С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 3 авг 2018, 12:44, 13383 прочитания

Любопитният инженер

Мирослав Гечев, директор стратегическо развитие в "Телелинк бизнес сървисис"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Профил

Мирослав Гечев е на 29 години. Завършил е "Телекомуникации" в Техническия университет, след което добавя магистърска степен "Иновационни комуникационни технологии и предприемачество" в Олборгския университет и MBA степен от Cotrugli Business School. Цялата кариера на Гечев преминава в "Телелинк". През 2012 г. става акаунт мениджър в компанията, след което напуска за година, за да завърши магистърската си степен в Олборг. През 2014 г. оглавява вътрешен стартъп в "Телелинк" с насока иновативно здравеопазване. От април 2016 г. до края на 2017 г. оглавява отдела за корпоративни продажби на компанията, а от началото на тази година е директор стратегическо развитие в компанията. Гечев е част от тазгодишните финалисти на конкурса за млади предприемачи Next Generation, организиран от "Капитал" и "Кариери".
Компанията

"Телелинк бизнес сървисиз" е българска компания, ангажирана в бизнес процесите и нуждите на клиентите в областта на ИТ инфраструктурата, информационната сигурност, дигиталната трансформация, големите данни и управляваните услуги. Холдингът "Телелинк" е основан през 2001 г. Оттогава насам компанията е отворила офиси в 10 страни, като във фирмата работят 600 служители и над 2000 на проектна база.

Още по темата

Нагоре по комуникационната стълба

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker, пред "Капитал"

17 авг 2018

ГЛАСът на различните

Симеон Василев, основател и директор на фондация ГЛАС

27 юли 2018

Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018

Кариера с много лица

Основателят на фондация "Подарете книга" и част от челната тройка в конкурса Next Generation 2018 Благовеста Пугьова пред "Капитал"

16 юли 2018

Предприемачът без его

Съоснователят на Enhancv и победител в Next Generation 2018 Волен Вълков пред "Капитал"

29 юни 2018

Откъде идва интересът ви към технологиите?

Винаги съм се интересувал от компютри, технологии, математика. Винаги ми е било интересно какво се случва вътре в тези яки джаджи, които ползваме. Още в гимназията записах математическа паралелка и тогава се знаеше, че ако учиш математика, след това ще се занимаваш с технологии. Мечтата ми като малък не е била да съм инженер по телекомуникации, но когато влязох в университета, това беше тенденцията и ми беше интересно.

Как започна кариерата ви в "Телелинк"?

На практика цялата ми съзнателна кариера е преминала в "Телелинк". Започнах като стажант през 2011 г. по програма, свързана с ТУ, след което ме взеха на работа. Имах прекъсване, за да приключа магистратурата си. Честно казано, след това не беше планирано да се върна, но така се случи.

Носил съм много шапки, така да се каже. Въпреки че съм инженер, никога не съм работил по специалността си в "Телелинк". Когато се върнах от магистратурата си, исках да започна своя собствена компания, но тогава случайно се видях със сегашния изпълнителен директор на "Телелинк бизнес сървисиз" Иван Житиянов, който искаше да създаде вътрешен стартъп в сферата на иновативното здравеопазване и имаше нужда от някого, който има по-разчупено мислене. По стечение на обстоятелствата, без да е планирано, поех тази инициатива. Оказа се много интересно и буквално намирахме нови начини за правене на бизнес. Разбрахме, че ако искаме да създадем стартъп вътре в компанията, ако искаме той да ражда иновации, той трябва да бъде истински остров на свободата.



Колко време продължи моделът компания в компанията?

Около година и половина. Като резултат от този стартъп направихме пробив в сферата на иновативното здравеопазване, но от пазарна гледна точка проектът беше провал. Имахме много хубав продукт като технология, но не я наложихме на пазара. Това, което научихме, беше как да направим стартъп, как да интегрираме продукта от него в голямата компания и всъщност какво да не правим. След година, година и половина, когато разбрахме, че проектът няма да продължи, ми предложиха да работя в компанията начело на корпоративните продажби. Целта ми беше да увелича екипа, да засиля ръста на продажбите, да започнем да предлагаме цялото си инженерно и технологично ноу-хау и извън границите на страната. От началото на тази година съм директор стратегическо развитие. Всичките ми позиции на практика са били нови за компанията – никога не съм взимал чуждо място, винаги съм взимал позиция, която досега не е съществувала. Ние растем много – както във финансово отношение, така и като брой хора, ръстът ни е около 20% на година. Ставаме достатъчно големи, че да наемаме хора, които да вземат решения. Съответно ни трябва единна визия и стратегия. Всички трябва да са наясно какво се очаква от компанията и да бъдат отговорни.

Каква е вашата роля в този процес?

Моята роля е да обединявам всички звена, да съм сигурен, че всеки носи своята отговорност и работи в интересите на компанията. Друго, което правим в нашата дирекция, е, че развиваме новите вътрешни стартъпи в компанията. Всичко тук се случва естествено. Първоначално в "Телелинк бизнес сървисис" правехме мрежи, след това преминахме към сигурност на мрежите, след това със сървърна инфраструктура, докато стигнахме до момент, в който правим пълно решение от край до край. И сега растем по същия начин – естествено. Искаме този път, докато се разрастваме, да сложим хората в среда, в която да изградят различна култура и начина на правене на бизнес, вътрешните стартъпи да бъдат като острови на свободата, след което всичко да бъде интегрирано в голямата компания.

Кой е човекът, оказал най-голямо влияние в кариерата ви?

Много хора са ми повлияли в различни аспекти. Много ми е повлиял Иван Житиянов. Той идва от инженерния свят, но има и бизнес знания и съчетава двете много добре. С него може да се дебатира, да се говори за технологични и бизнес гледни точки. И в "Телелинк", и в университетите хората са ми помагали да се развия, да премахна вътрешните си спирачки. Срещал съм хора и в "Телелинк", които са ми помагали с чисто човешкото ми развитие, но ако трябва да посоча един човек, който ми е повлиял, то това е Иван Житиянов.

Как виждате кариерата си в бъдеще?

Не съм се замислял. Мога да го дефинирам така: за мен нещата, които правя, трябва да ме предизвикват и да виждам смисъл в работата си. В момента, в който не виждам смисъл или не усещам предизвикателство, това ме демотивира. И намирам нещо друго, което да покрива изискванията. Не знам дали си представям конкретна позиция. Може би един ден ще направя своя собствена компания или ще се опитам да стана изпълнителен директор на друга компания. Искам да раста, да правя връзката между технологиите, бизнеса, мениджмънта, маркетинга, клиентите. Да създавам нещо смислено.

Какво е предизвикателството, което ви движи напред в момента?

От тази година за пръв път се опитваме да формализираме стратегията си. Ние винаги сме имали стратегия, но заради по-малкия мащаб е било достатъчно тя да се говори лице в лице между хората, които трябва да я изпълнят. Това вече не е възможно. Предизвикателството е как да създадем стратегия, в която всички да усещат, че са дали своя принос, и, от друга страна, да се вижда прогресът на тези хора и те да се чувстват отговорни за работата си. Всички трябва да знаят накъде отиваме, какви са ценностите на компанията, какво значи тя за нас, какви хора ценим и къде искаме да стигнем в крайна сметка. Погледнато от бизнес гледна точка, това не е трудно, но на практика е трудно да се направи. Искам да създам екип, в който конфликтът да е нещо хубаво – особено в случай, в който хората могат да спорят относно това в какво вярват и къде искат да стигнат. Да, спорим, да, не всички сме на едно мнение в началото, но стигаме до общо решение.

Ще го кажа така – винаги съм твърдял, че хората, които взимаме в "Телелинк", трябва да са сред най-добрите. Трябва да са хора, които нямат нужда да бъдат управлявани на микрониво, а само да им кажеш каква е крайната цел и в какво вярва компанията. Опитвам се да седна и да говоря с всички хора, с които работя, да имам ясна идея за какво са отговорни те, какво трябва да свършат и в какви срокове. Виждам се често с хората и говорим дали имат някакви пречки, проблеми, какви са тези проблеми и какво можем да направим за тях, дали имат нужда от помощ и от кого могат да я получат.

Смятате ли, че като един по-млад човек подходът ви е различен от този на по-опитните хора в компанията?

Според мен всичко, което правя аз, е да прилагам знания от обща бизнес култура. Във всички бизнес книги, които ще прочетете, ще пише, че лидерът трябва да е отворен, да държи хората отговорни, но да не ги управлява на микрониво. Според мен хората знаят всичко това, то е просто на теория, но е трудно за изпълнение, предизвикателно е. Когато дадеш на някого задача и той се провали, се проваляте и двамата и до голяма степен става дума за проблеми на доверието. Трябва да сметнеш, че хората под теб може би ще се провалят в някакъв момент, но можеш да изкараш ползи от това. Ако взимаш само най-добрите, те ще искат да се учат и развиват.

А поставяте ли си за цел да поемете отговорности за все по-големи цели?

Да, за мен това е предизвикателно и ме държи мотивиран, дава ми вътрешното чувство, че нещо ми е трудно и трябва да се уча, за да стане лесно. Не искам да вървя по път, който вече е утъпкан, това не ми е интересно.

Как най-просто бихте обяснили с какво се отличавате?

Това, което ме отличава, е, че съм изключително любопитен за всичко, което се случва. Чета много, винаги гледам да съм в крак с нещата, да знам накъде върви целият свят – и бизнесът, и технологиите. Не ми е задължително да знам всеки протокол как работи, но трябва да знам накъде отиват технологиите и да знам какво работи и какво не. Силата ми е, че мога да видя цялостната картина, да се усъвършенствам. Другото, което ме отличава, е, че когато мога, се променям. Не се чувствам комфортно в комфортната си зона. Там няма тръпка, няма цел, която да те кара да израснеш. Аз искам нещо предизвикателно, да науча нещо ново, да се проваля, да изградя нещо от нулата. Всичко това приемам за голям мой плюс.
Коя е последната бизнес книга, която прочетохте?

Последната книга, която прочетох и бих препоръчал, е The Advantage на Патрик Ленсиони. Изключителна книга за това как да създадеш единна визия на компанията, как да създадеш стратегия, да изградиш екип. Успял е да обедини неговото ноу-хау от различните книги, които е писал. Това е автор, когото открих преди половин година, но вече съм изчел почти всичките му книги и всичките са невероятни.

Как си почивате?

Колегите ми се шегуват, че не съм си взимал отпуска от три години. На практика съм взимал, но тя отиде за това да карам MBA, което не е точно отпуска. Опитвам се, когато искам да си почина, да се откъсна от света – да прочета книга, да остана насаме, да си дам сметка какво съм свършил и къде искам да стигна. Обичам да изляза от града, да съм на чист въздух сред природата, да си проветря главата, така да се каже.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

В България има много възможности за всеки, който е готов да ги посрещне В България има много възможности за всеки, който е готов да ги посрещне

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker и финалист в надпреварата Next Generation, пред "Кариери"

21 авг 2018, 4 прочитания

Нагоре по комуникационната стълба Нагоре по комуникационната стълба

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker, пред "Капитал"

17 авг 2018, 2116 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Успехът или неуспехът ни зависи от самите нас

Мирослав Гечев, директор стратегическо развитие в "Телелинк бизнес сървисис", пред "Кариери"

Истинските правила за движение по българските пътища

Официалните закони в България по-често не важат, вместо тях има неформални, но строги правила

Технологични съвети за родители

Има различни решения и приложения, за да бъде интернет по-приятно, безопасно и полезно място за малчуганите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Годината на DENA

Изпълнителката за новия си албум и живота след Cash, Diamond Rings, Swimming Pools

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Ралица Агайн вече не е в КФН, стартът на Търговския регистър е отложен

Емисия

DAILY @7PM // 21.08.2018 Прочетете