С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 ное 2018, 12:39, 5348 прочитания

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Санджей Брамавар е изпълнителен директор на германската софтуерна компания Software AG от лятото на тази година. Преди това е работил над 14 години в IBM, където е отговарял за различни индустриални клиенти, както и в подразделението IBM Watson. Завършил е инженерни науки в Делхи, има магистърска степен по корпоративни стратегии от INSEAD и МВА от University of Leeds. България беше една от първите страни, която Брамавар посети като изпълнителен директор. Software AG е първият start-up в Германия, основан преди над 49 години – днес компанията има офиси в над 70 страни и продължава да е технологичен лидер и пионер в области като дигитална трансформация, интеграция, IoT, AI, RPA. В България компанията открива офис през 2006 г., а в момента има над 220 служители, които разработват ключови продукти за компанията, въвеждат иновативни решения за клиенти от целия свят или са част от глобални отдели като маркетинг, PM, IT и др.

Какво прави Software AG различна от другите софтуерни компании?

- На първо място, историята ни. Помислете колко са компаниите, които са стартирали като софтуерен бизнес през 1969 г. и са живи днес. Когато започнах работата си като изпълнителен директор, се срещнах с нашия основател д-р Петер Шнел и дори той не можеше да повярва, че компанията ще бъде на 50 години през 2019 г. Разказваше ми как с негов приятел са обикаляли САЩ през 1969 г. във Ford Mustang, за да се срещат с фирми и да им говорят за нуждата от софтуер, тъй като тогава още нямало такива решения. Горди сме с историята си - компанията започва с прехвърляне на база от данни и днес това е най-бързото решение в индустрията. Едно от нещата, които ни прави специални, е пълният фокус върху клиентите ни. Второто са технологиите ни, които привличат както клиенти, така и специалисти към самата Software AG, които искат да работят с тези технологии. Третото е възможността ни да комбинираме платформи - знаем и разбираме как да извършим една комплексна интеграция в дадена организация. А сега с работата ни в областта на интернет на нещата и изкуствения интелект разширяваме още тези възможности. И на четвърто място, което според мен наистина ни отличава от останалите, е неутралността. Ние не сме обвързани с една платформа, а клиентите ни могат да избират с кои облачни или други платформи да работят нашите продукти. И не на последно място стои финансовата ни стабилност - залагаме на печелившия растеж, а не на такъв без ограничения върху разходите. Това ни позволява да инвестираме в хората и технологиите ни.


Какви са целите ви като изпълнителен директор, в кой сектор виждате потенциал за растеж?

- На първо място стои дигиталната трансформация - всяка компания, която иска да оцелее, трябва да мисли върху новите бизнес модели и как работи с данните. Ние сме на този пазар да помогнем на компаниите да се трансформират дигитално. Но тъй като става дума за много голям пазар, трябва да сме фокусирани и затова залагаме на определени сегменти - най-вече индустриалното производство. Пуснахме платформата си ADAMOS (ADAptive Manufacturing Open Solutions) заедно с машиностроителни компании като DMG MORI, Dürr, ZEISS, ASM PT и още много други. Ние допринасяме с технологията, софтуерните възможности и изкуствения интелект, а те са силни в производството на оборудване. Заедно създаваме цялостна интелигентна платформа в производствения сектор.

Друга област са телекомуникациите, където много оператори работят с нашата технологична платформа. И трети е ритейл секторът, където благодарение на интеграцията на интернет на нещата можем да сме много силни като присъствие.



За мен като нов изпълнителен директор ще е най-важно да надградим силните ни страни, а след това да растем в нови области. В момента съм във фазата да слушам екипа си и затова посещавам офисите на компанията ни по света.

Software AG растеше и чрез придобивания в последните години. Вие на какво ще заложите - още придобивания или органичен растеж?

- На първо място ще следим от какво има нужда клиентът и пазарът сега и в бъдеще. И тогава можем да решим как да отговорим на тези нужди - чрез вътрешни наши решения, тоест органично, или чрез придобивания. А за мен винаги има и трета възможност - чрез партньорства с други компании. Не вярвам само в една опция, а в комбиниране на наличните опции.

Къде виждате България в цялата тази структура и процеси?

- На критично важно място. София е вторият ни най-голям R&D център в Европа. В същото време в България се раждат и изграждат много специалисти. Което не е само наше мнение - достатъчно е да видим останалите компании на пазара - SAP, VMWare и други, които са направили значителни инвестиции тук. Software AG инвестира в България вече 12 години. В София се разработват ключови продукти за компанията, но тук не правим само развойна дейност. Имаме дигитален маркетинг отдел, който оперира на глобално ниво, ИТ отдел с фокус върху инфраструктура, информационна сигурност, облачни технологии и поддръжка на различни фирмени системи, както и много силен консултантски екип, който внедрява нашите решения при клиенти предимно от Западна Европа. Ще продължим да инвестираме в България, като растем с 30 - 50 души на година.

Къде виждате Software AG след пет години?

- Смятам, че ще сме лидер в областите, където изберем да бъдем и където клиентите ни искат. Но определено няма да разработваме софтуер за масовия потребителски пазар.

Кои са основните тенденции в сектора, за които сте най-обнадежден?

- Да, има огромен шум около когнитивните технологии и изкуствения интелект. Но истината е, че тази технология се развива толкова бързо, че можем да вземем информация от най-различни източници, да я комбинираме със съвсем други по структура и вид данни и да получим подробен анализ от тях. Можем да получим взаимовръзки, които в една традиционна система са невъзможни. Това става чрез една самообучаваща се система. Както и много други компании, ние се възползваме от тези възможности.

Друг тренд е интернет на нещата, особено в контекста на Индустрия 4.0. До 2050 г. ще имаме 30 млрд. свързани устройства, което е огромен брой. Как вадим, комбинираме и анализираме тези данни? В тази информация има толкова голяма стойност и ние като компания искаме да сме начело в предлагането на такива решения.

И на трето място идва блокчейн, която като технология все още е в ранна фаза, но има огромно бъдеще по отношение на всякакви транзакции, както в индустрията, така и в банковия и финансов сектор.

Споделяте ли притесненията на някои експерти за евентуалния възход на изкуствения интелект?

- Не, защото твърдо вярвам, че технологиите, които изграждаме сега, ще допълнят хората, а няма да ги заместят. Например в телекомуникационната индустрия има антени, които всяка година трябва да се преглеждат визуално за ръжда и поражения. И аз самият не знаех, че има добра и лоша ръжда, която трябва да бъде открита от специалисти. Но технологиите в тази област са толкова напреднали, че инспекцията може да бъде направена напълно автоматизирано с дрон, а не да се рискуват човешки животи. И това е само един пример.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 4807 прочитания

Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро 2 Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

16 яну 2020, 2454 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10