С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 ное 2018, 12:39, 4570 прочитания

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Санджей Брамавар е изпълнителен директор на германската софтуерна компания Software AG от лятото на тази година. Преди това е работил над 14 години в IBM, където е отговарял за различни индустриални клиенти, както и в подразделението IBM Watson. Завършил е инженерни науки в Делхи, има магистърска степен по корпоративни стратегии от INSEAD и МВА от University of Leeds. България беше една от първите страни, която Брамавар посети като изпълнителен директор. Software AG е първият start-up в Германия, основан преди над 49 години – днес компанията има офиси в над 70 страни и продължава да е технологичен лидер и пионер в области като дигитална трансформация, интеграция, IoT, AI, RPA. В България компанията открива офис през 2006 г., а в момента има над 220 служители, които разработват ключови продукти за компанията, въвеждат иновативни решения за клиенти от целия свят или са част от глобални отдели като маркетинг, PM, IT и др.

Какво прави Software AG различна от другите софтуерни компании?

- На първо място, историята ни. Помислете колко са компаниите, които са стартирали като софтуерен бизнес през 1969 г. и са живи днес. Когато започнах работата си като изпълнителен директор, се срещнах с нашия основател д-р Петер Шнел и дори той не можеше да повярва, че компанията ще бъде на 50 години през 2019 г. Разказваше ми как с негов приятел са обикаляли САЩ през 1969 г. във Ford Mustang, за да се срещат с фирми и да им говорят за нуждата от софтуер, тъй като тогава още нямало такива решения. Горди сме с историята си - компанията започва с прехвърляне на база от данни и днес това е най-бързото решение в индустрията. Едно от нещата, които ни прави специални, е пълният фокус върху клиентите ни. Второто са технологиите ни, които привличат както клиенти, така и специалисти към самата Software AG, които искат да работят с тези технологии. Третото е възможността ни да комбинираме платформи - знаем и разбираме как да извършим една комплексна интеграция в дадена организация. А сега с работата ни в областта на интернет на нещата и изкуствения интелект разширяваме още тези възможности. И на четвърто място, което според мен наистина ни отличава от останалите, е неутралността. Ние не сме обвързани с една платформа, а клиентите ни могат да избират с кои облачни или други платформи да работят нашите продукти. И не на последно място стои финансовата ни стабилност - залагаме на печелившия растеж, а не на такъв без ограничения върху разходите. Това ни позволява да инвестираме в хората и технологиите ни.


Какви са целите ви като изпълнителен директор, в кой сектор виждате потенциал за растеж?

- На първо място стои дигиталната трансформация - всяка компания, която иска да оцелее, трябва да мисли върху новите бизнес модели и как работи с данните. Ние сме на този пазар да помогнем на компаниите да се трансформират дигитално. Но тъй като става дума за много голям пазар, трябва да сме фокусирани и затова залагаме на определени сегменти - най-вече индустриалното производство. Пуснахме платформата си ADAMOS (ADAptive Manufacturing Open Solutions) заедно с машиностроителни компании като DMG MORI, Dürr, ZEISS, ASM PT и още много други. Ние допринасяме с технологията, софтуерните възможности и изкуствения интелект, а те са силни в производството на оборудване. Заедно създаваме цялостна интелигентна платформа в производствения сектор.

Друга област са телекомуникациите, където много оператори работят с нашата технологична платформа. И трети е ритейл секторът, където благодарение на интеграцията на интернет на нещата можем да сме много силни като присъствие.



За мен като нов изпълнителен директор ще е най-важно да надградим силните ни страни, а след това да растем в нови области. В момента съм във фазата да слушам екипа си и затова посещавам офисите на компанията ни по света.

Software AG растеше и чрез придобивания в последните години. Вие на какво ще заложите - още придобивания или органичен растеж?

- На първо място ще следим от какво има нужда клиентът и пазарът сега и в бъдеще. И тогава можем да решим как да отговорим на тези нужди - чрез вътрешни наши решения, тоест органично, или чрез придобивания. А за мен винаги има и трета възможност - чрез партньорства с други компании. Не вярвам само в една опция, а в комбиниране на наличните опции.

Къде виждате България в цялата тази структура и процеси?

- На критично важно място. София е вторият ни най-голям R&D център в Европа. В същото време в България се раждат и изграждат много специалисти. Което не е само наше мнение - достатъчно е да видим останалите компании на пазара - SAP, VMWare и други, които са направили значителни инвестиции тук. Software AG инвестира в България вече 12 години. В София се разработват ключови продукти за компанията, но тук не правим само развойна дейност. Имаме дигитален маркетинг отдел, който оперира на глобално ниво, ИТ отдел с фокус върху инфраструктура, информационна сигурност, облачни технологии и поддръжка на различни фирмени системи, както и много силен консултантски екип, който внедрява нашите решения при клиенти предимно от Западна Европа. Ще продължим да инвестираме в България, като растем с 30 - 50 души на година.

Къде виждате Software AG след пет години?

- Смятам, че ще сме лидер в областите, където изберем да бъдем и където клиентите ни искат. Но определено няма да разработваме софтуер за масовия потребителски пазар.

Кои са основните тенденции в сектора, за които сте най-обнадежден?

- Да, има огромен шум около когнитивните технологии и изкуствения интелект. Но истината е, че тази технология се развива толкова бързо, че можем да вземем информация от най-различни източници, да я комбинираме със съвсем други по структура и вид данни и да получим подробен анализ от тях. Можем да получим взаимовръзки, които в една традиционна система са невъзможни. Това става чрез една самообучаваща се система. Както и много други компании, ние се възползваме от тези възможности.

Друг тренд е интернет на нещата, особено в контекста на Индустрия 4.0. До 2050 г. ще имаме 30 млрд. свързани устройства, което е огромен брой. Как вадим, комбинираме и анализираме тези данни? В тази информация има толкова голяма стойност и ние като компания искаме да сме начело в предлагането на такива решения.

И на трето място идва блокчейн, която като технология все още е в ранна фаза, но има огромно бъдеще по отношение на всякакви транзакции, както в индустрията, така и в банковия и финансов сектор.

Споделяте ли притесненията на някои експерти за евентуалния възход на изкуствения интелект?

- Не, защото твърдо вярвам, че технологиите, които изграждаме сега, ще допълнят хората, а няма да ги заместят. Например в телекомуникационната индустрия има антени, които всяка година трябва да се преглеждат визуално за ръжда и поражения. И аз самият не знаех, че има добра и лоша ръжда, която трябва да бъде открита от специалисти. Но технологиите в тази област са толкова напреднали, че инспекцията може да бъде направена напълно автоматизирано с дрон, а не да се рискуват човешки животи. И това е само един пример.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кризата на Силициевата долина Кризата на Силициевата долина

Основателят и изпълнителен директор на преакселераторската програма Founder Institute Адео Реси пред "Капитал"

19 юли 2019, 2927 прочитания

Да управляваш 520 000 души 1 Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

12 юли 2019, 4521 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.