С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 яну 2019, 13:49, 4079 прочитания

Кит Колбърт: Проектите ни в София имат приложение на глобално ниво

Вицепрезидентът Cloud-Native Apps във WMware пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Кит Колбърт е вицепрезидент Cloud-Native Apps във WMware. Като такъв отговаря за стратегията и развитието на облачните решения и приложения на американската компания. Прекарал е цялата си кариера във VMware, където започва като инженер, а впоследствие преминава през различни позиции и отдели. Завършил е компютърни науки в Brown University.

Цялата ви кариера е преминала във VMware. Какво според вас прави компанията толкова успешна?

Има много неща, които ме вдъхновяват и задържат във VMware. На първо място това са хората – срещнах много талантливи колеги, към които изпитвам огромен респект. Преди да започна на пълен работен ден в компанията, бях стажант в рамките на лятната програма на VMware през 2002 г. Тогава компанията все още беше малка - бяхме около 150 души, но качеството на специалистите и талантът бяха удивителни. Друга причина безспорно е технологията – истински трудните казуси и проекти, в които тогава взех участие, бяха много впечатляващи за мен. След края на летния си стаж имах желание да продължа работа в компанията и за щастие получих тази възможност.


В допълнение, гордея се, че съм част от компания, която прави добро за света чрез редица инициативи, а не само реализира печалба. Фондацията на VMware генерира и осъществява различни програми с благотворителен и доброволчески характер, а всеки служител може да отдели време и да се включи. Това е нашият начин, по който се грижим за обществото. Всичко това ме прави горд, че работя тук. Ние не просто правим бизнес – ние се стремим да допринасяме за обществото. Така че хората, технологиите и благотворителността за мен са тези три фактора, които впечатляват и вдъхновяват всички нас във VMware.

Свидетел сте как компанията израства от малка фирма до днешния гигант. Кои са основните предизвикателства, с които вие и компанията се справихте през това време?

Основно предизвикателство за нас беше трансформацията в бизнес модела на VMware. Първоначално се занимавахме основно с разработката на продукти за виртуализация, което ни превърна в лидер в индустрията. За кратко време станахме успешни в това, което правим. След това, с промяната в нуждите да нашите клиенти, допълнихме модела си, включвайки редица нови решения в портфолиото си. Просто взехме най-доброто от това, което сме правили досега, и го приложихме по иновативен начин в създаването на нови продукти. VM Cloud и AWS са изключително успешни и се радват на невероятен интерес от страна на клиентите. Това затвърди позицията ни на предпочитан доставчик на тези услуги. След партньорството с AWS пуснахме и няколко нови продукта – например RDS (Amazon Relational Database Service (RDS) on VMware) преди месеци. Фокус в момента са многооблачните системи, крос облачната архитектура. Постоянно създаваме иновации по различен начин – понякога са малки неща, понякога са големи, но смятам, че имаме възможност да комбинираме технологичните иновации с бизнес иновации и да добавим стойност за нашите клиенти. Това личи и по цената на акциите ни, която сериозно се покачи през последните няколко години.



Какви бяха основните предизвикателства пред вас по отношение преминаването ви от инженер към мениджър в компанията?

Като инженер бях доста фокусиран върху собственото си представяне, исках да свърша успешно всяка поставена задача. През последните 15 години в компанията смених няколко позиции, в резултат на което научих много. Когато станах мениджър, установих кои са ключовите фактори на успешното лидерство. На първо място е комуникацията в екипа. Не можеш да очакваш, че всеки ще разбере какво имаш предвид, налага се да дискутираме и да обсъждаме всичко в екипа. През последните години следваме определен стандарт на работа, всички сме на една вълна. Друго предизвикателство за мен беше да се науча да делегирам. Това изискваше да се отдръпна и да оставя хората в екипа ми да се справят с казусите сами – беше ми трудно, но ми помогна да се доверявам повече на екипа си. В допълнение, това ми позволи да се справя успешно с многото проекти, в които бях включен. Така че за мен умението да водиш комуникация и да делегираш задачи са водещи, за да бъдеш успешен мениджър.

Единственият недостатък на това да си мениджър за мен е, че имам много по-малък досег до живата технология, която постоянно се променя. Имам по-общ поглед над нещата, невинаги влизам в детайл по проектите, защото ролята ми го изисква. Въпреки това наистина се наслаждавам на това да работя с всички тези талантливи екипи – група от суперумни хора, от които постоянно уча. Виждам иновациите през техните очи, част съм от нещо наистина голямо и значимо.

Вие сте много активен в създаването на иновации в компанията. Кой е най-добрият начин да се стимулират инженерите да бъдат иновативни?

Стигнах до извода, че колкото повече време прекарваме с клиентите, толкова повече вникваме и разбираме бизнеса им – говорим с тях, наблюдаваме как работят, учим се от тях. Когато инженерите ни се срещат и прекарват време с клиентите, те усещат по-добре средата и контекста, за които създават продукта. Друг важен аспект е да предвидим тенденциите, да ги създадем. Вълнувам се какво ще се случи след 3 или 5 години. Част от работата ми е да се грижа компанията да се развива със скоростта на технологиите. За пример, ако преди години имаше ръст на контейнерите и облачните архитектури, днес много по-търсени са изчисленията "на ръба" (т.нар. edge computing). Аз следя тенденциите, споделям ги с екипа ни от инженери, обучавам ги, за да могат те да предвидят следващите си стъпки по отношение на продуктите. Иновацията следва да отговаря на нуждите на клиентите ни – това разбираме благодарение на честите срещи с тях, но и задавайки си постоянно въпроса какво предстои след няколко години.

Колко е важен развоен център в София за бизнеса на VMware и какви са плановете на компанията за България?

Българският екип е изключително важен за нас, в офиса ни в София работят близо 1000 души. Проектите, които създаваме тук, имат приложение на глобално ниво. Иновациите се раждат в разнообразието - разнообразие в мисленето, в опита, в гледните точки. Продължаваме ангажимента си да развиваме бизнеса тук. Аз посещавам София два-три пъти в годината, за да се видя с екипите и да чуя от първо лице какви са новите планове и идеи. Постоянно търсим хора - добри UX/UI специалисти, Machine Learning, AI инженери и др. Работим с около 500 000 клиенти, разполагаме с един от най-големите списъци с клиенти и количеството данни, които получаваме от тях, е огромно. По мое мнение все още не използваме пълния капацитет на данните, с които разполагаме, така че определено се нуждаем от още таланти в ML и AI екипите ни.

Организациите интегрират все повече и повече облачните услуги в бизнеса си. Ако трябва да дадете съвет на малка компания, която иска да въведе облак, за да организира и оптимизира работата си, кои биха били основните предимства и предизвикателства, които биха срещнали от страна на технологията и кои са най-добрите начини да приспособят хибридната инфраструктура?

Дълги години клиентите ни бяха резервирани към подобен тип услуги. Днес облакът вече не е само място за съхранение, а инструмент за работа. Във VMware смятаме, че облакът като модел следва да бъде достъпен отвсякъде. Нашата хибридна облачна система позволява достъпът до облака да се извършва през компютърни сървъри, работни приложения и др.

Ако преди битуваше разбирането, че облакът е само място за съхранение, днес ситуацията е доста по-различна. Говорим за изчисленията "на ръба" – нещо, което сериозно развиваме в момента. Проучвания сочат, че в рамките на 3 години над 20% от работните масиви ще бъдат разположени в Edge ("на ръба"), а не в публичните облачни пространства, и този процент ще расте с течение на времето. И ако някои от по-малките и по-нови компании са по-склонни да направят решителната крачка и да въведат този модел, то големите предприятия в сектори като здравеопазване, банковата дейност и други са все още са леко колебливи. Едно от големите предимства на VMware в облака на AWS е, че ни позволява да доставяме нашата инфраструктура като услуга и, правейки това, имаме възможността да предложим много по-високо ниво на качество за клиентите ни, правейки софтуера си много по-добър като цяло.

Сигурността в облака е основна тема и притеснение за много фирми. Как VMware отговаря на тези притеснения?

Сигурността на данните е от изключително значение за всяка компания днес, защото средата, в която се развива, е много динамична и всяко изтичане на информация може да отнеме конкурентното предимство на пазара. Публичните облачни системи са с високо ниво на защита, всичко в тях е заключено, но много клиенти трудно се доверяват и държат данните им да са едновременно на сървъри и в облак. Затова говорим за хибриден облак, при който потребителското изживяване е сходно с това в облака, но съхранението на данните е на сървъра в рамките на предприятието. Всичко това е с цел по-голям контрол и сигурност, затова го предоставяме като услуга. Именно това отличава VMware от останалите доставчици на публични облачни услуги - ние даваме възможност за избор на клиента.

Миналата година пуснахте VMware Cloud на AWS. С какво това сътрудничество е от полза на клиентите и планирате ли подобни партньорства и с други големи доставчици на облачни услуги?

На практика обединихме инженерната сила на VMware и AWS. Това е безпрецедентно, AWS никога не са допускали друга компания до своите центрове с данни. Интересното е, че преди да обявим сътрудничеството си, много от клиентите на VMware бяха клиенти и на AWS, както и почти всеки клиент на AWS ползва продукти на VMware. Събра ни убеждението ни, че хибридният облак, както споменах и по-рано, има способността да създава стабилна инфраструктура както във вътрешната мрежа, така и в облака. Ако се допитате до клиенти на AWS, те ще споделят, че искат да използват още повече възможности на облака, но срещат затруднения да преместят работата си на публичен облак. Защото, въпреки че има виртуални машини във вътрешната мрежа и в облака, инфраструктурата ЕС2 (Amazon Elastic Compute Cloud) в сравнение с vSphere на VMware е много различна. Налагат се редица промени от технологична и оперативна гледна точка, за да се премести работата в облака. Това, което VM Cloud и AWS предлагат, е възможността клиентите да местят бързо и лесно данни от сървър към облака и обратно – това на практика представлява хибридният облак.

Станахме свидетели как стотици клиенти използват този нов тип системи и извличат голяма полза от тях. В допълнение, продължаваме да развиваме нашата широка партньорска програма за други доставчици на облаци, наречена VMware Cloud Provider Program (VCPP). Вече имаме около 4000 - 4500 такива партньори по света – това са всичките различни доставчици на услуги, които използват софтуера на VMware и го предлагат като услуга на собствените си клиенти. Тук, в Европа, IBM Cloud е голям наш партньор, разбира се, и навсякъде по света, но най-вече в Европа. OVH са друг наш близък партньор, те имат чудесна технология. Преди около седмица обявихме и партньорството си с Alibaba за доставка на vSphere.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1553 прочитания

Да иновираш в традиционен бизнес Да иновираш в традиционен бизнес

Жил Богар, главен изпълнителен директор на Pernod Ricard EMEA & LATAM

11 окт 2019, 1561 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
С иновациите напред

Асен Георгиев, генерален директор на HP Inc. Bulgaria, пред "Капитал"

Още от Капитал
Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10