С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
11 яну 2019, 13:45, 3671 прочитания

С иновациите напред

Асен Георгиев, генерален директор на HP Inc. Bulgaria, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Асен Георгиев е генерален директор на HP Inc. Bulgaria. Той се присъединява към екипа на Hewlett-Packard Bulgaria през 2006 г., като е заемал различни търговски и управленски позиции в компанията. Преди да оглави дружеството, е бил търговски директор в отдела за персонални системи и решения за печат на Нewlett-Рackard България. Има бакалавърска степен по компютърни системи и технологии от Техническия университет - София, и магистърска степен по маркетинг от Университета за национално и световно стопанство.
Компанията

HP Inc. e американска мултинационална технологична компания, базирана в Пало Алто, Калифорния. Тя произвежда персонални компютри, принтери и консумативи, както и решения за 3D печат. Групата беше сформирана в края на 2015 г., след като оригиналната Hewlett-Packard Company беше разделена на две - фокусираната върху хардуер и услуги HP Inc. и Hewlett Packard Enterprise, занимаваща се с IT решения и услуги за бизнеса. HP Inc. е листвана на Нюйоркската фондова борса. В България компанията работи чрез дружеството "Ейч Пи Инк България", чиито приходи за 2017 г. достигнаха 41 млн. лв., а служителите са над 570 души.
Как се развива бизнесът на HP Inc в България и какви са очакванията ви за сектора в следващите години?

Последните няколко години бяха доста вълнуващи и изпълнени с предизвикателства за развитието на технологичния пазар. Благодарение на динамиката на развитие на технологиите успяхме да станем по-гъвкави и адаптивни и да предлагаме адекватни решения на клиентите, които да помогнат на техния бизнес. Развиваме успешни иновативни продукти и решения и през последните години успяхме да представим едни от най-добре изглеждащите и с най-висока производителност устройства. Това ни помогна да се развиваме по-бързо и през 2017 HP Inc. придоби бизнеса с печатни устройства на Samsung. С това придобиване успяхме да затвърдим лидерските си позиции на пазара както на локално, така и на международно ниво.


През изминалите години доказахме и качеството и позициите на центъра за изнесени услуги на HP Inc. в България. Днес с повече от 570 служители в София успяваме да ръководим основни за компанията процеси и услуги за клиенти от цяла Европа, Близкия изток и Африка.

Всички сме свидетели на динамиката, с която се променя светът през последните няколко години. Начинът, по който работим, също се променя. Затова основното ни предизвикателство и приоритет в развитието на компанията за следващите години е разработването на продукти, които да отговорят на нуждите на Офиса на бъдещето, да са едни от най-иновативните на пазара и да отговарят на динамично променящата се среда и начина на работа на младите хора. И разбира се, първо ги внедряваме в нашите офиси.

В HP сте от 2006 г. Какво според вас прави компанията успешна толкова много години в конкурентен сектор като хардуерния?



НР е компания, която вярва в иновациите и непрекъснатото развитие. Промяната на самата компания и продуктите, които се предлагат, са основен приоритет през последните 77 години и вярвам, че тази тенденция ще продължи. Визията на НР е да създава технологии, които правят живота по-добър за всеки и навсякъде, като въвежда иновациите и води трендовете на технологичния пазар.

През последната година компанията анонсира продукти, с най-добрите характеристики в класа си като най-лекия бизнес ноутбук, най-тънкия преносим компютър, най-малкото мултифункционално устройство и много други. Всички те са резултат от желанието ни да удовлетворим нуждите на потребителите за по-пълноценно изживяване.

Динамиката на пазара и нуждите на бизнеса и потребителите не оставят време за почивка, затова непрекъснато допълваме портфолиото си. Тази седмица по време на международното технологично изложение CES в Лас Вегас НР обяви първия в света монитор с технология Quantum Dot, първите в света мултифункционални устройства с интегрирана функция за поверителност на екрана, както и екран OMEN X Emperium 65 с вградена аудиосистема, който пренася гейминга до нови висоти.

Как успяхте да достигнете до екип от над 500 души тук и какви са впечатленията ви за трудовия пазар в България?

В НР Inc. вярваме в силата на идеите. Търсим визионери, които имат желание да променят начина, по който работи светът. Тук знаем, че хората са най-важният компонент по пътя към успеха. Даваме възможност на младите хора да изградят заедно с нас бъдещето на технологиите. Опитваме се съвместно с останалия бизнес в България да изградим трудовия пазар тук, създавайки успешни стажантски програми, помагайки на младите хора в кариерната им ориентация по време на различни форуми и платформи, давайки възможност на всеки да надникне зад вратите на компанията през различни инициативи. HP постоянно се стреми да стимулира и провокира предприемаческия дух на своите служители. Имаме различни инициативи, свързани със събирането, оценяването и внедряването на идеи, идващи от служителите както на местно, така и на глобално ниво. Ние сме дълбоко убедени, че служители, които имат възможност да проявят своята предприемчивост, са много по-ангажирани с работата и целите на компанията.

В културата на компанията е заложено непрекъснатото развитие, затова и за служителите ни е много важно да им осигуряваме непрекъснато възможности за обучения и допълнителни квалификации. По този начин ги подготвяме за непрекъснатата динамика на индустрията и създаваме възможности за повишаване на нивото на услугите, които предлагаме на нашите клиенти.

И не на последно място, вярваме в идеите на младите хора и всяка година даваме шанс на все повече младежи да се включат в нашата стажантска програма и да започнат своята кариера при нас. Само за последната година увеличихме значително броя на стажантите, минали през програмата, както и увеличихме с 50% броя на участниците в програмата, които след това остават на постоянни позиции в компанията. И съвсем откровено мога да споделя от личен опит, стажантската програма на HP Inc. не е полезна само за младежите, които имат възможност да се запознаят с работата, средата и взаимоотношенията в голяма международна компания като HP Inc. Тя е изключително полезна и за нас, мениджърите в компанията, хората, които управляваме бизнеса, защото ни помагат да си сверим часовника, дават ни много идеи и придобиваме съвсем ясна представа какви са потребителите и служителите на бъдещето, какви са техните нужди, желания и приоритети.

А какви бяха основните предизвикателства при набирането на толкова голям екип?

Бих обобщил, че най-голямото предизвикателство беше, докато приемем, че съвременната реалност е тук и вече набирането на персонал не е кампаниен процес, а се превръща в ежедневна функция, жив организъм, който има нужда от ежедневни грижи. Екипите, особено в нашия сектор, вече се развиват непрекъснато, всеки ден има отворени позиции, всеки ден има нови предизвикателства. Непрекъснато се стремим към все повече позиции, които компанията да отвори именно в България, и смело мога да кажа, че като специалисти България е доста конкурентна локация и имаме голям потенциал.

Кои са основните тенденции в хардуерния сектор, които ще диктуват развитието му в следващите години?

В момента сме свидетели на настъпването на дигитална индустриална революция, която ще промени правилата в бизнеса, и HP Inc. допринася за настъпването на тази трансформация. Ние сме една от първите компании, които предложиха решение за 3D печат на части от различни полимери, а от 2018 г. вече предлагаме и иновативна 3D технология за печат на метали. Възможностите за развитие в тази посока са огромни – новите платформи за 3D печат на HP повишават скоростта, качеството и ефективността, за да дадат възможност на нашите клиенти напълно да трансформират начина, по който проектират, произвеждат и предоставят нови решения в дигиталната ера.

Глобалните промени, които се случват в момента, променят технологичния пазар не само в света, но и в България. Все повече хора мигрират към големите градове, сформират се така наречените мегаградове. Урбанизацията не само променя популацията, но и потребителските навици. Променя се начинът, по който хората пазаруват, местата, на които пазаруват, начинът, по който купуват и потребяват. Според проучвания по същото време до 2030 г. една трета от световното население ще бъде на възраст над 65 години. Това налага иновации в здравния сектор, неговата дигитализация и роботизация. В същото време границата между професионалния и личния живот се размива. Всичко вече е свързано - от технологията и хората до индустрията и обществото, в една обща дигитална екосистема. Постоянното състезание при промяната и иновациите в голяма степен променя фундаментално световната икономика и индустрия и ежедневието на хората. Всичко, което НР прави, е следствие от тези трендове и промени в световен мащаб, стремейки се да подобри живота на хората.

Разкажете за едно трудно решение в досегашната си кариера. Как се справихте с него?

Възприемам трудностите като предизвикателства и вече като част от бизнес ежедневието. Всеки ден се сблъскваме с трудни ситуации, които изискват взимането на сериозни решения и реагиране в непозната обстановка, но това е част от динамичната среда на един висококонкурентен пазар. Но също така възприемам трудностите като най-добрия учител, защото всички тези трудности, които сме преодолели, и всички ситуации, в които сме се справили заедно с моя екип, са ни помогнали да стигнем дотук. Именно тези предизвикателства ни помагат да вървим напред.

Ако можехте да се върнете назад, бихте ли променил нещо в досегашната си кариера?

Пътят, по който съм преминал, ми е дал ценен опит. Различните ситуации, в които съм попадал в кариерния ми път - всяка една от тях ме е учила да търся решения, понякога по-традиционни, понякога по-нестандартни, но най-ценното - научила ме е и как да помагам на хората да се развиват. Най-ценните качества се развиват именно на база на участието в различни проекти и натрупване на личен опит в нови сфери, които постепенно градят лидерските умения.

Според вас има ли нужда един мениджър от бизнес образование, за да е добър в работата си?

Аз дълбоко вярвам в непрекъснатото развитие, постоянното обучение и разширяването на кръгозора и специализацията. Самият аз имам техническо образование, което впоследствие съм надградил в различни сфери. Това дава възможност на един мениджър да погледне по различен, иновативен начин на бизнеса, процесите и казусите, в които вече има натрупана експертиза, и да бъде още по-успешен и адекватен. Живеем в изключително динамичен свят и вярвам, че всеки мениджър трябва да не спира да се образова и да научава нови неща.
Q&A

Намирате ли баланс между работата и личното си време?
С годините съм научил, че този баланс е необходим, за да се постигат успехи и в личен, и в служебен план. Без този ценен баланс човек лесно се разфокусира от целите си – както в бизнеса, така и в личния живот.

Какви устройства използвате професионално и в свободното си време?
В днешното ежедневие все повече професионалният и личният живот се сливат, а съвременният телефон и лек преносим компютър ми дават възможност да съм мобилен, непрекъснато информиран и продуктивен.

Имате ли любимо бизнес четиво - медии или книги?
"Капитал", Bloomberg, The Economist, The Verge, Wired - познанието и следенето на бизнес света и света на технологиите помага в работата ми. Черпя опит от успешните истории на големите личности в бизнеса и технологичния свят, а и не само. Преплитането на житейската история с професионалните цели и пътят към успешните резултати е интересен феномен за анализ.

Имате ли хоби?
Обичам да се откъсвам от ежедневието си и работната обстановка, да си давам кратка почивка, по време на която мога да рестартирам съзнанието си, да погледна на целите и стремежите си с чист и ясен поглед. Затова обичам планината и дивата природа и се стремя често да прекарвам време със семейството си в планината. Но винаги оставам свързан.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1160 прочитания

Да иновираш в традиционен бизнес Да иновираш в традиционен бизнес

Жил Богар, главен изпълнителен директор на Pernod Ricard EMEA & LATAM

11 окт 2019, 1484 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Стив Уагнер: Големите масиви данни трябва да водят до бързи и точни решения

Глобалният управляващ директор на Experian Decision Analytics пред "Капитал"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма