С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2019, 14:15, 4537 прочитания

Стив Уагнер: Големите масиви данни трябва да водят до бързи и точни решения

Глобалният управляващ директор на Experian Decision Analytics пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Стив Уагнер
е глобален управляващ директор на Experian Decision Analytics. Започва работа в компанията за технологични и аналитични решения Experian през 2005 г. и ръководи широк спектър от бизнеси като потребителска информация, информационни услуги в Северна Америка, кредитни услуги, маркетингови услуги и потребителски услуги в Бразилия и глобалния маркетинг на компанията. Уагнер представлява Experian в борда на US Data and Marketing Association и е президент на Experian Social innovation fund. Преди да стане част от групата, е бил генерален консул на ERisk, софтуерна компания за управление на риска, собственост на JPMorgan. Преди това Уагнер е бил адвокат по корпоративни транзакции в Ню Йорк и Лондон за Clifford Chance. Има бакалавърска степен по икономика от Масачузетския университет и е доктор по право от New York University School of Law. Той беше в София, където посети българския офис на Experian и изнесе лекция за дейността на компанията.
По време на своята презентация в София казахте, че работите с големи масиви данни още преди да има големи масиви данни. Сега, когато Big Data e навсякъде, как се промени вашият бизнес?

- Една от големите промени в свят, който работи постоянно с големи масиви данни, е, че много различни организации и клиенти се опитват да вкарват в бизнеса си по-сложни инструменти, за да изследват информацията, която преминава през тях. Така че, когато мисля за това от гледна точка на Experian, смятам, че е страхотно, защото предпочитам повече хора да имат възможността да разглеждат скритите големи парчета информация. Имаме голяма възможност за разширяване на бизнеса си в това отношение. Реалността обаче е, че се променят услугите, които предоставяш. Някога инвестирахме повече време в управление на данни, а сега все по-голяма част от времето ни е насочено към това да говорим с клиентите си по отношение на това как да анализират данните си, коя е следващата иновация при големите масиви данни, как да използват тази информация, така че да направят изводи за своя бизнес.


Когато говорим от регулаторна гледна точка – GDPR, както и нови регулации в Калифорния и Бразилия – смятате ли, че за регулаторите Big Data e врагът?

- Не, не мисля. Не мога да знам какво точно мислят регулаторитe, но не смятам, че те приемат големите данни за проблем, а за реалност, при която трябва да помислим как да се справим с предизвикателствата. Има два потока на регулация – благоразумна регулация за финансовите институции, т.е. как да ги направим по-сигурни и здрави. Друг тип регулации се фокусират върху защита на потребителите. Тези регулации са много по-различни, макар и двете да са важни. Смятам, че когато правилните регулации влизат в сила, печели както бизнесът, така и клиентите.

Говорихте и за технологичната трансформация, което е много широк термин. Как се отразяват на Experian последните промени с навлизането на интернет на нещата и умни устройства навсякъде?



- Простият отговор е, че имаме много по-голямо поле за игра. Има много повече данни, които да анализираме. Тези анализи впоследствие се превръщат в решения и това е, което ги прави важни. Хората, които работят в нашия бизнес, са ентусиазирани заради възможностите. Смятаме, че това са нови възможности да дадем решения на по-голям брой хора, които от своя страна да отворят нови икономически възможности.

Каква е разликата между бизнеса на Experian на световно и регионално, европейско ниво?

- Имаме няколко различни бизнеса, които не работят навсякъде по света. Когато погледнем Европа, тук имаме по-малък бизнес с обработка на информация, но по-голям отдел по отношение на анализи и кражба на самоличности. Това е фокусът ни в Европа и това прави европейския пазар уникален спрямо всички останали по света. В САЩ например имаме много по-голям бизнес с крайни клиенти спрямо Европа. Същото важи и за пазари като Великобритания и Бразилия, където отново имаме много повече крайни клиенти.

Вашият бизнес е до голяма степен уникален, защото работите както с големия бизнес, така и с крайни клиенти. Как в тези два случая анализите се превръщат в решения?

- Това е в сърцето на въпроса за големите данни. Когато имаме всички тези източници на данни, това значи, че много организации могат да ги интегрират на едно място и да извлекат изводи и решения от тях. Проблемите тук са два. Първият е как да стигна до тези изводи. Това е изкуство, и то изкуството какви изводи искам от тези данни. Не става дума само за инструменти, а за разбиране на това, което търсиш. Проблем е и след това как изводите да се превърнат в процеси, при това дигитални процеси в голям мащаб. Experian има софтуер, който прави точно това - създава модели, които да превърнат анализите в решения, които са лесни за обяснения. Това е ключово - как да обясня защо взимам точно това решение, при положение че взимам милион други решения на ден. Промяната е в това, че времето от анализа до решението можеше да отнеме от 6 месеца до 3 години. Днес можем да преминем от анализ към решение в рамките на 24 часа.

А може ли този процес да стане още по-бърз?

- Да. Когато обаче технологията достигне до това да прави още по-бързи решения, повечето хора няма да могат да смогнат с избора. Често говорим за решения в регулирана среда, където трябва да преминеш през цял процес. Разликата е, че в миналото технологическото развитие ни спираше, докато регулаторните процеси не ни пречеха. Сега вече сме стигнали до момент, в който технологията се движи с по-висока скорост, отколкото регулаторите.

Съответно не само вие трябва да бъдете бързи, но и останалите участници по веригата?

- Да. Тук говорим за много важни процеси - дали хора ще получат достъп до кредит например. Това са тежко регулирани процеси на повечето пазари и ние не можем да си позволим да скъсяваме веригата.

Според презентацията ви отделът по анализ на световно ниво расте. Не означава ли това растеж и за другите ви бизнес стълбове?

- Анализите са добър показател за това накъде вървим в по-широк план. Ако искате да разберете финансовия модел на нашия бизнес, бих казал, че това е добър индикатор как се движим. Когато анализите работят, това значи, че имаме повече и по-добра връзка с клиентите ни.

От каква важност е офисът на Experian в България за региона и Европа?

- България е най-големият ни единичен офис. Имаме четири центъра за разработки по света и България е един от тях. Така че нашият офис е много по-важен, отколкото самият български пазар.

Имате ли планове за разширяване?

- Искам бизнесът да расте тогава, когато има нужда и на места, където се случват иновации. Това е сложен процес, но моят фокус остава върху това как българският офис да стане възможно най-динамичен.

Интервюто взе Йоан Запрянов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите

Футуристът, лектор и автор пред "Капитал"

25 фев 2020, 621 прочитания

Да се учиш да можеш да се отучиш 9 Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

21 фев 2020, 6952 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10