С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2019, 14:15, 4084 прочитания

Стив Уагнер: Големите масиви данни трябва да водят до бързи и точни решения

Глобалният управляващ директор на Experian Decision Analytics пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Стив Уагнер
е глобален управляващ директор на Experian Decision Analytics. Започва работа в компанията за технологични и аналитични решения Experian през 2005 г. и ръководи широк спектър от бизнеси като потребителска информация, информационни услуги в Северна Америка, кредитни услуги, маркетингови услуги и потребителски услуги в Бразилия и глобалния маркетинг на компанията. Уагнер представлява Experian в борда на US Data and Marketing Association и е президент на Experian Social innovation fund. Преди да стане част от групата, е бил генерален консул на ERisk, софтуерна компания за управление на риска, собственост на JPMorgan. Преди това Уагнер е бил адвокат по корпоративни транзакции в Ню Йорк и Лондон за Clifford Chance. Има бакалавърска степен по икономика от Масачузетския университет и е доктор по право от New York University School of Law. Той беше в София, където посети българския офис на Experian и изнесе лекция за дейността на компанията.
По време на своята презентация в София казахте, че работите с големи масиви данни още преди да има големи масиви данни. Сега, когато Big Data e навсякъде, как се промени вашият бизнес?

- Една от големите промени в свят, който работи постоянно с големи масиви данни, е, че много различни организации и клиенти се опитват да вкарват в бизнеса си по-сложни инструменти, за да изследват информацията, която преминава през тях. Така че, когато мисля за това от гледна точка на Experian, смятам, че е страхотно, защото предпочитам повече хора да имат възможността да разглеждат скритите големи парчета информация. Имаме голяма възможност за разширяване на бизнеса си в това отношение. Реалността обаче е, че се променят услугите, които предоставяш. Някога инвестирахме повече време в управление на данни, а сега все по-голяма част от времето ни е насочено към това да говорим с клиентите си по отношение на това как да анализират данните си, коя е следващата иновация при големите масиви данни, как да използват тази информация, така че да направят изводи за своя бизнес.


Когато говорим от регулаторна гледна точка – GDPR, както и нови регулации в Калифорния и Бразилия – смятате ли, че за регулаторите Big Data e врагът?

- Не, не мисля. Не мога да знам какво точно мислят регулаторитe, но не смятам, че те приемат големите данни за проблем, а за реалност, при която трябва да помислим как да се справим с предизвикателствата. Има два потока на регулация – благоразумна регулация за финансовите институции, т.е. как да ги направим по-сигурни и здрави. Друг тип регулации се фокусират върху защита на потребителите. Тези регулации са много по-различни, макар и двете да са важни. Смятам, че когато правилните регулации влизат в сила, печели както бизнесът, така и клиентите.

Говорихте и за технологичната трансформация, което е много широк термин. Как се отразяват на Experian последните промени с навлизането на интернет на нещата и умни устройства навсякъде?



- Простият отговор е, че имаме много по-голямо поле за игра. Има много повече данни, които да анализираме. Тези анализи впоследствие се превръщат в решения и това е, което ги прави важни. Хората, които работят в нашия бизнес, са ентусиазирани заради възможностите. Смятаме, че това са нови възможности да дадем решения на по-голям брой хора, които от своя страна да отворят нови икономически възможности.

Каква е разликата между бизнеса на Experian на световно и регионално, европейско ниво?

- Имаме няколко различни бизнеса, които не работят навсякъде по света. Когато погледнем Европа, тук имаме по-малък бизнес с обработка на информация, но по-голям отдел по отношение на анализи и кражба на самоличности. Това е фокусът ни в Европа и това прави европейския пазар уникален спрямо всички останали по света. В САЩ например имаме много по-голям бизнес с крайни клиенти спрямо Европа. Същото важи и за пазари като Великобритания и Бразилия, където отново имаме много повече крайни клиенти.

Вашият бизнес е до голяма степен уникален, защото работите както с големия бизнес, така и с крайни клиенти. Как в тези два случая анализите се превръщат в решения?

- Това е в сърцето на въпроса за големите данни. Когато имаме всички тези източници на данни, това значи, че много организации могат да ги интегрират на едно място и да извлекат изводи и решения от тях. Проблемите тук са два. Първият е как да стигна до тези изводи. Това е изкуство, и то изкуството какви изводи искам от тези данни. Не става дума само за инструменти, а за разбиране на това, което търсиш. Проблем е и след това как изводите да се превърнат в процеси, при това дигитални процеси в голям мащаб. Experian има софтуер, който прави точно това - създава модели, които да превърнат анализите в решения, които са лесни за обяснения. Това е ключово - как да обясня защо взимам точно това решение, при положение че взимам милион други решения на ден. Промяната е в това, че времето от анализа до решението можеше да отнеме от 6 месеца до 3 години. Днес можем да преминем от анализ към решение в рамките на 24 часа.

А може ли този процес да стане още по-бърз?

- Да. Когато обаче технологията достигне до това да прави още по-бързи решения, повечето хора няма да могат да смогнат с избора. Често говорим за решения в регулирана среда, където трябва да преминеш през цял процес. Разликата е, че в миналото технологическото развитие ни спираше, докато регулаторните процеси не ни пречеха. Сега вече сме стигнали до момент, в който технологията се движи с по-висока скорост, отколкото регулаторите.

Съответно не само вие трябва да бъдете бързи, но и останалите участници по веригата?

- Да. Тук говорим за много важни процеси - дали хора ще получат достъп до кредит например. Това са тежко регулирани процеси на повечето пазари и ние не можем да си позволим да скъсяваме веригата.

Според презентацията ви отделът по анализ на световно ниво расте. Не означава ли това растеж и за другите ви бизнес стълбове?

- Анализите са добър показател за това накъде вървим в по-широк план. Ако искате да разберете финансовия модел на нашия бизнес, бих казал, че това е добър индикатор как се движим. Когато анализите работят, това значи, че имаме повече и по-добра връзка с клиентите ни.

От каква важност е офисът на Experian в България за региона и Европа?

- България е най-големият ни единичен офис. Имаме четири центъра за разработки по света и България е един от тях. Така че нашият офис е много по-важен, отколкото самият български пазар.

Имате ли планове за разширяване?

- Искам бизнесът да расте тогава, когато има нужда и на места, където се случват иновации. Това е сложен процес, но моят фокус остава върху това как българският офис да стане възможно най-динамичен.

Интервюто взе Йоан Запрянов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Чарлз Хоскинсън: Криптовалутите ще се наложат там, където няма доверие в традиционните Чарлз Хоскинсън: Криптовалутите ще се наложат там, където няма доверие в традиционните

Един от създателите на Ethereum, Cardano и IOHK, пред "Капитал"

10 окт 2019, 1865 прочитания

Къде е гениалността в спорта Къде е гениалността в спорта

Стивън Гарднър, директор доставки и услуги в Genius Sports, пред "Капитал"

27 сеп 2019, 3692 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм