Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2019, 15:58, 5742 прочитания

Varroc Lighting Systems: Планът ни е да достигнем няколкостотин служители в Димитровград през 2024 г.

Президентът и изпълнителен директор на компанията за автомобилно осветление Стефан Веди пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът за автомобилно осветление на "Варок лайтинг системс" край Димитровград започна работа през този месец. Българското дружество е собственост на американската Varroc Lighting Systems, която е част от едноименната индийска група. Инвестицията в проекта е 8 млн. евро. Предприятието първоначално ще произвежда различни малки осветителни продукти като стоп светлини, фарове за мъгла и мигачи. Разположен е на терен 30 хил. кв.м, като самата застроена площ е 3 хил. кв.м с перспектива да бъдат застроени още 5 хил. кв.м. Varroc Lighting има подразделения в 17 държави и над 7400 служители по целия свят. В Европа компанията има производства в Чехия, Германия, Италия и Румъния, както и в Турция. За 2017 г. приходите на Varroc Lighting са 1.1 млрд. долара. За инвестициите и плановете в България "Капитал" разговаря с президента и изпълнителен директор на Varroc Lighting Systems Стефан Веди.

Защо избрахте България и специално Димитровград за новата си инвестиция?


Виждаме огромен потенциал тук и вярваме, че сега е идеалният момент за инвестиция в България. Избираме нови локации на стратегически принцип, като така можем да таргетираме определени пазари, сегменти и клиенти. Казано на прост език - там сме, където клиентите ни искат.

Какви са плановете ви за завода тук - инвестиции, срокове, хора и т.н.? Къде виждате този бизнес след пет години?

Макар и да не коментираме подробности около инвестициите ни, можем да кажем, че имаме стратегически планове за растеж в България, отговарящи на глобалната стратегия на Varroc Lighting.



Не коментираме и определени данни за заетостта, но планът ни е да пораснем от около 50 служители в началото до няколкостотин през 2024 г. Фокусирани сме да предлагаме напреднали методи на обучения и развитие на служителите, което ще помогне и за развитието на индустриалната култура в региона. Работим с местните власти в Димитровград, за да изградим съвместен план на обучения, който да подпомага както нас, така и други бизнеси в областта.

Какво е наблюдението ви за сектора за автомобилни компоненти тук - възможности, хора и т.н.?

Досега индустрията е била ограничена основно до доставчици Tier 1 и 2 за автомобилните производители (нивата на доставчици и поддоставчици в индустрията), като в много случаи инвеститорите са били водени от по-ниските разходи за заплати в България. Мотивацията зад решението на Varroc да навлезе в България се дължи на локацията й като част от европейската общност. Това ще ни помогне да продаваме на европейските ни клиенти и да избегнем неоправдани закъснения и разходи заради обработването на продукти за навлизането им в Европейския съюз.

Що се отнася до трудовия пазар, благодарение на ограничената инфраструктура досега по отношение на доставчици за автомобилния сектор в момента има ограничено предлагане на квалифицирани кадри. Но в обсъжданията ни с местните власти в Димитровград сме убедени, че чрез сътрудничество между държавата и индустрията ще можем да развием висококвалифицирана и конкурентна работа сила.

Кои са основните ви клиенти за доставки от българския завод?

Varroc Lighting Systems не коментира клиентите си, но можем да кажем, че имаме добре балансирано портфолио.

Кои бяха другите възможности пред вас в региона?

Когато избираме нови локации, се оглеждаме за възможности за стратегически растеж. Оглеждахме най-различни опции, но разбрахме, че България има огромен потенциал.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 1523 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 3846 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Регионалният мениджър на "Starbucks България" пред "Капитал"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10