С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 30 яну 2019, 16:32, 7192 прочитания

Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Регионалният мениджър на "Starbucks България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Иван Георгиев е регионален мениджър на "Starbucks България". Започва кариерата си като служител в ресторантите на KFC и впоследствие преминава през всички мениджърски позиции. Има над 10-годишен опит в KFC и Burger King, управлявани в България от франчайзера AmRest. Георгиев е бакалавър по "Бизнес администрация" и магистър по "Маркетинг мениджмънт" от УНСС. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62.

Каква беше 2018 за компанията, колко нови заведения Starbucks ("Старбъкс") открихте?


- През 2018 брандът отбеляза значително развитие на мрежата от заведения. Бяха отворени шест нови локации, с което броят на кафенетата в страната стана 13. Стъпихме във Варна, където от години имаше силен интерес към марката. Много добре се развиват и двете нови заведения в Пловдив - в Mall Plovdiv и Plovdiv Plaza. Разширихме броя на кафенетата в София – в Serdika Center и Bulgaria Mall, както и в Бургас – в Mall Galleria Burgas. Всяко от тях е с уникален дизайн по най-новите концепции за интериорните пространства на бранда.

Колко обекта планирате да откриете през тази година?

- Предстои едно ново откриване през март във Варна, работим върху още проекти както в София, така и в други градове в България и ще анонсираме всеки от тях, когато достигнат определен етап. Освен това продължаваме да реновираме и модернизираме първите открити заведения.



Реновирахме Starbucks на ул. "Гурко" и Starbucks на ул. "Фритьоф Нансен" в София, предстои реновиране на Starbucks в The Mall в София.

Какви приходи и каква печалба ще отчетете за 2018 и какъв е ръстът спрямо 2017 г.?

- През 2018 г. отчитаме 60% ръст на продажбите, обслужвайки над 1 200 000 клиенти, печалбата на компанията запазва нивата си от 2017 г.

Колко нови работни места създадохте през 2018 и какъв е броят на заетите сега?

- На практика удвоихме броя на партньорите, както е прието да наричаме работещите за бранда хора. Създадохме над 100 нови работни места, като всеки от тези млади хора е преминал сериозен курс на обучение. Заетите сега са 190. С новите обекти очакваме да открием още поне 70 нови работни места.

Какъв е пазарният ви дял и на колко се оценява секторът на кафе-веригите в България?

- Пазарният ни дял нарасна двойно през последната година. А както стана ясно, планираме и да продължава да расте. Оценяваме пазара на 2.5 млрд. лева, като в топ 3 са "Неделя", "Коста Кафе" и Starbucks.

Какви са особеностите на този пазар, има ли специфика?

- Пазарът е динамичен и доста бързо развиващ се. С нарастване на кафе културата потребителите все по-често започват да разбират отличителните качества на кафетата от различни региони, което развива и кафе индустрията. Очакванията на потребителите стават все по-високи и съответно добрата подготовка на баристите е от изключително значение.

Какви са вкусовите предпочитания в България и има ли съществена разлика с други държави?

- Българският потребител остава традиционалист и залага на еспресото, след което се нареждат лате и капучино. Наблюдава се тенденция към по-голяма склонност за експериментиране и пробване на по-нетрадиционни напитки от сезонните ни предложения. В останалите държави в близост до нас традиционно напитките на млечна основа са по-популярни, като първите места се заемат от лате, капучино и карамел макиато.

Доколко промоциите влияят върху избора на клиентите?

- Промоциите никога не са били основният фактор, който кара потребителите да посетят нашите заведения. Те дават допълнителен стимул на посетителите ни да експериментират и да опитват нови продукти.

Какво предвижда стратегията на компанията за следващите три години?

- Ще продължим да развиваме бранда в три насоки: подобряване достъпността на нашите заведения, което ще се осъществи чрез още новооткрити обекти и присъствието ни в други градове; непрекъснато подобряване на кафе културата и развитие на нашите баристи.

Интервюто взе Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Андре Каланцопулос: Над 70% от потребителите на IQOS ползват продукта постоянно Андре Каланцопулос: Над 70% от потребителите на IQOS ползват продукта постоянно

Главният изпълнителен директор на Philip Morris International пред "Капитал"

7 юни 2019, 4278 прочитания

Елина Желева: Дизайн мисленето позволява на екипите в компаниите да се представят по-добре Елина Желева: Дизайн мисленето позволява на екипите в компаниите да се представят по-добре

Управляващият партньор и директор на launchlabs Sofia пред "Капитал"

7 юни 2019, 2741 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Видеоигрите като хоби и професия

Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft Sofia

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Несподелената любов на Fiat Chrysler

Сливането на Fiat Chrysler и Renault не се случи, а причините за това са няколко

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."