С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 30 яну 2019, 16:32, 8909 прочитания

Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Регионалният мениджър на "Starbucks България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Иван Георгиев е регионален мениджър на "Starbucks България". Започва кариерата си като служител в ресторантите на KFC и впоследствие преминава през всички мениджърски позиции. Има над 10-годишен опит в KFC и Burger King, управлявани в България от франчайзера AmRest. Георгиев е бакалавър по "Бизнес администрация" и магистър по "Маркетинг мениджмънт" от УНСС. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62.

Каква беше 2018 за компанията, колко нови заведения Starbucks ("Старбъкс") открихте?


- През 2018 брандът отбеляза значително развитие на мрежата от заведения. Бяха отворени шест нови локации, с което броят на кафенетата в страната стана 13. Стъпихме във Варна, където от години имаше силен интерес към марката. Много добре се развиват и двете нови заведения в Пловдив - в Mall Plovdiv и Plovdiv Plaza. Разширихме броя на кафенетата в София – в Serdika Center и Bulgaria Mall, както и в Бургас – в Mall Galleria Burgas. Всяко от тях е с уникален дизайн по най-новите концепции за интериорните пространства на бранда.

Колко обекта планирате да откриете през тази година?

- Предстои едно ново откриване през март във Варна, работим върху още проекти както в София, така и в други градове в България и ще анонсираме всеки от тях, когато достигнат определен етап. Освен това продължаваме да реновираме и модернизираме първите открити заведения.



Реновирахме Starbucks на ул. "Гурко" и Starbucks на ул. "Фритьоф Нансен" в София, предстои реновиране на Starbucks в The Mall в София.

Какви приходи и каква печалба ще отчетете за 2018 и какъв е ръстът спрямо 2017 г.?

- През 2018 г. отчитаме 60% ръст на продажбите, обслужвайки над 1 200 000 клиенти, печалбата на компанията запазва нивата си от 2017 г.

Колко нови работни места създадохте през 2018 и какъв е броят на заетите сега?

- На практика удвоихме броя на партньорите, както е прието да наричаме работещите за бранда хора. Създадохме над 100 нови работни места, като всеки от тези млади хора е преминал сериозен курс на обучение. Заетите сега са 190. С новите обекти очакваме да открием още поне 70 нови работни места.

Какъв е пазарният ви дял и на колко се оценява секторът на кафе-веригите в България?

- Пазарният ни дял нарасна двойно през последната година. А както стана ясно, планираме и да продължава да расте. Оценяваме пазара на 2.5 млрд. лева, като в топ 3 са "Неделя", "Коста Кафе" и Starbucks.

Какви са особеностите на този пазар, има ли специфика?

- Пазарът е динамичен и доста бързо развиващ се. С нарастване на кафе културата потребителите все по-често започват да разбират отличителните качества на кафетата от различни региони, което развива и кафе индустрията. Очакванията на потребителите стават все по-високи и съответно добрата подготовка на баристите е от изключително значение.

Какви са вкусовите предпочитания в България и има ли съществена разлика с други държави?

- Българският потребител остава традиционалист и залага на еспресото, след което се нареждат лате и капучино. Наблюдава се тенденция към по-голяма склонност за експериментиране и пробване на по-нетрадиционни напитки от сезонните ни предложения. В останалите държави в близост до нас традиционно напитките на млечна основа са по-популярни, като първите места се заемат от лате, капучино и карамел макиато.

Доколко промоциите влияят върху избора на клиентите?

- Промоциите никога не са били основният фактор, който кара потребителите да посетят нашите заведения. Те дават допълнителен стимул на посетителите ни да експериментират и да опитват нови продукти.

Какво предвижда стратегията на компанията за следващите три години?

- Ще продължим да развиваме бранда в три насоки: подобряване достъпността на нашите заведения, което ще се осъществи чрез още новооткрити обекти и присъствието ни в други градове; непрекъснато подобряване на кафе културата и развитие на нашите баристи.

Интервюто взе Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят

Директорът продажби в SoftBank Robotics пред "Капитал"

3 фев 2020, 1868 прочитания

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 6032 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Видеоигрите като хоби и професия

Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft Sofia

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10