Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Starbucks България

Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Регионалният мениджър на "Starbucks България" пред "Капитал"

Мара Георгиева
10347 прочитания

Starbucks България

© Starbucks България


Иван Георгиев е регионален мениджър на "Starbucks България". Започва кариерата си като служител в ресторантите на KFC и впоследствие преминава през всички мениджърски позиции. Има над 10-годишен опит в KFC и Burger King, управлявани в България от франчайзера AmRest. Георгиев е бакалавър по "Бизнес администрация" и магистър по "Маркетинг мениджмънт" от УНСС. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62.

Каква беше 2018 за компанията, колко нови заведения Starbucks ("Старбъкс") открихте?

- През 2018 брандът отбеляза значително развитие на мрежата от заведения. Бяха отворени шест нови локации, с което броят на кафенетата в страната стана 13. Стъпихме във Варна, където от години имаше силен интерес към марката. Много добре се развиват и двете нови заведения в Пловдив - в Mall Plovdiv и Plovdiv Plaza. Разширихме броя на кафенетата в София – в Serdika Center и Bulgaria Mall, както и в Бургас – в Mall Galleria Burgas. Всяко от тях е с уникален дизайн по най-новите концепции за интериорните пространства на бранда.

Колко обекта планирате да откриете през тази година?

- Предстои едно ново откриване през март във Варна, работим върху още проекти както в София, така и в други градове в България и ще анонсираме всеки от тях, когато достигнат определен етап. Освен това продължаваме да реновираме и модернизираме първите открити заведения.

Реновирахме Starbucks на ул. "Гурко" и Starbucks на ул. "Фритьоф Нансен" в София, предстои реновиране на Starbucks в The Mall в София.

Какви приходи и каква печалба ще отчетете за 2018 и какъв е ръстът спрямо 2017 г.?

- През 2018 г. отчитаме 60% ръст на продажбите, обслужвайки над 1 200 000 клиенти, печалбата на компанията запазва нивата си от 2017 г.

Колко нови работни места създадохте през 2018 и какъв е броят на заетите сега?

- На практика удвоихме броя на партньорите, както е прието да наричаме работещите за бранда хора. Създадохме над 100 нови работни места, като всеки от тези млади хора е преминал сериозен курс на обучение. Заетите сега са 190. С новите обекти очакваме да открием още поне 70 нови работни места.

Какъв е пазарният ви дял и на колко се оценява секторът на кафе-веригите в България?

- Пазарният ни дял нарасна двойно през последната година. А както стана ясно, планираме и да продължава да расте. Оценяваме пазара на 2.5 млрд. лева, като в топ 3 са "Неделя", "Коста Кафе" и Starbucks.

Какви са особеностите на този пазар, има ли специфика?

- Пазарът е динамичен и доста бързо развиващ се. С нарастване на кафе културата потребителите все по-често започват да разбират отличителните качества на кафетата от различни региони, което развива и кафе индустрията. Очакванията на потребителите стават все по-високи и съответно добрата подготовка на баристите е от изключително значение.

Какви са вкусовите предпочитания в България и има ли съществена разлика с други държави?

- Българският потребител остава традиционалист и залага на еспресото, след което се нареждат лате и капучино. Наблюдава се тенденция към по-голяма склонност за експериментиране и пробване на по-нетрадиционни напитки от сезонните ни предложения. В останалите държави в близост до нас традиционно напитките на млечна основа са по-популярни, като първите места се заемат от лате, капучино и карамел макиато.

Доколко промоциите влияят върху избора на клиентите?

- Промоциите никога не са били основният фактор, който кара потребителите да посетят нашите заведения. Те дават допълнителен стимул на посетителите ни да експериментират и да опитват нови продукти.

Какво предвижда стратегията на компанията за следващите три години?

- Ще продължим да развиваме бранда в три насоки: подобряване достъпността на нашите заведения, което ще се осъществи чрез още новооткрити обекти и присъствието ни в други градове; непрекъснато подобряване на кафе културата и развитие на нашите баристи.

Интервюто взе Мара Георгиева

Иван Георгиев е регионален мениджър на "Starbucks България". Започва кариерата си като служител в ресторантите на KFC и впоследствие преминава през всички мениджърски позиции. Има над 10-годишен опит в KFC и Burger King, управлявани в България от франчайзера AmRest. Георгиев е бакалавър по "Бизнес администрация" и магистър по "Маркетинг мениджмънт" от УНСС. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg

    Споко, дори на най-гламавите ще им дойде акълът.

  • 2
    angelan avatar :-P
    one4all

    Страхотни "партньори" - странно защо ваш младши мениджър кандидатства за стажант-бариста в независимия ми Кофи роустър шоп.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK