С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 мар 2019, 15:59, 3927 прочитания

Майк Лембъргър: Visa се учи от финтех вълната

Директорът "Продуктови решения" на Visa за Европа пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Майк Лембъргър е директор "Продуктови решения" на Visa за Европа. Основният фокус на екипа му е разработването на нови продукти и усъвършенстването на вече съществуващи такива. Лембъргър има общо над 20 години опит в разработване на продукти. Преди да се присъедини към Visa, е бил вицепрезидент по аналитични възможности в American Express, както и е заемал различни позиции в General Electric и American Management Systems. "Капитал" се срещна с Лембъргър по време на Световния мобилен конгрес в Барселона, провел се в края на февруари тази година.
Върху какви продукти работи в момента Visa?

- Основното, върху което работим днес, е плащанията да продължат да бъдат сигурни. Всичката технология, която имаме, е насочена към различни неща, но сигурността е приоритет номер едно. Особено предвид новите регулации, които влизат в сила и растежа на дигиталните разплащания. В тези зони продължаваме да имаме още работа по отношение на сигурността. Последните ни стъпки в тази посока бяха пускането на новата версия на 3D паролите за сигурност, които надграждат върху верификацията кой точно е потребителят. Втората ни голяма насока е токенизацията, която позволява при онлайн плащане данните от картата ви да бъдат заменени от случайно генерирани числа. При традиционните карти имаме 16 цифри и други допълнителни данни. Сега ние преведохме тези данни, така че да бъдат защитени във виртуалния свят. Взехме цялата информация и вече разполагаме с по-голяма защита, отколкото когато и да било. Със сигурност нашият най-голям фокус днес е сигурността на плащанията.


Днес се поставя много повече внимание върху сигурността на личните данни, отколкото когато и да било преди – както от активисти, така и от правителства и регулаторни органи. Проблем ли е това за Visa?

- Продължаваме да инвестираме дори в самото разбиране на важността на данните, които преминават през нас. Ние сме посредници между потребителя, търговеца и банките и когато минаваме по всички стъпки на една транзакция, трябва да бъдем сигурни, че плащането е безопасно и сигурно. Като мрежа имаме привилегията да имаме достъп до част от тази информация и имаме отговорността да се гриижм за сигурността, да спазваме местните закони и др. В момента сме в добра позиция да помагаме в подготовката на новите правила по отношение на сигурността на данните, защото имаме опита от свързването на толкова много места по света. Visa чувства, че има важна роля в целия този процес.

Използва ли или планира ли Visa да използва нови технологии като блокчейн сега или в бъдеще?



- В момента не използваме блокчейн, но разглеждаме в лабораториите си как тази технология работи. Имаме достатъчно информация, че да създадем своя собствена блокчейн платформа. Но за момента технологията на Visa не използва блокчейн.

Чуваме много за финтех революцията, която завладява един иначе консервативен сектор като финансовия. Има много стартъпи и идеи, чиято идея е да разрушат действащите модели. Как се отразява това на Visa?

- Мисля, че е страхотна възможност за нас. Финтех вълната преди всичко предизвиква традиционната система. Виждаме много компании и стартъпи, които идват при нас и ни питат дали могат да използват нашата технология по начин, по който ние не сме я ползвали досега – нов поглед върху това как се разменят различни валути, как се случват самите транзакции, през терминал или друго устройство. Това, което Visa прави, е да инвестира повече в платформата ни за разработчици и много други стартъпи започват да градят технологията си върху вече съществуващата наша. Има много нови издатели на карти, които работят с Visa, но не искат да работят по традиционния начин – искат да е по-дигитално или да се насочат към определена група, пътуващи хора или градски тип хора. Работим с тях да добавим нови функции. За нас чувството е, че имаме нови партньори. Традиционно работим и с някои от най-големите банки в света и те също иновират, но финтех компаниите добавят много към целия процес.

Исках да ви задам въпрос как гигант като Visa се справя с много по-малките и гъвкави компании в сектора, но вие всъщност работите с тях...

- Да, работим с тях. Вижте, много компании в сектора се опитват да разрушат съществуващите модели по различни начини, например чрез отвореното банкиране. Много от тези компании се опитват да премахнат посредниците между хората и търговците – това, което прави мрежата на Visa. Опитваме се да се учим от такива компании, защото когато погледнем нашата система, осъзнаваме, че сме прекарали последните 20 години в създаването на огромна мрежа със страхотни резултати, но никой не казва, че не можем да се променим. Винаги има опасности, но аз смятам, че опасностите са добре за индустрията. В нашия случай те са възможност да се учим.

Няма ли по-агресивна конкуренция?

- Ако някой иска да плаща по алтернативни на Visa начини, искаме да спечелим клиента си обратно и ще правим точно това. Очевидно имаме традиционни конкуренти като Mastercard, American Express и др., но се появяват и други начини за плащане, както е в WeChat или Alibaba. Всеки път, когато има плащания там, те не използват нашата мрежа. Наша цел е да убедим възможно най-много хора, че плащането с Visa е най-простият и лесен начин това да се случи.

Ако продължим с тенденцията за все повече услуги като Revolut например, вместо традиционни банки, как ще се отрази това на Visa?

- Добрите новини са, че Revolut работи с Visa и Mastercard и искат да използват нашите мрежи. Така че дори компаниите да взимат клиенти от традиционните банки, те все пак използват нашите услуги. Всичко това е добре за нас и показва силата на технологията, която сме изградили. Компания като Revolut се опитва да промени банковата система, но го прави работейки с мрежите. Ако решат да не използват нашите мрежи и убедят клиентите си да изпозлват други начини на разплащане, тогава можем да говорим за конкурентна среда. Но днес ние работим с тях и дори в момента имам Revolut карта на Visa в джоба си.

Налага ли ви се да убеждавате подобни компании, които искат да променят финансовия сектор, че не сте врагът?

- Смятам, че нашата позиция да приемем тази вълна и да се учим от нея е добре и наистина показва, че ние не сме врагът. Същевременно новите компании се опитват да направят нови бизнес модели, така че всичко да е по-удобно за потребителите – например възможността за пазаруване в страна с друга валута при заключен валутен курс, какъвто е случаят с Revolut.

Има ли разлика между правенето на бизнес с големите банки и с по-малките компании?

- Всеки има различен подход и се опитва да прави нещата по различен начин. Новите компании работят много повече с технология, при това различно спрямо традиционните банки. Някои са по-агресивни, но големите банки също инвестират много в иновации, в това да са по-гъвкави и това дърпа целия сектор напред.

Интервюто взе Йоан Запрянов

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Заедно и в добро, и в лошо 1 Заедно и в добро, и в лошо

Радомир Миланов, управляващ директор в SAP България, пред "Капитал"

18 окт 2019, 2813 прочитания

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1800 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Джорди Морера: Без качествени продукти и най-добрият готвач е нищо

Испанският шеф-готвач и консултант за формулата на успешния ресторант пред "Капитал"

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10