Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко

"Планът ни е да продължим да изнасяме различни успешни практики от българските ни операции към други наши офиси. Впечатлен съм от иновативната работа, която се случва тук", казва Фил Дейвис

Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко

Главният директор продажби и президент на Hybrid IT в Hewlett Packard Enterprise, пред "Капитал"

Йоан Запрянов
5113 прочитания

"Планът ни е да продължим да изнасяме различни успешни практики от българските ни операции към други наши офиси. Впечатлен съм от иновативната работа, която се случва тук", казва Фил Дейвис

© Велко Ангелов


Профил

Фил Дейвис е главен директор продажби и президент на Hybrid IT звеното на Hewlett Packard Enterprise (HPE) – една от двете компании (заедно с HP, Inc.), които бяха създадени през 2015 г., след разделянето на Hewlett-Packard. HPE е международна компания за информационни технологии, насочена към бизнеса и базирана в Пало Алто, Калифорния. За 2018 г. компанията има приходи от 30.8 млрд. долара и над 60 хил. служители., което я прави 107-ата по големина американска компания според класацията Fortune 500. "Капитал" се срещна с него по време на визитата му в българския офис на HPE, където той участва в серия от вътрешни срещи с мениджмънта и сътрудниците на компанията у нас.

Намираме се в момент, в който компаниите масово започват да вкарват технологии като изкуствен интелект (AI), интернет на нещата (IoT) и други в бизнеса си. В този смисъл върху какви продукти и решения работи HPE днес?

- Това е много обширен въпрос. Когато говорим за HPE и какво се случва в индустрията, е лесно да се види, че се случват страшно много неща, които ние наричаме "на границата". "На границата" означава, че там се среща дигиталният с реалния свят – смартфони, поточни линии. Има много неща, които се случват сега и ще доведат до много възможности на границата. Не само изкуствен интелект и интернет на нещата, но и цялостната дигитална трансформация. Това, което ще се случи, е, че все по-голямата част от всичко ще се случва на границата. Ще искаме да анализираме данните си там например. През следващите четири години от HPE ще инвестираме 4 млрд. долара, за да помогнем на клиентите си по този път. Почти всичко ще се случва през подразделението ни Aruba. Така че всичко – от мобилни тенденции до киберсигурност, ще се случва там.

В добавка към това имаме и редица решения, които разработваме в моето подразделение – Hybrid IT, което ни позволява да доставим изчислителни решения. Това са големи инвестиции. Допълнително инвестираме много и в по-традиционни неща като облачните услуги, които са свързани с изкуствения интелект – правим центровете си за данни по-умни, за да бъдат автономни.

Третата зона е подразделението ни за финансови услуги, където инвестираме в кръговата икономика. Има страшно много техника в центровете за данни, които след това можеш или да рециклираш, или да изхвърлиш. Това, което правим ние, е да я реставрираме и да я използваме отново, макар и по друг начин. Това е важно за нас не само защото е зелено, но и защото често можем да платим на клиентите си за тяхната техника, която вече не им е нужна, а те преинвестират тези пари в нова техника.

Как се промени HPE след разделянето на Hewlett-Packard на две компании през 2015 г.?

- След разделянето ни през 2015 г. HP Inc. продължи да продава персонални компютри и принтери, докато ние в HPE продължихме да покриваме бизнес продуктите като сървъри, съхраняване на данни, хибридна инфраструктура, изчислителни услуги и мрежово оборудване. Днес със сигурност сме по-фокусирана компания. Всичките ни клиенти са в период на дигитална трансформация. Това означава, че трябва да са бързи и гъвкави. Ако не го правят, бизнесът им е в опасност. Всеки бизнес модел се променя днес. Помислете за банките – преди 20 години въпросът беше колко клонове имаш. Преди 10 години – колко банкомати. Днес въпросът е кога за последно си отишъл до клон на банка. Всичко е в телефона. Не става дума само за банки, разбира се – всички индустрии се променят. Така че в крайна сметка ти трябва да си или сред рушащите модели, или да си сред биващите разрушени. Да останеш на същото място просто не е възможно. Така че ние решихме, че за да сме успешни, също трябва да сме по-бързи и по-гъвкави. Това доведе и до сливанията около наши отделени компании. В резултат смятам, че ние сме по-добър партньор за клиентите ни, защото ние също сме бързи и гъвкави. Ако погледнете последните ни тримесечни резултати, те са наистина силни и показват, че стратегията работи.

Интервюто взе Йоан Запрянов

Профил

Фил Дейвис е главен директор продажби и президент на Hybrid IT звеното на Hewlett Packard Enterprise (HPE) – една от двете компании (заедно с HP, Inc.), които бяха създадени през 2015 г., след разделянето на Hewlett-Packard. HPE е международна компания за информационни технологии, насочена към бизнеса и базирана в Пало Алто, Калифорния. За 2018 г. компанията има приходи от 30.8 млрд. долара и над 60 хил. служители., което я прави 107-ата по големина американска компания според класацията Fortune 500. "Капитал" се срещна с него по време на визитата му в българския офис на HPE, където той участва в серия от вътрешни срещи с мениджмънта и сътрудниците на компанията у нас.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK