Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко

"Планът ни е да продължим да изнасяме различни успешни практики от българските ни операции към други наши офиси. Впечатлен съм от иновативната работа, която се случва тук", казва Фил Дейвис

Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко

Главният директор продажби и президент на Hybrid IT в Hewlett Packard Enterprise, пред "Капитал"

Йоан Запрянов
5993 прочитания

"Планът ни е да продължим да изнасяме различни успешни практики от българските ни операции към други наши офиси. Впечатлен съм от иновативната работа, която се случва тук", казва Фил Дейвис

© Велко Ангелов


Профил

Фил Дейвис е главен директор продажби и президент на Hybrid IT звеното на Hewlett Packard Enterprise (HPE) - една от двете компании (заедно с HP, Inc.), които бяха създадени през 2015 г., след разделянето на Hewlett-Packard. HPE е международна компания за информационни технологии, насочена към бизнеса и базирана в Пало Алто, Калифорния. За 2018 г. компанията има приходи от 30.8 млрд. долара и над 60 хил. служители., което я прави 107-ата по големина американска компания според класацията Fortune 500. "Капитал" се срещна с него по време на визитата му в българския офис на HPE, където той участва в серия от вътрешни срещи с мениджмънта и сътрудниците на компанията у нас.

Намираме се в момент, в който компаниите масово започват да вкарват технологии като изкуствен интелект (AI), интернет на нещата (IoT) и други в бизнеса си. В този смисъл върху какви продукти и решения работи HPE днес?

- Това е много обширен въпрос. Когато говорим за HPE и какво се случва в индустрията, е лесно да се види, че се случват страшно много неща, които ние наричаме "на границата". "На границата" означава, че там се среща дигиталният с реалния свят - смартфони, поточни линии. Има много неща, които се случват сега и ще доведат до много възможности на границата. Не само изкуствен интелект и интернет на нещата, но и цялостната дигитална трансформация. Това, което ще се случи, е, че все по-голямата част от всичко ще се случва на границата. Ще искаме да анализираме данните си там например. През следващите четири години от HPE ще инвестираме 4 млрд. долара, за да помогнем на клиентите си по този път. Почти всичко ще се случва през подразделението ни Aruba. Така че всичко - от мобилни тенденции до киберсигурност, ще се случва там.

В добавка към това имаме и редица решения, които разработваме в моето подразделение - Hybrid IT, което ни позволява да доставим изчислителни решения. Това са големи инвестиции. Допълнително инвестираме много и в по-традиционни неща като облачните услуги, които са свързани с изкуствения интелект - правим центровете си за данни по-умни, за да бъдат автономни.

Третата зона е подразделението ни за финансови услуги, където инвестираме в кръговата икономика. Има страшно много техника в центровете за данни, които след това можеш или да рециклираш, или да изхвърлиш. Това, което правим ние, е да я реставрираме и да я използваме отново, макар и по друг начин. Това е важно за нас не само защото е зелено, но и защото често можем да платим на клиентите си за тяхната техника, която вече не им е нужна, а те преинвестират тези пари в нова техника.

Как се промени HPE след разделянето на Hewlett-Packard на две компании през 2015 г.?

- След разделянето ни през 2015 г. HP Inc. продължи да продава персонални компютри и принтери, докато ние в HPE продължихме да покриваме бизнес продуктите като сървъри, съхраняване на данни, хибридна инфраструктура, изчислителни услуги и мрежово оборудване. Днес със сигурност сме по-фокусирана компания. Всичките ни клиенти са в период на дигитална трансформация. Това означава, че трябва да са бързи и гъвкави. Ако не го правят, бизнесът им е в опасност. Всеки бизнес модел се променя днес. Помислете за банките - преди 20 години въпросът беше колко клонове имаш. Преди 10 години - колко банкомати. Днес въпросът е кога за последно си отишъл до клон на банка. Всичко е в телефона. Не става дума само за банки, разбира се - всички индустрии се променят. Така че в крайна сметка ти трябва да си или сред рушащите модели, или да си сред биващите разрушени. Да останеш на същото място просто не е възможно. Така че ние решихме, че за да сме успешни, също трябва да сме по-бързи и по-гъвкави. Това доведе и до сливанията около наши отделени компании. В резултат смятам, че ние сме по-добър партньор за клиентите ни, защото ние също сме бързи и гъвкави. Ако погледнете последните ни тримесечни резултати, те са наистина силни и показват, че стратегията работи.

Споменахте сливанията около вас. Как се промениха нещата след сделките с Micro Focus и CSC?

- Най-голямата промяна е, че спряхме да се опитваме да правим всичко за всички. Когато не си фокусиран, не можеш да достигнеш желаното качество. Така че ние смятаме, че е по-добре да сме фокусирана компания, която е най-добрата в това, което прави, отколкото да сме горе-долу добри в няколко сфери. Другото, което е важно, е, че имаме по-силни резултати, съответно можем да инвестираме повече - не само в себе си, но и в общностите, с които правим бизнес. След сделките също така сме много по-бързи в иновациите. Решенията, които доставяме на пазара като фокусирана компания, са много по-добри, отколкото, когато се опитвахме да бъдем добри във всичко.

Какви продукти за бизнеса разработва в момента HPE?

- С развитието на свързаните технологии като IoT и все повече приложения с AI - две тенденции, които произвеждат важни изводи за бизнеса и забързват цикъла на иновациите - все повече информация трябва да бъде процесирана и изчислявана на границата. В HPE, когато говорим за тази промяна в изчисленията, обичаме да говорим за "интелигентната граница". Използваме този термин, за да отбележим по-високите нива и нужда от изчисления именно на границата на мрежата. Все повече бизнеси търсят свързани решения, които да създадат стойност за своите клиенти и начинът да им позволим да го правят е да инвестираме в създаването на умни решения на границата на мрежата. Интелигентната граница е свързването на дигиталния и физическия свят и това е следващата голяма възможност за бизнеса.

Казахте, че или разрушаваш бизнес модели, или ще бъдеш разрушен самият ти, но как убеждавате клиентите си, че имат нужда от дигитална трансформация?

- Мисля, че огромната част от клиентите ни са наясно с натиска върху бизнеса им. Това, с което имат проблем, е, че те знаят, че трябва да се променят, въпросът е как да стигнат от тук дотам. НРЕ им помага да преминат през това пътешествие на дигитална трансформация. Проблемът от гледна точка на клиента са три неща: технологията, уменията на хората и икономическата страна - как да финансирам трансформацията си. Ние имаме всичко - имаме най-добрата технология, имаме експертизата на хиляди експерти, а от икономическата страна имаме кръговата икономика. Така че клиентите ни знаят, че трябва да се променят, знаят къде трябва да стигнат, а за да стигнат дотам, имат нужда от правилната технология, правилните хора и правилния икономически модел.

Какви са плановете на НРЕ за България?

- Hewlett Packard Enterprise е в България от повече от 20 години - както като Hewlett-Packard, така и като HPE след разделянето ни през 2015 г. Продължаваме да разширяваме екипа си тук и София продължава да бъде ключова локация за глобалните операции на фирмата. Изключително отдадени сме на българския си офис. Миналата година добавихме над 200 нови работни места тук. С дълбоката си техническа експертиза в иновативни технологии и силно бизнес знание офисът в София е много добре позициониран. Планът ни е да продължим да изнасяме различни успешни практики от българските ни операции към други наши офиси. Впечатлен съм от иновативната работа, която се случва тук.

Профил

Фил Дейвис е главен директор продажби и президент на Hybrid IT звеното на Hewlett Packard Enterprise (HPE) - една от двете компании (заедно с HP, Inc.), които бяха създадени през 2015 г., след разделянето на Hewlett-Packard. HPE е международна компания за информационни технологии, насочена към бизнеса и базирана в Пало Алто, Калифорния. За 2018 г. компанията има приходи от 30.8 млрд. долара и над 60 хил. служители., което я прави 107-ата по големина американска компания според класацията Fortune 500. "Капитал" се срещна с него по време на визитата му в българския офис на HPE, където той участва в серия от вътрешни срещи с мениджмънта и сътрудниците на компанията у нас.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал