Елина Желева: Дизайн мисленето позволява на екипите в компаниите да се представят по-добре

Управляващият партньор и директор на launchlabs Sofia пред "Капитал"

Отвъд професионалните умения на служителите все по-важно за компаниите става те да притежават и т.нар. меки умения. Сред тях са креативност, лидерство, способност да комуникират, емоционална интелигентност и работа в екип. Необходимостта от разнообразни умения и нови начини на работа в екипите, които да развиват бизнесите, отваря врати за адаптирането на нова методология, наречена дизайн мислене. Въпреки че началото й е поставено през 60-те години на миналия век, последното десетилетие тя става все по-популярна по света.

Дизайн мисленето най-общо представлява начин за работа на екипи, който се случва в няколко стъпки. Служителите се поставят на мястото на потребителите, дефинират основните проблеми, след което генерират идеи за решението им. През 2014 г. Елина Желева основава в България компанията DesignThinking.bg, която въвежда методологията дизайн мислене и нейното използване за подобряване на клиентското преживяване и разработването на иновации в бизнеса. Уменията си в областта тя придобива в два от най-престижните университети по дизайн мислене - HPI School of Design Thinking в Потсдам и Stanford University d.school. През годините българската компания е водила обучения на "ING България", Telenor, A1 и Райфайзен банк. В края на април пък DesignThinking.bg официално се присъедини към международната компания за бизнес иновации и организационни трансформации launchlabs, преименувайки се на launchlabs Sofia. Българската компания начело с Елина Желева отговаря изцяло за пазарите в Централна и Източна Европа.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове