С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 авг 2019, 12:34, 3398 прочитания

Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи

Главният изпълнителен директор на китайската Ctrip Corporation пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ctrip е китайска туристическа корпорация, предлагаща комплексно обслужване - резервации за настаняване, транспорт, пакетни услуги, корпоративни пътувания и др. Създадена е през 1999 г. и в момента е най-голямата компания в сектора в страната. Листната е на американската фондова борса NASDAQ от 2003 г. Пазарната й оценка е около 20 млрд. долара. Към края на 2018 г. активите на компанията са били малко над 27 млрд. долара, а брутната печалба - близо 3.6 млрд. долара. Онлайн платформата й покрива 500 хил. хотела в Китай и 750 хил. в чужбина. Работи с всички местни авиокомпании и над 320 международни, като предлага самолетни билети за 220 страни и територии, 3600 града в чужбина и 8 млн. маршрута. Китайската група е собственик на известната компания за онлайн туристически резервации Skyscanner, която има развоен център в България.

Джейн Дзие Сун е главен изпълнителен директор от ноември 2016 г. Преди това е била главен оперативен и главен финансов директор на компанията. Завършила е бизнес училището на University of Florida и Beijing University Law School.


По време на държавното си посещение в Китай президентът на България Румен Радев посети компанията и се срещна с Джейн Сун. Тя представи дейността на групата и предложи нашата страна да й предостави информация, която да бъде качена на платформата на Ctrip.


Как се управлява компания с пазарна капитализация над 20 млрд. долара и годишни приходи близо 10 млрд. долара? Как протича един ваш работен ден и как следите всеки ден резултатите?

- Работя много тясно с нашия екип, особено със съоснователя и председател на компанията Джеймс Лианг. Като главен изпълнителен директор на Ctrip се фокусирам върху цялостното управление на компанията, включително бизнес планиране и операции, организационна структура и обучение. Докато Джеймс се фокусира върху иновациите, международния бизнес, технологичното развитие, инвестициите и стратегическите партньорства на компанията.



В миналото решенията се вземаха от горе надолу. Направихме промяна и въведохме програмата Baby Tiger – иновативен механизъм за вземане на решения. Според нея всяка дейност в компанията има свой главен изпълнителен директор, главен технически директор и главен финансов директор. Набирането, разпределението на ресурсите и други решения могат да се вземат в рамките на бизнес звеното, което развива нашите служители от всяка бизнес единица.

Кои са основните предимства на компанията ви пред конкурентите?

- От основаването й през 1999 г. в Шанхай Ctrip е лидер в туристическата индустрия. Ние се стремим да направим пътуването по-приятно и по-лесно за нашите клиенти, с първокласно обслужване и съвременни технологии. Ctrip вече е една от най-мобилните компании в туристическата индустрия. Около 80% от резервациите и сделките се правят през мобилни устройства. Конкурираме се, като предлагаме най-пълното обслужване на едно гише. Когато отворите приложението Ctrip, ще получите най-комплексния избор на полети, хотели, наземен транспорт, тематични обиколки и вече все по-популярни продукти като тематични паркове, местни атракции, ресторанти. Това е наистина възможност за еднократно пазаруване, достъпно през мобилно устройство.

Второ, "С" в името на нашата компания означава "клиент" (от client – на английски, бел. ред.), тъй като клиентът винаги е на първо място в Ctrip. Ctrip осигурява 24/7 безпроблемна поддръжка на нуждите на клиентите ни – това се прави от 15 хил. служители, работещи в 9 местни кол-центъра и 3 международни. На над 95% от обажданията на клиентите се отговаря в рамките на 20 секунди. Новите технологии като изкуствен интелект, Big Data и облачните услуги ни помагат да оптимизираме обслужването на нашите туристи. Например разработихме AI чат ботове, които са в състояние да разрешат почти 80% от проблемите на клиентите.

В туристическата индустрия има много силни играчи като Booking и Expedia. По отношение на приходите ние сме водеща онлайн туристическа компания в света. Уверени сме в потенциала на туристическата индустрия както в Китай, така и в света. Нашият растеж продължава да разчита на глобализацията и аз съм убедена, че ще имаме много повече възможности в бъдеще. Целта ни е Ctrip да се превърне в най-голямата и най-добрата компания на световния туристически пазар.

Работите ли активно с България като туристическа дестинация?

- През последните години все по-голям брой китайски туристи се насочват към Европа, правейки региона втория по посещения след Азия. По-специално през първата половина на 2019 г. по-голям брой китайски туристи са пътували до страните от Централна и Източна Европа – броят им отчита трицифрен ръст спрямо същия период на 2018 г., според статистиката на Ctrip.

През първата половина на 2019 г. резервациите за почивка в България на Ctrip се увеличават с 500% на годишна база. От тези туристи 89% са прекарали повече от 7 дни в България, което показва, че посещенията на културните обекти в България са придобили популярност. София, Варна и Пловдив са най-големите посещаваните градове в България от китайски туристи.

Виждате ли потенциал за развитие на българския пазар и какво трябва да се направи, за да се случи това?

- Както казах, през последните години се наблюдава увеличение на китайските туристи към България. Въпреки това с богатите си културни и природни забележителности вярвам, че страната има какво още да предложи.

Според нашия опит фактори като директни полети, визова политика и гостоприемството на страната се считат като първостепенни от китайските граждани, когато пътуват в чужбина. Президентът на България Румен Радев изрази надежда, че след държавното му посещение ще стартират директни полети между двете страни. Също така бихме предложили България да улесни допълнително подаването на заявления за визи и да добави табели на китайски език на летищата, железопътните гари и местните забележителности, които ще покажат гостоприемството на България и ще помогнат за привличането на повече китайци в страната.

По време на презентацията си казахте, че поддържате много добри бизнес контакти с Хърватия. С какво ви спечелиха те и какво е добре да направи България в тази посока?

- Хърватия винаги е била предпочитана дестинация за международните туристи, но доскоро тя не беше на радара на повечето китайски туристи. Изборът на историческия град Дубровник като място за заснемане на Game of Thrones беше движещата сила на увеличението на китайските туристи в Хърватия. Според официалните статистики 159 хил. туристи от Китай са посетили Хърватия през 2017 г., което е с 50% повече в сравнение с предходната година. През 2018 г. второто място на Хърватия на световното първенство по футбол допълнително предизвика интереса на китайските туристи. Статистиката на Ctrip показва, че през същия месец на финала е имало месечно увеличение от 500% в търсенето на хърватски хотели.

Популярността на Хърватия сред китайските туристи е резултат от множество фактори. Вярваме, че като работим заедно и пълноценно използваме ресурсите на Ctrip, България ще може да привлече още повече китайски туристи с уникални предложения.

Как се отрази на компанията глобалната криза и какво научихте от нея?

- Данните за 2018 г. показаха, че въпреки натиска върху икономиката туристическата индустрия е била и ще остане много стабилна, изпреварвайки общия темп на икономически растеж. Тази тенденция ще продължи и ще бъде по-изразена в бъдеще.

Групата има ли интерес от инвестиции в Източна Европа и България?

- Ние сме отворени за нови възможности. Говорейки за инвестиционната стратегия, следваме три принципа. Първото е, че се интересуваме само от инвестиции в бизнес, свързан с пътуванията. Второ, ние се интересуваме само от инвестиции във вертикални лидери. Третото е, че оценката на компаниите трябва да бъде разумна. Ако има някаква добра възможност в Източна Европа, моля да ни уведомите.

Какви са според вас основните проблеми на туристическия бизнес в света и как могат да се разрешат?

- Безопасността на пътуването е една от най-големите ни грижи. С увеличаването на броя на изходящите китайски туристи сигурността в чужбина е важен въпрос за всички заинтересовани страни. Китайците са направили 150 млн. изходящи пътувания през 2018 г., докато все още виждаме природни бедствия и извънредни ситуации по света, които изискват бързи отговори, както и за останалите международни туристи в света.

Компанията ни създаде Глобален SOS механизъм, който е първата в света система за спешна поддръжка 24/7, интегрираща услуги с технологии и данни, за да осигурим навременна подкрепа за пътниците по време на извънредни ситуации. От започване на дейността си през 2017 г. центърът успешно оказва помощ на пътници по време на бедствия като катастрофата на ферибот 2018 г. в Пукет, земетресението на Хокайдо и тайфуна в Осака. Успеваемостта на центъра е 94%, а 70% от всички обаждания идват от чужбина. Вярваме, че е от жизненоважно значение за туристическата индустрия да установи глобални стандарти и набор от механизми за спешно реагиране за безопасността на клиентите.

Интервюто взе Кирил Кирчев

Капитал #32

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

За какво ще се бори партията на Слави
Как Кристалина Георгиева стана фаворит за МВФ
Кои са най-големите 30 болници в България

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1306 прочитания

Да иновираш в традиционен бизнес Да иновираш в традиционен бизнес

Жил Богар, главен изпълнителен директор на Pernod Ricard EMEA & LATAM

11 окт 2019, 1524 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
На какво ни учат грешките

Александър Лефтеров, изпълнителен директор на Tiger Technology, пред "Капитал"

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10