С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 авг 2019, 11:45, 3795 прочитания

Тамаш Тот: Не виждам София като град с лоша инфраструктура

Мениджърът операции в Lime пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Малките тротинетки, които преобразиха големия град

Теодор Рачев: Hobo ще има месечни карти за наем на тротинетки

Изпълнителният директор и съосновател на Hobo пред "Капитал"

Нашествието на тротинетките

Частните и споделените електрически тротинетки ще преобразят улиците на София, но това крие и опасности

Пътеводител на градския тротинеткаджия

Съвсем възможно е през септември да бъде приет регламент за движението на тротинетките

Lime е най-добре наложена в Западна Европа, където инфраструктурата е много по-добре оптимизирана за електрически тротинетки. София е оптимизирана преди всичко за коли. Проблем ли е инфраструктурата тук за вас?

- София има много велоалеи, което е добро начало. Аз съм от Будапеща, където започнахме работа през май. Там имаме добра инфраструктура, но не толкова зони за колела и пешеходци. Или пък Букурещ, където велоалеи на практика не съществуват. Хората карат по тротоара, там се паркират и коли и, изглежда, малко хора ги интересува. Тук, в София, аз виждам, че вече имате велоалеи, че всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство.


Каква беше причината да се забави пускането на Lime? Оригинално очаквахме обявяването на услугата през април

- Не бих го нарекъл забавяне. Искахме да изчакаме, докато се изчисти картината около регулациите, това къде ще бъдат горещите точки за паркиране. Изчакахме се взаимно с общината и ние не приемаме всичко това като забавяне. Ние предпочитаме да имаме работеща връзка с общината, партньорство, отколкото просто да пуснем тротинетките и да видим какво ще стане. Не е нашият стил на работа. За нас целта не е веднага да влезем на нов пазар, за да правим пари. Ако случаят беше такъв, подходът ни щеше да бъде много по-различен. Това, което ние искаме, е да намалим ползването на коли в града.

Каква е връзката ви с общината?



- Имаме контакт със "Зелена София" и имаме много добра връзка. Не срещаме проблеми. Трябва да сметнем факта, че навлизането на тротинетките отнема време. Това е нещо съвсем ново. Услуга, която не съществуваше преди две години. Изведнъж всички говорят за електрически тротинетки. В Париж например имаме 11 хил. тротинетки – всички градове са различни, някои управи са по-предпазливи в това отношение. Разбира се, ние трябва да обясним на градовете какви са нашите цели и че идеята не е да използваш тротинетката за 40-километрови предвижвания всеки ден. Зависи и от инфраструктурата на града по отношение на градския транспорт, а градският транспорт на София е много добър. Имате удобно метро, имате система от трамваи, автобуси. Всичко е организирано добре. Така че ако можем към това да добавим и електрическите тротинетки като начин на придвижване, това би било най-добрия вариант.

Как ще работите в София – ще имате ли офис?

- Няма да имаме офис, ще имаме складове за тротинетките. Ще имаме екип, който да отговаря за тях, като в момента ги наемаме. Също така ще имаме и хора, които да прибират тротинетките, които имат проблеми, за да ги поправят. На практика ще имаме местен екип, сред който няма да има мениджъри. Имаме също и големи ванове, които обикалят градовете, за да събират тротинетките, ако има нужда от това. Останалото е под шапката на програмата Juicers - трети страни, които технически работят за нас. Регистрираме ги и имаме договор с тях. Те се занимават със зареждането на тротинетките, които издържат около 25 - 30 километра. Когато батериите падат, хората от програмата получават известие и се грижат за това те да са заредени.

Притеснени ли сте за конкуренцията в града? Вие ще започнете първи, но до края на годината се очакват още няколко компании?

- Те ще започнат по-късно от нас. Всичко това е добре за града. Голямата цел е да бъде намалено използването на коли. Така че не, не се страхуваме от конкуренцията, защото всички искаме едно и също. Ако сме тук поради същата причина, то няма истинска конкуренция.

Какъв е процеса по стъпването на Lime в един нов град?

- Процесът е много дълъг. Започваме с регистрирането на компания, след което започваме да търсим контакт с общината, да се запознаем с регулациите, ако съществуват такива. Сега очакваме нови регулации, които ще се отнасят за максималната скорост на тротинетките и къде точно могат да карат те. Това е добре и за нас, защото ние, както и всички останали, мислим за безопасността на каращите и хората по улиците. Безопасността винаги е най-големият ни приоритет. Опитваме се да говорим с хората от града и общината, да имаме постоянна връзка и да се включваме в дискусиите. Говорим за неща като това къде ще бъдат горещите точки за тротинетките, там, където ще се паркират те. Всичко трябва да бъде много организирано и целият процес е дълъг. Вече няколко пъти сме били тук, за да изследваме пазара, за да се запознаем с особеностите. Има го и въпросът кога е най-добрият ден за пускане на услугата. Оказва се, че е чевтъртък, макар тук да започваме в петък. Правим анализ на колко хора са в града, къде живеят, колко туристи идват.

Каква беше причината да се забави пускането на Lime? Оригинално очаквахме обявяването на услугата през април

- Не бих го нарекъл забавяне. Искахме да изчакаме, докато се изчисти картината около регулациите, това къде ще бъдат горещите точки за паркиране. Изчакахме се взаимно с общината и ние не приемаме всичко това като забавяне. Ние предпочитаме да имаме работеща връзка с общината, партньорство, отколкото просто да пуснем тротинетките и да видим какво ще стане. Не е нашият стил на работа. За нас целта не е веднага да влезем на нов пазар, за да правим пари. Ако случаят беше такъв, подходът ни щеше да бъде много по-различен. Това, което ние искаме, е да намалим ползването на коли в града.

Каква е разликата между пазара в Източна Европа и Западна Европа?

- Това, което е интересно е, че всичките ни градове в Източна Европа са на печалба. Всичките вървят много добре. Тротинетките се ползват по различни начини на различните пазари. Например в Будапеща пътуванията са много по-дълги, а и са много популярни сред туристите. Във Варшава са много по-кратки, но и много по-чести. Понякога някои потребители там ползват тротинетки по четири пъти на ден. Всеки град е различен – във Виена електрическите тротинетки вече са част от културата, там имаме конкуренция от още 5-6 компании.

Да, но и инфраструктурата в градове като Виена е много по-добра, особено за велосипедисти и пешеходци. София се опитва да следва някои от тези примери, но не винаги резултатите са обнадеждаващи...

- Да, но от колко време София се опитва да бъде зелена столица? Преди 30 години тук не е имало дори метро, а сега градът е свързан много добре. Бих казал, че България е много по-иновативна и бързорастяща по отношение на зелени технологии и политики, отколкото това преди се случваше в Западна Европа. Например в Амстердам ни няма, защото няма нужда от нас – там всички карат колелета, но всичко това е отнело ужасно много време. В София, ако погледнем града преди 10 години, разликата е огромна. И смятам, че ако можехме да видим какво ще бъде след още 10 години, ще бъде дори по-голяма.

Имате ли конкретни очаквания за това колко хора ще ползват Lime в София през първата година?

- Аз съм един от най-оптимистичните хора в компанията, така че имам числа в главата си, но не бих ги казал на глас. Представям си как хората използват тротинетките ни за превоз след работа, да стигнат до вечеря, за начин да разгледат града. Защото когато си в кола или в автобус, не виждаш наистина града – само преминаваш. Когато си с тротинетка, виждаш всичко около себе си, след което го оставяш на удобно място и продължаваш с разходката си. Това не е плюс само за туристите, но и за жителите на града, които често не са толкова добре запознати с него, колкото си мислят.

Смятате ли, че ще има достатъчно пазар в София за вас и конкурентните компании?

- Да, защото София не е само центъра. Например смятам, че ще има голямо търсене в Бизнес парка и въобще на всички места, където има голям трафик и трябва да се намали броя на колите. Както казах, ние сме тук, за да решим конкретен проблем и всички работим с една цел.

Ще работите ли през зимата и ако да - как?

Наясно сме със зимните условия в България и ще решим какви да бъдат следващите ни стъпки спрямо търсенето през по-студените сезони. Нашият най-важен приоритет е безопасността на хората; ако времето е прекалено влажно, снежно или заледено, ще премахнем тротинетките от улиците. Нашите потребители продължават да използват тротинетките ни и при по-студените метеорологични условия в цял свят. Въпреки че това е предизвикателство само по себе си, ние подхождаме разумно как и къде да разположим тротинетките си, за да обслужваме хората максимално добре.

Интервюто взе Йоан Запрянов

Капитал #35

Текстът е част от седмичния "Капитал". В броя ще видите още:

  • Нашествието на тротинетките
  • Бразилската политика и пожарите в Амазония
  • Какво е добре да се знае за виртуалните банки

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си 1 Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си

Главният оперативен директор на британския стартъп във финансовите технологии Tide, който вече има над 100 служители в новооткрития си офис в София, в интервю за "Капитал"

8 ное 2019, 2862 прочитания

Стажантът, който стана изпълнителен директор Стажантът, който стана изпълнителен директор

Джеймс Матюс, изпълнителен директор на Ocado Technology, пред "Капитал"

1 ное 2019, 2381 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Избери българската компания

Главният финансов директор на "Монбат" Виктор Спириев пред "Капитал"

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10