С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 дек 2019, 18:12, 2464 прочитания

В дълбините на корпоративните събития

Красимира Железова, MICE Sales Manager в International Hotel, Casino & Tower Suites

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последните близо 15 години Красимира Железова работи в сферата на хотелиерските услуги. През 2005 г. започва работа като салонен управител в хотел "Аква Варна", а две години по-късно вече заема позицията мениджър "Събития". От 2012 г. до момента тя е назначена на позицията MICE (meetings, incentives, conferencing & exhibitions) Sales Manager в International Hotel, Casino & Tower Suites в Златни пясъци, където участва в организирането на множество събития. Всяка година хотелът посреща над 150 събития, голяма част от които корпоративни с капацитет между 15 и 750 души.

По думите на Железова корпоративните събития ще стават все по-атрактивен модел за комуникация, като най-ключовата причина за това е възможността за общуване лице в лице. Това ще увеличи и нуждата от специалисти, които имат капацитета да участват в цялостната организация и да осигурят желаното изживяване на гостите. Кои са ключовите моменти в подготовката на корпоративно събитие, къде са предизвикателствата и какви са тенденциите в сектора, разказва Красимира Железова пред "Капитал".

Защо корпоративни събития

Целият ми професионален опит до този момент е бил в сферата на Hospitality (гостоприемството - бел. ред.). Може би идеята да се занимавам със събития назря в момент, когато отговарях за тях, но от гледна точка на F&B (Food & Beverage - подсигуряване на храната и напитките - бел. ред.). Желанието ми беше да общувам колкото се може повече с организаторите - клиенти. Заедно с това дойде и самото предложение за позицията Event Manager и така вече 12 години работя с огромна любов и респект към тази професия.


Задължения

Характерно за корпоративните събития е тяхната комплексност. На практика гостите в зависимост от програмата са в състояние да ползват всички услуги в етапа на събитието и е възможно да посетят всички съществуващи точки на вашия обект - ресторанти, СПА център, лоби бар, изложбени, конферентни площи, паркинг, казино и т.н. Необходимо е да познавате как работи оперативно всеки един подобект, с какви капацитети. На практика вие се явявате мениджър "Операции, продажби, консиерж" и т.н. Вие сте също толкова комплексни и динамични, колкото е повереното ви събитие, и трябва да можете да отговорите на всички въпроси на клиента.

Умения



Както във всяка професия определено е необходимо да обичате това, което правите. Това винаги води до добър резултат. Трябва да мислите бързо и правилно, когато се налага да имате резервен план за реакция. Важно е да осъзнаете, че сам не можете да направите нищо и затова екипът е много важен. Да комуникираш по възможно най-правилния начин с всеки един ангажиран по веригата клиент, гост, колега е най-специалното умение, което мениджърът трябва да притежава.

Подготовка и организация

Организацията на едно корпоративно събитие е истинско предизвикателство. То трябва да бъде концептуално издържано, иновативно, полезно, да бъде съобразено с очакванията на участниците, но с добавен WOW effect, за да бъде запомнящо се. За него трябва да се говори с възхищение дълго време след това. Разбира се, обаче трябва да се вместите в зададена бюджетна рамка. Определено е необходимо да разгърнете потенциала си и да се опитате да си представите практически как би изглеждала всяка една безумна идея. Може би е правилната.

От гледна точка на събитиен мениджър в хотел, бих искала да обърна внимание на един много ключов етап при организирането на мероприятия и това е правилното планиране.

Планирайте тайминга на събитието - подготовката и самото му протичане. Добрата подготовка е 80% свършена работа.

Необходимо е да разгледате събитието виртуално, какво би се случило във всяка една минута от началото до самия края. Ако не можете да прецените дадена ситуация, разиграйте я. Разгледайте всички аспекти - опознайте територията, която ще "превземете" с вашето перфектно събитие - логистиката на инвентара, обслужващия персонал, на подизпълнителите и най-вече на участниците. Тествайте всичко - техника, храна, напитки преди самите гости. Използвайте всички сетива. Трябва да се уверите в качеството, което сте планирали.

Предизвикателства

Подберете правилния екип, защото екипът е този, който може да изпълни начертания план. Може би в днешната динамична среда това е най-голямото предизвикателство за организаторите на събития. Същевременно в друг аспект жизнено важно е да убедиш госта, представител на организацията клиент, че може да ти се довери напълно. Той трябва да е наясно от момента на първата форма на комуникация, че е направил правилния избор за ивент локация. Истинското предизвикателство обаче е да задържиш това убеждение без срок на валидност. Зад това, разбира се, стоят твоето постоянство и усилена работа и най-вече тази на екипа, с който работиш.

Изисквания на клиенти

Тук по-скоро ще разгледам вътрешнофирмените събития. Специално в България през последните 10 години "изтичането" на човешки кадри и високото ниво на информираност доведе до изключително развитие на отделите, занимаващи се с управлението на човешките ресурси, които от своя страна работят с много по-големи бюджети, в сравнение с преди. Специалистите полагат огромни усилия за разработване на програми за лоялност, мотивационни такива, активности, с които да повишават удовлетвореността на всеки служител, тийм билдинг събития, корпоративни партита, обучения и т.н. Тенденцията се засилва, тъй като се засилва и "гладът за специалисти". В тази връзка организаторите на събития стават все по креативни в концепциите си и все по изискващи към самата локация, в която желаят да проведат съответното събитие.

Все повече корпоративни събития

Колкото по динамична е средата, която ни заобикаля, толкова по-голяма необходимост ще имаме от корпоративни събития. Това е начин да се справим с конкуренцията, да сме информирани, да бъдем мотивирани, постоянни и, разбира се, да се забавляваме. Най-ключовата причина обаче е възможността да общуваме лице в лице. Нищо не може да замени ефекта от една проведена среща, емоцията, която преживяваме, и последващите решения, които взимаме. Бизнесът е много по-успешен, когато се случва лице в лице.

Какво следва

От гледна точка на обслужване организаторите на събития ще очакват все повече и повече взискателност в обслужването - запитвания и казуси, възникнали в последния момент и мигновеното им разрешаване по възможно най-подходящия начин.

От друга страна ще разчитат на високотехнологични решения. Детайлите ще играят все по-важна роля. Събитията ще се структурират все по-персонално към участниците. Ще се разработват активности, в които самия участник да добави стойност на събитието. Все повече ще се вплита частта ентъртейнмънт в конферентната част на дадено събитие. Няма да има конкретен стереотип, който да се следва, все повече ще се държи на уникална и неповторима концепция.

Events Kit

Текстът е част от специалното издание Events Kit. Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да се учиш да можеш да се отучиш 9 Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

21 фев 2020, 6672 прочитания

Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят

Директорът продажби в SoftBank Robotics пред "Капитал"

3 фев 2020, 1966 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Онлайн платформата "ДарПазар" – пазаруване с кауза

"Аксенчър България" и Български център за нестопанско право в подкрепа на социалните предприемачи

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10