Визитка
Силвия Димитрова е маркетинг мениджър на "Мол Велико Търново" от началото на годината. Завършила е маркетинг в Нов български университет, учила е в Холандия, работила е в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България". През юли собствеността на търговския център се смени. Компанията "ВТ мол" беше придобита от "Ей Джи Ай - Би Ар И партисипейшънс 3", кипърско дружество на гръцката "Алфа банк".Компанията
Мол Велико Търново е първият построен търговски център извън столицата и единствен по мащабите си в областта. Той отваря врати през 2006 г. Днес молът има 85 наметели, сред които са водещи в глобален мащаб марки като H&M, LC Waikiki, New Yorker, Deichmann, adidas, Lee Cooper, Triumph, Geox, Pierre Cardin и др. Освен търговски обекти, там са разположени множество заведения за хранене, обекти в сферата на услугите и забавленията. Киното се намира на партерния етаж, а паркингът е с 330 места.
Кое е най-важно в сегашната ситуация, за да е успешен един търговски център в град като Велико Търново?
Как се отрази COVID-19 кризата върху вашия бизнес?
- Дисциплиниращо и до известна степен положително. Напълно очаквано беше хората да ограничат посещаемостта на закрити пространства и да сведат разходите си до такива за стоки от първа необходимост. Ние очаквахме това и всичко беше овладяно. След като отпаднаха забраните за физическа търговия, на хората им трябваше време да свикнат и да започнат да се връщат в мола. Но в крайна сметка достигнахме нива на посещаемост малко под миналогодишната.На какво отдавате това, че спадът в посещаемостта е овладян?
- Страхът на хората леко избледня заради усилията, които положихме, да се чувстват максимално безопасно, когато идват тук, за да пазаруват. Поставили сме дезинфектанти, спазваме всички препоръки на РЗИ и на Министерството на здравеопазването. Нашите клиенти виждат това, разчува се. Кината отвориха, ресторантите работят. Отпадането на мерките съвпадна с периода на пролетните намаления и началото на летните колекции. Веригата Pepco отвори магазин, към който имаше интерес.Какви канали използвахте, за да кажете на клиентите, че тук е безопасно?
Кой е основният показател, който следите сега?
- Зависимостта между посещаемостта и оборотите. Въпреки лекия спад в посещаемостта някои от наемателите достигат обороти като миналогодишните, а има и такива с ръст спрямо 2019 г. След отварянето на мола след извънредното положение в първата седмица имаше дни, в които през броячите отчитахме повече посетители, отколкото през същия период на предходната година.

Предоговаряхте ли наеми по време на извънредното положение?
Колко са заетите търговски площи в мола сега?
- Малко под 100%.Коя е вашата задача номер едно на този етап?
- Да се подготвим за 2021 г., тогава се навършват 15 години от откриването на "Мол Велико Търново". Обектът ще претърпи реконструкция и освежаване, една вътрешна и вътрешна модернизация. Визуално обликът му ще бъде променен, както и цялата атмосфера в него. В момента се инсталира нова климатична система, която е с много по-високо ниво на пречистване на въздуха. Работим в посока спестяване на електроенергия, сменяме осветителните тела с нови, освежаваме паркинга и общите части с екологични бои. Наблягаме на хигиената, санитарните ни помещения са в процес на обновяване, като изграждаме и нови. Това се забелязва и оценява положително от нашите клиенти. Правим го поетапно, без да затваряме мола. Планираме да сме готови следващата година.Налага ли се някаква смяна на концепцията за търговски микс?
В града има развита централна улица, има кина, театри, културен живот. Кое е това, което кара хората да предпочетат да идват в мола?
- Нямаме пешеходна улица. А по търговската хората с деца не биха могли да се разходят напълно свободно, защото има трафик от автомобили. Докато тук могат да изкарат часове, правейки различни неща, спокойно да се разходят, да отидат на сладкарница, на ресторант, да купят нещо от детски магазин. Създава им се социална среда.С какъв профил са вашите клиенти?
- Посещават ни хора с различен профил и от всички възрастови групи - деца, тийнейджъри, студенти, каквито има много във Велико Търново, млади семейства, възрастни хора, пенсионери. За всяка група имаме какво да предложим и работим да предложим още повече. Стремим се да разработим повече забавления за деца например.
Посетителите ни не са само от региона. Имаме удоволствието да посрещаме хора от много градове, защото туризмът е развит и локацията ни е удобна. Особено през летните месеци има хора, които пътуват София - Варна. Има и поток гости от Румъния.
Как оценявате покупателната способност във Велико Търново и региона?
- Последните години икономиката в района е стабилна и дори развиваща се. Туризмът значително расте, градът привлича хора от различни краища на България и от чужбина, което прави бизнес средата по-добра. Безработицата е ниска. Приоритет на търговския център е да работим с компании на регионално ниво, за да може да подсилим бизнес средата в региона. Имаме 85 наемателя с добър баланс между местни фирми и чуждестранни вериги.Как оценявате конкуренцията във Велико Търново?
- Като здравословна.Продължихте ли да правите събития?
Каква е идеята на онлайн списанието на търговския център?
- Също както при концепцията ни за търговския център и тук се стремим да съберем на едно място всичко - забавления, пазаруване, плащане на битови сметки, разходка, само че в онлайн формат. Да представим всички оферти и новости, които предстоят за определен период от време. Първото ни издание беше този септември за Back to School кампанията.
Както споменах, поведението на потребителите вече е по-дисциплинирано. Хората прекарват по-малко време в мола, търсят нещо точно и конкретно. Целта ни е да улесним тези, които са на работа и нямат време да дойдат дотук. Те трябва да бъдат запознати, информирани и да им помогнем да проверят точно от какво имат нужда и къде могат да го намерят.
За наемателите участието в списанието е безвъзмездно. То е част от нещата, които ние можем да направим за тях, за да им помогне да излязат от ситуацията.
Интервюто взе Боряна Генчева
1 коментар