Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Ивайло Филипов: В държавата липсват капацитет и познание как да се улеснят гражданите и бизнесът

Изпълнителният директор на "Информационно обслужване" пред "Капитал"

Ивайло Филипов е изпълнителен директор на "Информационно обслужване" от 2015 г.
Ивайло Филипов е изпълнителен директор на "Информационно обслужване" от 2015 г.
Ивайло Филипов е изпълнителен директор на "Информационно обслужване" от 2015 г.    ©  Надежда Чипева
Ивайло Филипов е изпълнителен директор на "Информационно обслужване" от 2015 г.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Ивайло Филипов е изпълнителен директор на "Информационно обслужване" от 2015 г. насам. В края на 2019 г. компанията, която е 99.9% държавна собственост, бе вписана в Закона за електронното управление (ЗЕУ) като национален системен интегратор и единствено обслужващо дружество за някои институции, сред които МВР, МЗ, НАП и др. Компанията разработва редица ключови системи като Националната здравно-информационна система (НЗИС) и Електронната информационна система на съдилищата (ЕИСС).

Две години след като бяха приети промените в ЗЕУ, каква е равносметката за "Информационно обслужване?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Впечатлен съм от това интервю. Явно всичко опира и до ползвателите.

    Въпреки всичко, най-важната задача на тези хора е да свържат вътрешно министерствата, за да няма списък с необходими уверения на всяко гише.

    Нередност?
  • 2
    krasikrastev avatar :-|
    Красимир Кръстев

    Че в държавата липсва и експертиза и капацитет е ясно. И доста адекватно обяснено.
    Тук обаче идва ролята на именно системния интегратор. Всички сме наясно, че едно ново министерство далеч няма нито хоризонта, нито възможността, за дадения му мандат да промени системен проблем от десетилетия. И именно с цел преодоляване на огромнята пропаст между държавата и частния сектор съществува системният интегратор.
    Така че темата на дневен ред би следвало да е адекватно ли е позициониран този системен интегратор, или е поредната лопата, копаеща пропастта между бързите и гъвкави технологични компании и бавната мудна администрация, която на теория иска да показва желание за дигитализация, но на практика няма ясен план как това да не застраши няколко стотин хиляди дъжавни служители от социално изключване.

    Нередност?
Нов коментар