Тим Курт: Прегледахме всички аспекти на дейността си заради войната в Украйна

Изпълнителният директор на "Аурубис България" пред "Капитал"

Тим Курт, изпълнителен директор на "Аурубис България"
Тим Курт, изпълнителен директор на "Аурубис България"
Тим Курт, изпълнителен директор на "Аурубис България"    ©  Надежда Чипева
Тим Курт, изпълнителен директор на "Аурубис България"    ©  Надежда Чипева
Какви са преките и косвените ефекти за компаниите в България от войната в Украйна, какви мерки вземат и какви са прогнозите им. Това коментираха мениджъри по време на годишната среща на бизнеса с правителството, организирана от "Капитал" на 15 март. Тук можете да видите коментара на изпълнителния директор на "Аурубис България" Тим Курт.

Как се отразява войната в Украйна на дейността на "Аурубис България" и какви мерки предприемате в тази ситуация?

- Със сигурност войната беше изненада за нас, но нашата реакция беше много бърза както от страна на групата, така и на българската компания. Веднага създадохме работна група, която да работи по различните аспекти - как комуникираме, какво е ефективно от търговска гледна точка, как са засегнати веригите за доставки, как върви дейността на място. Обикновено не работим по този начин, но войната ни принуди да прегледаме всички тези аспекти.

Проверихме например наличностите си на много важни лубриканти и стоки, от които фабриката ни се нуждае всекидневно, за да видим колко време можем да работим. Прегледахме и веригата си на доставки. Черно море е много важно за нас, защото не само превозваме продукти, но и получаваме суровини през него. Разбрахме, че няколко доставчика са имали проблем да влязат в Черно море заради застраховките.

Решихме въпроса, но, разбира се, разработихме също план Б и В, за да можем да преодоляваме такива трудности в бъдеще. Защото никой не знае колко дълго ще продължи сегашната ситуация. Силно се надяваме, че дипломатическите разговори ще доведат до успешен край възможно най-бързо. Но ако това не стане, трябва да сме подготвени.