Новият път на България към Космоса

Райчо Райчев: Българският бизнес има готовност да навлезе в космическата индустрия

Според управителя на "Ендуросат" забавеното ни пълноправно членство в Европейската космическа агенция е само в ущърб на страната

Райчо Райчев коментира състоянието на бизнеса в космическия сектор пред "Капитал"
Райчо Райчев коментира състоянието на бизнеса в космическия сектор пред "Капитал"
Райчо Райчев коментира състоянието на бизнеса в космическия сектор пред "Капитал"    ©  Надежда Чипева
Райчо Райчев коментира състоянието на бизнеса в космическия сектор пред "Капитал"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Кои са "Ендуросат"

Основани през 2015 г. и със седалище в София, компанията е производител на наносателити и CubeSat решения. Те разполагат с екип от над 70 разработчици, инженери и учени. Техните постижения в насоката на развитието на наносателитите и CubeSat технологиите са им донесли световно признание, като компанията се явява във всяко издание на доклада на NASA - State of the art report от 2018 г насам.

През изминалата година те получиха и нови инвестиции от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) в размер 10 млн. евро.

Райчо Райчев, управител на "Ендуросат", разказва как той и неговата компания виждат състоянието на космическия сектор в страната като част от темата за космическата стратегия на България.

Смятате ли, че българската индустрия е готова да навлезе във високотехнологичния пазар на Космоса?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    blr321099158 avatar :-?
    blr321099158

    На тоя лъжец още ли му дават трибуна. Откакто Павел Езикиев стана акционер - това недоразумение често се изхожда тук. Какви дотук обаче са постиженията на великата му фирма:
    1. Добри продажби на соларни панели
    2. Нелоши антени
    3. Натрупани 4 неуспешни мисии, които могат да бъдат единствено класифицирани като космически боклук
    4. Назначени общо 35 човека с маркетингова цел
    5. Напуснали над 50 човека за кратката история на фирмата
    6. Загубено доверие от големи клиенти
    7. Сателит несъвместим с изискванията на IARU
    8. Представяне пред инвеститорите на търговци за инженери
    9. Добри партньори и разходи, които могат да бъдат покривани единствено с кредити и продажба на акции - съотношение на приходи към разходи 1:9
    Ако заради такива фирмички трябва да влизаме в Европейска Космическа Агенция, за да лапат, то по-добре да не сме техни членове.

    Нередност?
Нов коментар