Unofficial интервю: Рекламната гилдия, обединена в мемета в Instagram

Анонимният създател на Instagram страницата за рекламистки мемета FARA Unofficial, пред "Капитал"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В началото на май в Instagram се появи нов акаунт, който за момент успя да създаде повече вълнение в рекламната индустрия, отколкото цялата комуникация за фестивала ФАРА до момента. С няколко мемета авторът на FARA Unofficial провокира рекламисти и агенции да се обединят и да погледнат със самоирония както на себе си, така и на работата си. И докато официалната страница на ФАРА в Instagram публикува традиционни и до голяма степен еднотипни постове, неофициалният портал на индустрията вече има над 600 абоната и е на път да надмине популярността й. За идеята зад FARA Unofficial, реакцията на агенциите и има ли обидени, си говорим с автора на страницата. Той, разбира се, остава анонимен.

Ще идваш ли на ФАРА?

Да.

Вълнува ли те ФАРА като събитие?

Мисля, че става ясно. Опитвам се да накарам и ФАРА да се вълнува от мен.
View this post on Instagram

A post shared by FARA Unofficial (@fara_unofficial)

Защо реши да го направиш по този начин - да привлечеш внимание чрез хейтърски публикации?

Темата на ФАРА тази година е "Гилдия". Нали всички ще се обединяваме - рекламисти, клиенти, не знам какво още. Замислих се, че това, което най-много ни обединява, всъщност е да говорим един за друг - както хубаво, така и лошо. Понеже всички го правим отделно на групички, реших да започнем да го правим заедно на една страница. Стори ми се супер начин всички да се включим в подобна инициатива и да я правим заедно, вместо всеки да си стои на масата на агенцията. Това е нещо като афтър партито на ФАРА преди ФАРА.

Повече прилича на подгряващо парти.

Да, но има енергията по-скоро на това, което се случва на афтър партитата. Поне така се надявам.

Мислиш ли, че хората от индустрията приемат добре инициативата, която понякога наподобява приказката "добре, че са меметата, за да си кажем истината"?

Съдейки по това, че почти всеки човек, за когото има меме в страницата, ми е пратил меме за някого другиго или дори за себе си, бих казал по-скоро, че го приемат. Това са някакви публични тайни, които всички си знаем - или са особености на някакви хора, или са неща, които определени агенции правят, или са гафове, които през годините са се случили и на всички са ни забавни. Не изключвам възможността да има обидени, но идеята е чисто хумористична и мисля, че много хора я споделят.

И все пак ако на такъв тип провокации се отговори с хейт, не би направило добро впечатление.

Да, но те винаги имат право и да замълчат.

Да, но това пак би било малко странно.

И това е така. Някои хора вече избраха този метод и аз го забелязвам. Така че и това не е вариант. Това, може би, е най-лошият вариант даже - да се направиш, че не се е случило.
View this post on Instagram A post shared by FARA Unofficial (@fara_unofficial)

Ти казваш, че получаваш мемета за агенции от други агенции?

Не само. Получавал съм мемета от хора за техните агенции, от хора за самите тях, както и от хора от една агенция за друга агенция. Идеята на страницата беше да кача няколко мемета, да последвам сто рекламисти и да видя дали ще тръгне. Е, тръгна. Оттогава почти нищо не правя по страницата. Просто качвам това, което ми пращат.

На какъв критерий избираш какво да качиш?

Наистина ми се иска да са смешни, но понякога съм готов да жертвам дори това, за да мога да качвам нещата на всички.

Питат ли те кой си?

Честно казано, учудващо малко. Но има някакви хора, които мисля, че знаят кой съм. Всеки има версия за това кой стои зад профила. Всяка агенция има предположения, някои хора си мислят, че определена агенция стои зад цялото нещо, но никой не е сигурен. Има някои хора, които са убедени, но да кажем, невинаги са прави.
View this post on Instagram A post shared by FARA Unofficial (@fara_unofficial)

Работиш ли в агенция?

Да кажем, че да.

Имаше и други страници в Instagram за рекламната индустрия. Например ad_court_bg, която представяше български рекламни кампании, които приличат на чужди такива. Имаш ли нещо общо с нея?

Не е моя, но иначе идеята е супер.
View this post on Instagram

A post shared by FARA Unofficial (@fara_unofficial)

Докога виждаш живота на тази страница - до края на ФАРА или мислиш да продължиш и след това?

Със сигурност смятам да продължавам със същия дух до самия фестивал. Можем да променим малко формата и да направим нещо малко по-интересно, но няма да издам какво е. След това, вероятно ще оставя хората да решат какво да правим с нея. Идеята е да е за всички.

Все още няма коментари
Нов коментар