Корабостроителницата в Русе разсрочи държавния си заем
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Корабостроителницата в Русе разсрочи държавния си заем

Корабостроителницата в Русе разсрочи държавния си заем

881 прочитания

Година и половина след приватизацията си “Русенска корабостроителница” получи разсрочване на държавния заем от 3.8 милиона лева, предоставен от Министерството на финансите в началото на миналата година. Заемът, който бе даден за покриване на данъчните задължения на предприятието и бе едно от необходимите условия за сключване на приватизационна сделка, ще трябва да се върне до края на годината на четири вноски в съответствие с предварителния план за предаване на строящите се в момента кораби в русенското предприятие.
Първоначално крайният срок за покриване на задължението бе средата на годината, но от корабостроителицата са поискали разсрочване с още шест месеца. Подобно отлагане има и за инвестиционната програма на завода. Според изпълнителния директор на корабостроителницата Йохан Беренвалд до 2006 г. в завода ще се вложат 14.4 млн. долара. Според приватизационния договор обаче тези инвестиции трябва да се извършат до 2004 г.
До сериозно противоречие едва ли ще се стигне, защото мажоритарният собственик изпълнява всички останали ангажименти от приватизационния договор и както личи, работи успешно по стабилизирането на предприятието. Последният построен кораб “Калисто”, чието кръщаване бе миналатаседмица, е седмият и последен кораб от серията “Тритон”, която е най-големият проект след приватизацията на компанията през април миналата година. Тогава регистрираната в Германия фирма Rousse Shipyard Beteligungsgesellschaft (Русенско корабостроително мениджърско дружество) закупи 80% от капитала на завода за 1.615 млн. долара. В момента клиенти на компанията са главно корабособственици от Германия и Холандия, за които се правят морски и речни товарни кораби, както и фирми от Русия и Украйна, поръчките от които са главно за танкери. Основни финансови партньори на компанията са ING Bank и BNP Drezdner Bank.
“Дружеството е в добро финансово състояние”, заяви господин Беренвалд. “Задълженията са изчистени, за полугодието дружеството завършва на нула, след като в края на миналата година бяхме на загуба. Очакваме в края на тази година да реализираме около един милион лева печалба, което ще ни даде възможност да дадем и тринадесета работна заплата.” Прогнозата за следващите две години е за допълнителни 17 кораба.

Година и половина след приватизацията си “Русенска корабостроителница” получи разсрочване на държавния заем от 3.8 милиона лева, предоставен от Министерството на финансите в началото на миналата година. Заемът, който бе даден за покриване на данъчните задължения на предприятието и бе едно от необходимите условия за сключване на приватизационна сделка, ще трябва да се върне до края на годината на четири вноски в съответствие с предварителния план за предаване на строящите се в момента кораби в русенското предприятие.
Първоначално крайният срок за покриване на задължението бе средата на годината, но от корабостроителицата са поискали разсрочване с още шест месеца. Подобно отлагане има и за инвестиционната програма на завода. Според изпълнителния директор на корабостроителницата Йохан Беренвалд до 2006 г. в завода ще се вложат 14.4 млн. долара. Според приватизационния договор обаче тези инвестиции трябва да се извършат до 2004 г.
До сериозно противоречие едва ли ще се стигне, защото мажоритарният собственик изпълнява всички останали ангажименти от приватизационния договор и както личи, работи успешно по стабилизирането на предприятието. Последният построен кораб “Калисто”, чието кръщаване бе миналатаседмица, е седмият и последен кораб от серията “Тритон”, която е най-големият проект след приватизацията на компанията през април миналата година. Тогава регистрираната в Германия фирма Rousse Shipyard Beteligungsgesellschaft (Русенско корабостроително мениджърско дружество) закупи 80% от капитала на завода за 1.615 млн. долара. В момента клиенти на компанията са главно корабособственици от Германия и Холандия, за които се правят морски и речни товарни кораби, както и фирми от Русия и Украйна, поръчките от които са главно за танкери. Основни финансови партньори на компанията са ING Bank и BNP Drezdner Bank.
“Дружеството е в добро финансово състояние”, заяви господин Беренвалд. “Задълженията са изчистени, за полугодието дружеството завършва на нула, след като в края на миналата година бяхме на загуба. Очакваме в края на тази година да реализираме около един милион лева печалба, което ще ни даде възможност да дадем и тринадесета работна заплата.” Прогнозата за следващите две години е за допълнителни 17 кораба.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.