Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 юни 2002, 0:00, 1156 прочитания

“Балкан” и “Хемус еър” прекратяват съдебните спорове

Първият от двата наети боинга на националния превозвач започна полети по редовни линии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Взаимните закани за обявяване в несъстоятелност между националния превозвач “Балкан” и “Хемус еър” засега приключиха след принципното споразумение между двете компании миналата седмица. “Хемус еър” ще плати дължимите 400 хиляди лева за ремонт на самолети в техническата база на “Балкан”, заради които беше заведен иск за обявяване в несъстоятелност”, съобщиха от ръководството на националния превозвач.
Искът на “Балкан” в Софийския градски съд беше заведен през април тази година заради неизплатени 300 хиляди долара, натрупани от ремонти на самолети на “Хемус еър” в ремонтната база на “Балкан” през 2000 и 2001 г. Отсрещните обвинения на “Хемус еър” бяха за многократно по-големи дължими суми, но искове не бяха предявени, тъй като “Балкан” е в производство по несъстоятелност от февруари миналата година.
“Споразумението е принципно и продължаваме преговори за взаимна дейност”, коментираха от “Балкан”. Според отсрещната страна обаче споровете около признати и непризнати фактури за ремонти и услуги през последните години все още остават. “Ние никога не сме спирали да ремонтираме самолетите си в базата на “Балкан”, винаги сме имали желание за добро сътрудничество с тях”, коментира Георги Попов, представител на мажоритарния собственик на “Хемус еър”, “Пирин турист”.
Въпреки не докрай изяснените финансови взаимоотношения двете най-големи български авиокомпании са се договорили да увеличат съвместните си полети и споразуменията за блок-места (запазени места във всеки полет за клиенти на другата авиокомпания) за някои регионални полети. В момента двете компании имат такива споразумения за съвместни полети до Триполи, Ларнака и се очаква в тях да влязат и Атина и Истанбул. Последните две дестинации в момента са на “Балкан”, но се изпълняват фактически от наети самолети на “Хемус еър”.
В момента националният превозвач разполага само с един собствен самолет Ту154М (в ремонт) и още един нает от същия вид. През изминалата седмица “Балкан” получи и първия от двата самолета “Боинг 737-300” (със 123 места), които трябваше да се появят седмица по-рано. Забавянето е заради технически и административни формалности извън страната, коментират от авиокомпанията. Самолетите са произведени през 1986 г. и според “Балкан” са преминали през всички необходими тестове и ремонти в базите на “Боинг” и “Луфтханза”. Според авиокомпанията се очаква тази седмица да се получи и вторият боинг, с което да се посрещне увеличената честота по няколко европейски направления, до които “Балкан” летеше само веднъж седмично. Заради липса на самолети и технически проблеми по наличните “Балкан” използваше основно наети самолети от други български авиокомпании. Лошото състояние на самолетите и увеличената честота обаче доведе до няколко сериозни забавяния на полети и пренасочвания на пътници към други авиокомпании. През миналия месец заради технически проблеми около единия от двата Ту154М пътниците по редовния полет от Лондон до София престояха в неизвестност няколко часа на столичното летище, а преди седмица пътниците от Париж до София бяха пренасочени към други авиокомпании заради липса на самолет на “Балкан”.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2083 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1535 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Скромният лидер на бедния Северозапад

Единствено областният град е запазил част от някогашната си промишленост, в останалите общини индустрията е част от миналото

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10