“Балкан” и “Хемус еър” прекратяват съдебните спорове
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

“Балкан” и “Хемус еър” прекратяват съдебните спорове

“Балкан” и “Хемус еър” прекратяват съдебните спорове

Първият от двата наети боинга на националния превозвач започна полети по редовни линии

1179 прочитания

Взаимните закани за обявяване в несъстоятелност между националния превозвач “Балкан” и “Хемус еър” засега приключиха след принципното споразумение между двете компании миналата седмица. “Хемус еър” ще плати дължимите 400 хиляди лева за ремонт на самолети в техническата база на “Балкан”, заради които беше заведен иск за обявяване в несъстоятелност”, съобщиха от ръководството на националния превозвач.
Искът на “Балкан” в Софийския градски съд беше заведен през април тази година заради неизплатени 300 хиляди долара, натрупани от ремонти на самолети на “Хемус еър” в ремонтната база на “Балкан” през 2000 и 2001 г. Отсрещните обвинения на “Хемус еър” бяха за многократно по-големи дължими суми, но искове не бяха предявени, тъй като “Балкан” е в производство по несъстоятелност от февруари миналата година.
“Споразумението е принципно и продължаваме преговори за взаимна дейност”, коментираха от “Балкан”. Според отсрещната страна обаче споровете около признати и непризнати фактури за ремонти и услуги през последните години все още остават. “Ние никога не сме спирали да ремонтираме самолетите си в базата на “Балкан”, винаги сме имали желание за добро сътрудничество с тях”, коментира Георги Попов, представител на мажоритарния собственик на “Хемус еър”, “Пирин турист”.
Въпреки не докрай изяснените финансови взаимоотношения двете най-големи български авиокомпании са се договорили да увеличат съвместните си полети и споразуменията за блок-места (запазени места във всеки полет за клиенти на другата авиокомпания) за някои регионални полети. В момента двете компании имат такива споразумения за съвместни полети до Триполи, Ларнака и се очаква в тях да влязат и Атина и Истанбул. Последните две дестинации в момента са на “Балкан”, но се изпълняват фактически от наети самолети на “Хемус еър”.
В момента националният превозвач разполага само с един собствен самолет Ту154М (в ремонт) и още един нает от същия вид. През изминалата седмица “Балкан” получи и първия от двата самолета “Боинг 737-300” (със 123 места), които трябваше да се появят седмица по-рано. Забавянето е заради технически и административни формалности извън страната, коментират от авиокомпанията. Самолетите са произведени през 1986 г. и според “Балкан” са преминали през всички необходими тестове и ремонти в базите на “Боинг” и “Луфтханза”. Според авиокомпанията се очаква тази седмица да се получи и вторият боинг, с което да се посрещне увеличената честота по няколко европейски направления, до които “Балкан” летеше само веднъж седмично. Заради липса на самолети и технически проблеми по наличните “Балкан” използваше основно наети самолети от други български авиокомпании. Лошото състояние на самолетите и увеличената честота обаче доведе до няколко сериозни забавяния на полети и пренасочвания на пътници към други авиокомпании. През миналия месец заради технически проблеми около единия от двата Ту154М пътниците по редовния полет от Лондон до София престояха в неизвестност няколко часа на столичното летище, а преди седмица пътниците от Париж до София бяха пренасочени към други авиокомпании заради липса на самолет на “Балкан”.

Взаимните закани за обявяване в несъстоятелност между националния превозвач “Балкан” и “Хемус еър” засега приключиха след принципното споразумение между двете компании миналата седмица. “Хемус еър” ще плати дължимите 400 хиляди лева за ремонт на самолети в техническата база на “Балкан”, заради които беше заведен иск за обявяване в несъстоятелност”, съобщиха от ръководството на националния превозвач.
Искът на “Балкан” в Софийския градски съд беше заведен през април тази година заради неизплатени 300 хиляди долара, натрупани от ремонти на самолети на “Хемус еър” в ремонтната база на “Балкан” през 2000 и 2001 г. Отсрещните обвинения на “Хемус еър” бяха за многократно по-големи дължими суми, но искове не бяха предявени, тъй като “Балкан” е в производство по несъстоятелност от февруари миналата година.
“Споразумението е принципно и продължаваме преговори за взаимна дейност”, коментираха от “Балкан”. Според отсрещната страна обаче споровете около признати и непризнати фактури за ремонти и услуги през последните години все още остават. “Ние никога не сме спирали да ремонтираме самолетите си в базата на “Балкан”, винаги сме имали желание за добро сътрудничество с тях”, коментира Георги Попов, представител на мажоритарния собственик на “Хемус еър”, “Пирин турист”.
Въпреки не докрай изяснените финансови взаимоотношения двете най-големи български авиокомпании са се договорили да увеличат съвместните си полети и споразуменията за блок-места (запазени места във всеки полет за клиенти на другата авиокомпания) за някои регионални полети. В момента двете компании имат такива споразумения за съвместни полети до Триполи, Ларнака и се очаква в тях да влязат и Атина и Истанбул. Последните две дестинации в момента са на “Балкан”, но се изпълняват фактически от наети самолети на “Хемус еър”.
В момента националният превозвач разполага само с един собствен самолет Ту154М (в ремонт) и още един нает от същия вид. През изминалата седмица “Балкан” получи и първия от двата самолета “Боинг 737-300” (със 123 места), които трябваше да се появят седмица по-рано. Забавянето е заради технически и административни формалности извън страната, коментират от авиокомпанията. Самолетите са произведени през 1986 г. и според “Балкан” са преминали през всички необходими тестове и ремонти в базите на “Боинг” и “Луфтханза”. Според авиокомпанията се очаква тази седмица да се получи и вторият боинг, с което да се посрещне увеличената честота по няколко европейски направления, до които “Балкан” летеше само веднъж седмично. Заради липса на самолети и технически проблеми по наличните “Балкан” използваше основно наети самолети от други български авиокомпании. Лошото състояние на самолетите и увеличената честота обаче доведе до няколко сериозни забавяния на полети и пренасочвания на пътници към други авиокомпании. През миналия месец заради технически проблеми около единия от двата Ту154М пътниците по редовния полет от Лондон до София престояха в неизвестност няколко часа на столичното летище, а преди седмица пътниците от Париж до София бяха пренасочени към други авиокомпании заради липса на самолет на “Балкан”.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK