Накратко

Deutsche Telekom отчете рекордно голяма загуба за второто тримесечие на 2002 г. и съобщи, че може да продаде операциите си за мобилни връзки в САЩ. Най-голямата телефонна компания в Европа уточни, че загубата й през второто тримесечие е 2.08 млрд. евро, докато през същия период на миналата година е имала печалба от близо 9 млн. евро. Според анализаторите Deutsche Telekom ще започне да изпълнява програма, противоположна на експанзията, на стойност 60 млрд. долара, осъществена от бившия главен изпълнителен директор Рон Зомер.


Маркетинговата фирма Strategy Analytics обяви, че финландският производител на мобилни телефони Nokia е увеличал още преднината си спрямо непосредствените си конкуренти. Делът на Nokia в световните доставки на мобилни телефони през второто тримесечие на 2002 г. е нараснал на 37.2% от 35.4% през януари - март тази година. Nokia си е поставила за цел да завладее 40% от световния пазар. През април - юни 2002 г. финландската компания е доставила 96.7 млн. клетъчни апарата в целия свят.


Акциите на германската компания за битова химия Henkel достигнаха през седмицата най-високата си цена от 11 месеца насам, след като производителят на бои за коса Schwarzkopf обяви, че ще изпълни прогнозите за нарастване на печалбата си през 2002 г. чрез програма за икономии. Главният изпълнителен директор Улрих Ленер каза, че се предвижда съкращаването на 3000 работни места, затваряне на фабрики и продажба на не особено печеливши поделения. Икономиите за 2002 г. ще възлязат на 40 млн. евро.


Гръцката компания за производство на месо Nikas очаква нарастване на консолидираната си печалба през първата половина на 2002 г. с 25% спрямо същия период на 2001 г., а на консолидирания оборот - с 28%. Nikas има поделения в България, Македония, Кипър и САЩ. Предстои фирмата да влезе на румънския пазар.


Coca-Cola, най-големият производител на безалкохолни напитки в света, ще промени дизайна на етикетите на бутилките и кутийките на Coca-Cola Classic от следващата година. Стъпката се предприема с цел нарастване на продажбите. Както стана известно, на етикетите вече ще има яркожълта ивица, а сегашното изображение на капачка, изхвръкваща от отворена бутилка, ще бъде сменено с друго.


Peugeot Citroen, вторият по големина производител на автомобили в Европа, ще реши до две седмици дали да строи завод в Централна Полша, съобщи вестник “Право и господарска”. Peugeot е продала 14 214 нови автомобила в Полша от януари до края на юли 2002 г., което е нарастване с 24.3% спрямо същия период на 2002 г. Компанията има дял от 7.4% на полския пазар.


Американската компания Williams International, оператор на литовския нефтен концерн Mazeikiu Nafta и руската петролна фирма ЮКОС подписаха писмо за намеренията, според което Williams ще продаде 26.85% Mazeikiu Nafta на ЮКОС за 85 млн. долара. Williams се оттегля от Литва по икономически съображения, обявиха от американската централа. По думите на високопоставен правителствен служител Williams създава с това проблем на Вилнюс, тъй като компанията от САЩ има и мениджърски договор, който сега също трябва да бъде продаден заедно с дяловете на ЮКОС, а това не се харесва на литовското правителство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове