С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 мар 2003, 0:00, 893 прочитания

Fiat влиза в епохата на Умберто Аниели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Надеждата за нова епоха припламна за раздирания от проблеми холдинг Fiat в петък. Председателското място бе напуснато от Паоло Фреско и заето от Умберто Аниели - брата на починалия през януари патриарх на Fiat Джани Аниели. С това назначение най-високият пост във Fiat преминава отново в ръцете на представител на фамилията Аниели, която е основала групировката преди 100 години и все още държи контролен пакет от 30.4%. Наблюдателите посочват връщането на представител на Аниели на председателския пост като сигнал, че акционерът с контролен пакет отново съсредоточава вниманието си върху бизнеса. В продължение на 20 години фамилията Аниели разчиташе на няколко външни мениджъри за управлението на компанията, основана от бащата на Джани и Умберто в гараж в Торино преди 100 години. При управлението на Паоло Фреско и преди него - на Паоло Кантарела, Fiat се впусна в злощастна диверсификация, разширявайки дейността си в сферата на услугите, енергетиката, финансите, тежкото машиностроене и роботиката. Вместо да се превърне в италианското съответствие на General Electric, Fiat днес е дилетантски конгломерат, в който не доминира нито една от индустриите, в които има дейност, коментира в. „Уолстрийт джърнъл“. Безогледното харчене лиши автомобилния бизнес от необходимите инвестиции за производството на автомобили, които потребителите ще искат да купуват, и остави Fiat с брутен дълг от 30 млрд. евро.
Инвеститорите очакват, че Умберто Аниели едва ли ще е склонен да вземе твърдите мерки, необходими за изправяне на групировката на крака. Планът за спасяване на финансово затъналото автомобилно поделение Fiat Auto предвижда продажба на застрахователното дружество Toro и авиационната фирма Fiat Avio, чиято обща стойност се изчислява на 3-4 млрд. евро. Обмисля се и продажбата на мажоритарен дял от поделението за потребителско кредитиране Fidis.
Fiat отчита загуба за втора поредна година (1.35 млрд. долара за 2002 г. според предварителните изчисления) и има нужда от инжекция в размер на 5 млрд. евро - повече, отколкото е пазарната ? капитализация от 3.8 млрд. евро, за да заличи червеното мастило от счетоводните книги на автомобилното си поделение.
Загрижеността, че компанията ще продаде най-печелившите си дейности, за да реинвестира парите в губещите си операции, нараства. Главният изпълнителен директор на една от банките - кредиторки на Fiat, Banca Intesa, Корадо Пасера каза, че продажбата на „семейните ценности“ на Fiat е правилният подход. Но това е правилният подход само за банките, коментира изданието Barron’s. Банките, разбира се, искат да продават. Защото последното нещо, което искат, е дългът им да бъде конвертиран в акции на задлъжнелия Fiat без печелившите операции на Toro Assicurazioni и Fiat Avio. Ако двете поделения бъдат продадени, остават задлъжнялото автомобилно дружество, CNH - загубоносният производител на трактори и строително оборудване, и IVECO, скромен производител на камиони, както и относително по-незначителни фирми за авточасти като Magneti Marelli.
Неразрешен засега остава въпросът за пут-опцията на Fiat, която задължава General Motors (GM) по споразумение с Fiat да купи 80% от Fiat Auto през 2004 г. GM е собственик на 20% от Fiat Auto. В началото на тази година Fiat предложи на GM да отложи срока на пут-опцията си, ако GM инжектира 2 млрд. евро във Fiat Auto, които да изведат италианския автомобилостроител от кризата. В понеделник бившият вече председател Паоло Фреско се срещна с представители на GM, но от срещата не изтече никаква информация. GM вече отписа счетоводно дела си от Fiat Auto през 2002 г.
Акциите на Fiat се сринаха на 21 февруари до 18-годишен минимум от 6.96 евро. До поевтиняване се стигна след разпространяването на слуха, че компанията ще емитира нови акции на доста по-ниска от досегашната пазарна цена.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Уорън Бъфет купува дял от JPMorgan Chase за 4 млрд. долара Уорън Бъфет купува дял от JPMorgan Chase за 4 млрд. долара

Berkshire Hathaway вече има инвестиции в 14 финансови институции в страната

15 ное 2018, 227 прочитания

Rabobank обмисля продажбата на част от бизнеса си в САЩ Rabobank обмисля продажбата на част от бизнеса си в САЩ

Стойността на сделката за ритейл операциите и бизнеса за управление на богатството може да достигне 1 млрд. долара

15 ное 2018, 210 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седем компании остават в състезанието за мениджър на инвестиционния фонд

Държавата ще осигури до 49% от капитала и няма да привлича други инвеститори

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

Последната гръцка банкова сватба

Пощенска банка обяви, че придобива българското поделение на Piraeus за 75 млн. евро

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпросa: Стефан А. Щерев

Актьор, продуцент и вече режисьор с експерименталното представление "Опиянение и гняв"

Всички сме обидени

Мартин Роусън, карикатуристът на The Guardian за политкоректността, смелостта да осмива в епохата след Charlie Hebdo, за Брекзит и изложбата си в Габрово

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете