Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 мар 2005, 0:00, 8582 прочитания

„Белла“ и „Сачи“ - на фондовата борса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Акции на две пловдивски дружества, популярни повече с търговските марки на продуктите си, ще се търгуват на Българската фондова борса. Предстои обявяване на конкурс за инвестиционен посредник за продажбата на 15% от „Белла България“ и на 10% от „Дил тур“ - Пловдив, съобщи Венцислав Георгиев, председател на борда на директорите на „Белла България“ АД.
Двете дружества са част от „Белла хранителна индустрия“. „Белла България“ произвежда бутер тесто и кори за баница „Белла“, а „Дил тур“ - колбасите „Сачи“, „Леки“, „Перелик“. В обединението влизат още „Униснакс“ (производител на „Макао“) и „Унибел“ (маргарините „Томи“ и „Белла“ и олио „Брилянт“ и „Алтън“).
Излизането на фондовите борси е продиктувано от желанието на двете дружества да наберат капитал, за да станат по-конкурентоспособни със своя продукция на европейските пазари. „Целта ни не е да оцеляваме на българския пазар след 2007 г., ние искаме да стъпим здраво на европейския пазар и да конкурираме техните производители“, казва Венцислав Георгиев. Очаква се продажбата на акциите на „Белла България“ да стартира в края на 2005 г., а на „Дил тур“ - в първите месеци на 2006 г. Гръцката Алфа банк, която открива свои офиси за инвестиционно посредничество в България, вече е избрана за ексклузивен представител на двете дружества на Атинската фондова борса. Мажоритарен собственик на акциите остава „Белла България“ АД.
През 1992 г. пловдивската фирма „Белла България“ стартира с осем работници и производство на 300 кроасана на ден. Днес в обединението от четири фирми работят 1300 души, дневното производство при кренвиршите достига 43 тона, а при корите - 45 тона. По данни на компанията продукцията на „Дил тур“ държи 30-35% пазарен дял при кренвиршите, а на „Белла България“ - над 90% при бутер тестото и около 85% при корите за баница.
„Досега само във фабрики и производствени съоръжения в четирите дружества са инвестирани 28 млн. лв. В сумата не са включени нематериалните активи - оценката на търговските марки и разходите за дистрибуция“, уточнява Венцислав Георгиев. И „Белла България“, и „Дил тур“ са сертифицирани по ISO 9001:2000, НАССР (системата за анализ на опасностите и контрол на критичните точки в производството) и IFS стандарта (International Food Standart) на Асоциацията на търговците на едро в Германия (HDE).
Отскоро „Белла България“ има своя фабрика в Гюргево, Румъния. „Там са инвестирани 2.5 млн. лв. за оборудване и още толкова за маркетинг, реклама и дистрибуция. Държим над 40% от пазара на бутер тесто в Румъния. Освен марката „Белла“ стартирахме производството на две нови марки бутер тесто - „Де аур“ („Златни“) и „Популар“ („Народни“)“, казва Камен Стоянов, изпълнителен директор на „Белла Румъния“.
През 2005 г. са планирани 8 млн. лв. инвестиции в „Унибел“. Производствената база на дружеството е в Ямбол, в сградата на бившия консервен комбинат, и разполага със 130 дка площ. През тази година предстои също откриване на собствени кланица и мелница.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв. АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

30 мар 2020, 498 прочитания

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

30 мар 2020, 1086 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nu Image - най-щедра за „Бояна филм“

Оферти за киноцентъра подадоха още британската Ealing Studios и германската Bavaria Film

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10