Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Една Stolichnaya с Ballantine’s, моля!

Водещите компании в сектора поискаха първокласните марки на Allied Domecq

Градусът в алкохолния сектор се вдигна през април в очакване между водещите производители на спиртни напитки в света да се разгори война на оферти за един от най-атрактивните активи в сектора - британската компания Allied Domecq. В предпоследната седмица на април френският производител и дистрибутор на спиртни напитки Pernod Ricard (собственик на уиски Chivas Regal и ром Havana Club) предложи 7.4 млрд. британски лири (над 14 млрд. долара) за Allied Domecq. Партньор на Pernod Ricard е американският конкурент Fortune Brands. Според договорената сделка 80% от сумата ще бъде платена в брой, а 20% в акции. Очаква се в края на юни акционерите на Allied Domecq да одобрят офертата, която ще създаде втория по големина производител на спиртни напитки в света след Diageo. Според Патрик Рикар, председател на Pernod Ricard, поглъщането на Allied ще послужи като платформа на френския гигант да оспори лидерството на Diageo. Участието на Fortune Brands в сделката е напълно логично.

Allied Domecq не е залък за всяка уста

Компанията, която произвежда уиски Ballantine's и водка Stolichnaya, има пазарна капитализация от 13.4 млрд. долара. За сравнение капитализацията на Pernod Ricard достига 9.4 млрд. долара. Според договорените условия Pernod Ricard ще продаде на Fortune Brands част от марките на Allied Domecq за 2.8 млрд. британски лири (5.3 млрд. долара). Това ще бъдат марката коняк Courvoisier, текилата Sauza, бърбънът Maker's Mark, уиски Canadian Club, Laphroaig и Teacher's, американски марки вина, включително Clos du Bois, дистрибуторските мрежи във Великобритания, Германия и Испания, както и дистрибуцията на американски вина. Fortune ще придобие също джина Larios от Pernod Ricard. Подялбата на марките е продиктувана от необходимостта да се избегнат проблеми с антимонополните власти. Във владение на Pernod Ricard се очаква да останат джин Beefeater, уиски Ballantine's, ликьорите Kahlua, Tia Maria, ром Malibu, водката Stolichnaya, вината Montana и Campo Viejo, шампанските Mumm и Perrier Jouet. Pernod ще поеме от Allied Domecq и веригите Baskin-Robbins, Dunkin'Donuts и Togo's, но вероятно ще ги препродаде.

През изминалия уикенд в медиите потече порой от предположения за

Проявен интерес и от други купувачи

Лидерът по продажби на световния пазар на вина Constellation Brands обяви, че инвестиционните банки Rothschilds и Merrill Lynch я консултират в изготвянето на контраоферта, но предпазливо уточни, че всичко е на етап проучване и не е сигурна дали на практика ще се включи в наддаването. Американската компания произвежда и дистрибутира около 200 марки бира, вина и алкохолни напитки. Напоследък тя се оказа подложена на силен натиск след решението на директорите на австралийския винопроизводител Southcorp да приемат офертата на местния конкурент Foster’s Group, с което ще се създаде вторият по големина производител на вина в света след Constellation. Предполага се, че Constellation е заинтересувана от марките вина на Allied, които ще й дадат преднина в конкурентната борба. В същото време стана ясно, че производителят на уискито Jack Daniel’s, американската компания Brown Forman, е наела като консултант инвестиционната банка Lazard, също за да проучи възможностите за оферта за Allied Domеcq. Сред другите заинтересувани компании се споменава най-вече базираната на Бермудите семейна фирма Bacardi, производител на едноименния ром. Според експерти Bacardi се интересува от Ballantine’s (втората по продажби марка уиски в света след Johnnie Walker) и възможността да си осигури листване на лондонската фондова борса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар