Аферата „Томас Бец“ и иде ли нейният край

Корупционният скандал около германския предприемач Томас Бец, изпълнителен директор на спедиторската фирма Willi Betz, навлиза в решителна фаза. През седмицата прокуратурата в Щутгарт повдигна обвинения срещу него за подкупване на германски и чуждестранни държавни служители, фалшификация на документи и застрахователна измама. Заедно с Бец в корупция е обвинен и бившият вицепрезидент на Федералната служба за товарен транспорт (BAG) Ролф Крайенхоп. След повдигането на обвинения предстои да бъде насрочена дата за делото във федералния съд на провинция Баден-Вюртенберг.

Обвиненията на прокуратурата идват след започналото разследване в началото на септември. Тогава Томас Бец беше задържан и изпратен в следствения арест, където той все още е. Арестът дойде след разкрития, че в периода 1999 - 2002 г. той е корумпирал висши държавни чиновници от бившите съветски републики (най-вече Грузия). Размерът на раздадените под масата средства се оценява на 4 млн. евро. Благосклонността на админист­рацията е била нужна, за да се получат нелегално т.нар. CEMT разрешителни. Те представляват целогодишно многократно разрешително за товарни превози в страните - членки на Европейската конференция на министрите на транспорта (ЕКМТ). Собствениците на СЕМТ-ове нямат нужда от еднократни разрешителни за всеки превоз и не плащат пътни такси в страните, през които преминават камионите им. Затова документите и схемата за разпределението им са обект на свирепа борба между транспортните компании във всяка страна (включително и в България).

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар