


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Някой има интерес от това. Когато в България се случи нещо, коетопредизвиква тревога в обществото, дежурната реакция на любителите наконспиративни теории е да включат версията, че някой подхранва хорскитереакции, за да ги осребри.
Така беше и с птичия грип в България. Дали „конспираторите“ саправи е недоказуемо. Равносметката обаче категорично показва, чепечеливши от птичия грип има и това са най-вече фармацевтичнитекомпании и производителите на алтернативните на пилешкото месопродукти. Макар и самите фермери да не го признават, фактът се доказваот данните на търговските вериги. Тяхната информация показва, че отгрипната психоза са спечелили производителите и търговците на телешко,свинско и агнешко месо, риба и рибни продукти. По данни на веригите„Фантастико“ и „Пикадили“ ръстът в покупките на алтернативните напилешкото месо продукти е между 10 и 25% за периода октомври - мартспрямо предходните шест месеца. Ясни са и губещите - само за три месецаконсумацията на птиче месо и птичи продукти се срина с 40%, макар че вмомента започва да се възстановява.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.