Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Pfizer хвърли ръкавица на Glaxo

Американският концерн атакува лидерската позиция на европейския гигант в България

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Американският фармацевтичен гигант Pfizer започва експанзия на българския пазар с цел до две години да заеме първото място по продажби сред иновативните компании тук.

Това обяви пред „Капитал“ Кристине Шелхорн, директор на концерна за Централна и Източна Европа. В момента по данни на световната анализаторска компания IMS Health за 2005 г. Pfizer е на шесто място сред иновативните компании по продажби в България (30 млн. долара) и на осмо по пазарен дял в страната изобщо (виж таблицата). Топ 10 на компаниите по продажби на лекарства в България се оглавява от двете генерични компании със заводи в България - Actavis и „Софарма“. След тях в класацията са GlaxoSmithKline, Servie, Sanofi-Aventis, Novartis и Roche. Лидер сред иновативните компании в страната обаче е GlaxoSmithKline. Именно в неговата сегашна позиция се цели Pfizer. (Иновативни или оригинални са фармацевтичните компании, които изобретяват собствени молекули с лекарства. Генеричните произвеждат медикаменти по вече утвърдена рецепта, след като е изтекла патентната им защита.)

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    забележете

    Болничният пазар е корупционан у нас. Един главен лекар на болница за година може да си купи апартамент. Най-малкото да обиколи света по конгреси. Компаниите, които водят целомъдрена политика и не корумпират са обречени да се задоволят само с аптечния пазар.

    Нередност?
Нов коментар