С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 ное 2006, 0:00, 2393 прочитания

Берлускони дава 5 млрд. евро за Pro7

Евентуалната сделка би превърнала Mediaset в паневропейски оператор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Април 2005, Axel Springer - 1.3 млрд. евро. Август 2005, Axel Springer - 4.16 млрд. евро. Ноември 2006, Mediaset - 5 млрд. евро.
Така нарастваше цената на водещата германска телевизионна компания ProSiebenSat.1 Media AG, която се продава от миналата година. Най-високата оферта даде в началото на изминалата седмица най-богатият италианец, медиен бос и бивш премиер на Италия Силвио Берлускони. Той обяви намерението си да придобие 50.5% от германската телевизионна компания за 5 млрд. евро. Всъщност това е делът на мажоритарните собственици на ProSieben - американския милиардер Хаим Шабан и партньорите му Providence и Bain Capital. Друг голям германски медиен концерн - Axel Springer, държи 12% от ProSieben, а 37.5% се търгуват през борсата. Компанията на Берлускони Mediaset предлага 30 евро за акция. В момента търгуваните на борсата акции струват около 23 евро. След новината книжата на германската медийна компания скочиха с 4.4% малко след отварянето на борсата във Франкфурт до около 23.40 евро. В Милано акциите на Mediaset поскъпнаха с 1.1% до 8.84 евро.
Очаква се управителният съвет на тв компанията да вземе окончателно решение по офертата на италианците в средата на ноември, съобщи говорител на Mediaset. От ProSieben не коментираха офертата. Италианските медии обявиха, че Mediaset е наела банката Citigroup за съветник по сделката, а от РroSieben са предпочели JP Morgan и Morgan Stanley.

Защо се продава ProSieben


ProSiebenSat.1 управлява четири телевизионни канала ( ProSieben, Sat1, Kabel 1 и N24) и е водеща компания в областта на телевизионната реклама. Компанията държи 45% от рекламния телевизионен пазар в Германия, докато основният й конкурент Bertelsmann чрез RTL Group притежава 38%. По зрителска аудитория RTL води с 32.2%, докато ProSiеben е с 30.5% според компанията за пазарни проучвания GfK.
Логичният въпрос при такива отлични данни за ProSiеben е защо мажоритарният собственик продава дела си. Причината Шабан да се реши на продажба се крие в перспективите на медийния пазар. Според германския в. Handelsblatt всяка инвестиция на медийни активи през следващите години ще носи само проблеми на инвеститорите. Причината за това е, че медийният бранш е изправен пред драматични промени. През 2010 г. тв секторът в Германия ще бъде напълно дигитализиран, на зрителите ще се предлагат десетки нови програми, а в същото време загубите на рекламната телевизионна индустрия ще нарастват. Това ще е резултат от превръщането на интернет във все по-могъщ пазарен фактор, който ще привлича по-голямата част от рекламните постъпления. С продажбата Шабан и компания ще реализират значителна печалба, като се има предвид, че преди три години купиха дела си при цена от 7.50 евро за акция, а сега ще получат по 30 евро.

Плюсове и минуси

Бъдещият собственик на ProSieben ще получи апетитно парче от германския телевизионен и рекламен пазар. Ако той е Берлускони, едва ли ще го сполети съдбата на концерна Axel Springer, който миналата година не осъществи покупката на ProSieben заради отказа на регулаторните органи да дадат одобрението си, след като видяха опасност от концентрация на пазара.
За да придобие германската компания, Mediaset ще трябва да преодолее конкуренцията на другите евентуални кандидати - американската тв компания NBC, испанската Antena 3, както и френската телевизионна група TF1. От покупката се интересуват американските инвестиционни компании Apax Partners, Permira и Blackstone. Обсъждат се обаче и други решения като вливането на групата в нова медийна компания или разцепване, съобщава сп. "Шпигел". Все пак засега единствената конкретна оферта без конкуренция е на Mediaset.
За италианците покупката на ProSieben би означавала превръщането им в паневропейски оператор. Решението за оферта към германската компания съвпада с идеята на италианското правителство за реформа в медийния сектор, която би принудила Mediaset да започ­не да излъчва един от четирите си национални аналогови канала в дигитален формат. Това ще намали приходите на компанията със 103 млн. евро годишно.
Отделни анализатори не одобряват решението на групата, тъй като според тях няма много общи точки в бизнеса на две телевизионни компании от различни държави. Според експертите по-подходящо е да се купуват дружества, създаващи телевизионна продукция, като например холандската Endemol.




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 965 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1393 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Слаб старт на третото мобилно поколение

GSM манията засега не дава въздух на видеоразговорите и мобилния интернет

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10