Хлъзгав път пред Daimler Chrysler
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хлъзгав път пред Daimler Chrysler

Хлъзгав път пред Daimler Chrysler

Финансовите проблеми ще се решават с икономии, продажби и производство на евтини автомобили

1780 прочитания

Една от иконите на автомобилния сектор - DaimlerChrysler, изпадна в странната ситуация да отчита печалби, а половината от нея - Chrysler, да трупа загуби.

Във връзка с това главният финансов директор на германско-американската компания Бодо Уебер не изключи възможността да се потърси купувач за американската половина Chrysler, без да разкрива повече подробности за бъдещето на знаковия американски автомобилостроител. За третото тримесечие на 2006 г. DaimlerChrysler обяви нетна печалба от 680 млн. долара, което дава основание да се прогнозира, че за цялата година нетната печалба на групата ще е 6.29 млрд. долара, твърдят от специализирането издание Еmerging Markets Daily News. В същото време поделението Chrysler записа загуби от 1.47 млрд. долара за третото тримесечие, след като през същия период на 2005 г. е било на печалба с 393 млн. долара. На американския пазар автомобилостроителите от САЩ бързо трупат загуби заради инвазията на азиатски производители, чиито коли са предпочитани от потребителите. Загубите на Chrysler се компенсират в рамките на групата главно от поделението за производство на автомобили Mercedes.

Икономии и продажби

От Chrysler обявиха, че ще започнат работа по програма за намаляване на разходите за производство на една кола средно с 1000 долара. В същото време поделението намали производството си на автомобили през третото тримесечие на годината с 90 000 броя, а за цялото второ полугодие на 2006 г. ще бъдат произведени с 16% по-малко автомобили.

Другите мерки по съкращаване на разходите на Chrysler включват сътрудничество с доставчици за намиране на пътища за преодоляване поскъпването на суровините, както и преговори с Обединения съюз на автомобилните работници за намаляване на разходите за здравни осигуровки. Засега Chrysler изразходва годишно за здравеопазване както на действащи, така и на пенсионирани служители 2.3 млрд. долара. В дългосрочна перспектива Chrysler ще насочи вниманието си към продуктовия асортимент и към разработването на 10 нови модела за американския пазар, които да са икономични.

С цел компенсиране на загубите на американското си поделение Daimler Chrysler продаде и част от дела си в европейската аерокосмическа корпорация ЕADS на две германски банки.

Спасението е в Китай

Подобно на много големи западни фирми от различни сектори, изпаднали в затруднение, и DaimlerChrysler смята да търси спасение чрез разширяване на производството си в Китай. Благоприятните условия за аутсорсинг и офшоринг на производства заради евтината и квалифицирана работна сила дават надежди, че автомобилостроителят ще може да започне производството на автомобили при по-ниски производствени разходи, които съответно и да се продават по-евтино и да са конкурентоспособни на пазарите. Главният изпълнителен директор на Chrysler Том ла Сорда каза: "Нуждаем се от китайски партньор, който да ни помогне да увеличим приходите и да държим разходите под контрол."

DaimlerChrysler вече има един завод в Пекин с капацитет 105 000 коли годишно, където се произвеждат мерцедеси Е и С класа. Всъщност, за да излезе от затруднението с американското си поделение, DaimlerChrysler се нуждае от непретенциозен модел автомобил - тип малка градска кола, без екстри, смята Дитер Цече, председател и главен изпълнителен директор. Целевата група на този модел ще са обикновено млади хора, които си купуват кола за първи път. База за неговото производство се търси именно в Китай. Отделно от него Том ла Сорда обяви, че американското поделение е в преговори с два производителя на автомобили. Единият е в Китай - Chery Automobile, а другият - неназована европейска компания от сектора. Ако действително бъде сключен договор с китайска компания, тогава колите, които ще се произвеждат, ще отиват първо за пазари извън САЩ - Канада, Мексико и Западна Европа.

Очевидно мерките, които взема DaimlerChrysler за ликвидиране на загубите на американското поделение, са адекватни и подходът е гъвкав и всеобхватен. Въпросът е дали това не трябваше да стане по-рано. Ясно е, че ако сегашните мерки не дадат бърз резултат, продажбата на Chrysler трябва да стане факт, за да не поеме цялата група по хлъзгавия път на загубите.

Една от иконите на автомобилния сектор - DaimlerChrysler, изпадна в странната ситуация да отчита печалби, а половината от нея - Chrysler, да трупа загуби.

Във връзка с това главният финансов директор на германско-американската компания Бодо Уебер не изключи възможността да се потърси купувач за американската половина Chrysler, без да разкрива повече подробности за бъдещето на знаковия американски автомобилостроител. За третото тримесечие на 2006 г. DaimlerChrysler обяви нетна печалба от 680 млн. долара, което дава основание да се прогнозира, че за цялата година нетната печалба на групата ще е 6.29 млрд. долара, твърдят от специализирането издание Еmerging Markets Daily News. В същото време поделението Chrysler записа загуби от 1.47 млрд. долара за третото тримесечие, след като през същия период на 2005 г. е било на печалба с 393 млн. долара. На американския пазар автомобилостроителите от САЩ бързо трупат загуби заради инвазията на азиатски производители, чиито коли са предпочитани от потребителите. Загубите на Chrysler се компенсират в рамките на групата главно от поделението за производство на автомобили Mercedes.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Ot DaimlerChrysler AG

    Gospogha Semkowa e dosta dale4 ot istinata! Ne znam ot kade e prepisala tazi statija, no e smeshno da prawi (prepiswa) komentar bez da pro4ete poslednite analizi za kompaniata. Sledwastia pat njama da e losho da se infomira za razwitieto prez poslednite godini i da pro4ete kakwi sa strategi4eskite planowe za badesteto! I togawa da pishe i informira 4itatelite na Capital!

    "Spasenieto e w Kitaj" :-) A ako ne stane w Kitaj, kakwo ste prawim?? Ste uwolnim 300.000 sutrdnizi?

    Manager ot DaimlerChrysler AG

  • 2
    Avatar :-|
    Dr. Zlobil

    Do Gornia: tova go pi6e6e v WSJ predi 2 meseca. nikoi ne krie 4e Crysler sa zatanali v lainata do u6i. moje da proveri6 i v edmunds za rating

  • 3
    Avatar :-|
    Biberon

    Statiata e 1:1 ot Wall Street Journal ot predi mesec, 2

  • 4
    Avatar :-|
    Боряна Семкова

    До #3
    Ако статията беше "1:1 от Wall Street Journal от преди месец, 2" вместо Боряна Семкова, щеше да пише Wall Street Journal :-)) Иначе действащите лица и фактите в тази автомобилна драма са едни и същи - независимо кое издание информира за тях и независимо на кого се харесват или не те. И, апропо, точно Wall Street Journal през последните месец-два има поне пет статии на тази тема, да не говорим за десетки други вестници, списания, инвестиционни и автомобилни специализирани издания, които са наши потенциални източници :-)))

  • 5
    Avatar :-|
    Ква я мислеха, ква стана!!!

    Ми на мене специално ми е много любопитно за тези години откак се сляха двете компании, мерцедес какво точно спечели? За мене това си точно за приказката "Здрав болен носи" ама да са мислили като е трябвало;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.