Туристическият бизнес трябва да започне да мисли творчески
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Туристическият бизнес трябва да започне да мисли творчески

Туристическият бизнес трябва да започне да мисли творчески

1389 прочитания

Очаквам да се промени мисленето на българския туристически бизнес в посока на креативност и качество. Транснационалните компании ще навлязат и в туризма. С възможностите си да правят по-големи обеми и да плащат по-добри заплати ще изтласкат от нишата им онези български туроператори, които просто ангажираха контингенти. Голяма част от тях ще трябва да решат какъв уникален и разпознаваем продукт да предложат. Не казвам, че те нямат бъдеще, а че много от тях ще трябва да започнат отначало. Ще трябва да се насочат и към българския пазар и да предложат оригинални неща на него. Ще трябва да намерят други кадри - млади хора с различно мислене.

Има място и за средствата за настаняване. Мисля, че проект "Автентична България" (проект на неправителствена организация, финансиран от USAID, за частно сертифициране на малки къщи за гости и хотели - бел. ред.) е много навременен, защото акцентира върху сертифицирането на качеството, а не върху размера на стаите. Реално в този проект потребителят в България ще може да издигне или да заличи един обект - нещо, което не може да направи за другите хотели.

Очакванията ми са, че, влизайки в ЕС, ще бъдем принудени от европейския съд да изпълняваме българските си закони и да спазваме някои европейски директиви. Ще можем да се защитаваме и да си търсим правата в европейските съдилища. И тъй като защитата на природното и културното наследство са важни ценности на ЕС, се надявам, че ще може да спрем тяхното неустойчиво усвояване. За туризма ще има европейско финансиране по най-различни линии. Надявам се, че ЕС няма просто да ни хвърли парите, които е предвидил за България, а ще следи за начина, по който се усвояват.

И съм реалистичен оптимист. Имаме огромно количество територия, която още не е докосната от туризма. Важното е да не я опропастим.

Очаквам да се промени мисленето на българския туристически бизнес в посока на креативност и качество. Транснационалните компании ще навлязат и в туризма. С възможностите си да правят по-големи обеми и да плащат по-добри заплати ще изтласкат от нишата им онези български туроператори, които просто ангажираха контингенти. Голяма част от тях ще трябва да решат какъв уникален и разпознаваем продукт да предложат. Не казвам, че те нямат бъдеще, а че много от тях ще трябва да започнат отначало. Ще трябва да се насочат и към българския пазар и да предложат оригинални неща на него. Ще трябва да намерят други кадри - млади хора с различно мислене.

Има място и за средствата за настаняване. Мисля, че проект "Автентична България" (проект на неправителствена организация, финансиран от USAID, за частно сертифициране на малки къщи за гости и хотели - бел. ред.) е много навременен, защото акцентира върху сертифицирането на качеството, а не върху размера на стаите. Реално в този проект потребителят в България ще може да издигне или да заличи един обект - нещо, което не може да направи за другите хотели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    cvetan kaleev

    Теорията драги ми г-н Попйорданов, влиза само в употреба при речи на симпозиуми, конференции и интервюта. С изрази като "уникален и разпознаваем продукт", "неустойчиво усвояване на природното и културното наследство" и др. в повечето случаи се иска да се покаже, че и ние сме прочели някоя западна книжка, и дори можем да напишем свой собствен научен труд по въпроса. Адмирирам само думите "креативност" и "творческо мислене", тъй като мястото им не е на днавен ред за туризма в България, а всяка идея изпреварила времето си заслужава похвала!

  • 2
    Avatar :-|
    ginger

    България не само трябва да спазва "някои от директивите на ЕС", а цялото общностно право.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK