С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 фев 2007, 0:00, 3057 прочитания

Сръбска верига в България?

Ритейлърът Delta M ще инвестира 300 млн. евро на Балканите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сериозни амбиции показа сръбската верига за търговия на дребно Delta M Group с плановете си за експанзия на Балканите.
Компанията съобщи, че отделя 300 млн. евро за разрастване на бизнеса си в Босна и Херцеговина, Черна гора, Македония, Албания и България до 2009 г. Delta M Group възнамерява през близките две години да се нареди сред търговците с най-силни позиции в Югоизточна Европа чрез инвестиции на зелено. Целта на компанията е да заеме до 15% дял от пазара на дребно във всяка от петте страни. Основната част от финансирането ще е чрез заеми от европейски банки.

Анатомия на амбицията


Компанията развива от шест години форматите си за търговия на дребно - досега на локално ниво. Тя е най-голямата ритейл верига в Сърбия с национално покритие - има обекти в почти всички по-големи сръбски градове. В момента близо 25% от покупките на сръбските потребители минават през магазините на Delta M, сочат данни, цитирани от SeeNews. Delta M присъства на сръбския пазар чрез три вериги - супермаркетите с марката Maxi и малките квартални магазини Pekabeta са специализирани в търговия на дребно, а хипермаркетите Tempo са от типа Cash&Carry и са ориентирани предимно към търговия на едро.
Основният асортимент на Maxi са хранителните стоки, разполагани на търговска площ между 500 и 3000 кв.м. Веригата разработва и над десет продукта със собствена марка. В резултат от планираното си разрастване Delta M очаква над 1 млн. евро приходи през 2007 г. и ръст на продажбите спрямо 2006 г. от около 50%.
Опитът на Delta M в търговията на едро е по-нов. Магазините Tempo Cash&Carry стартират през 2004 г. в Белград. И в тази насока обаче компанията следва линия на бързо разрастване. През декември 2006 г. са открити нови обекти в Ниш и Нови Сад. Стандартният формат на обектите на веригата е 10 000 - 12 000 кв.м и включва асортимент от 30-40 хил. артикула.
Освен че усилено инвестира в експанзията на търговските си вериги, напоследък Delta M е активна и в изграждането на молове - бизнес, които се смята за особено перспективен и в Сърбия. През ноември 2006 г. компанията обяви намерението си да вложи 85 млн. евро в строежа на търговски център в Белград, който ще заработи през септември 2007 г. и ще бъде най-големият на Балканите (85 хил. кв.м), сочат данни на Serbia and Montenegro News Digest. От собствени средства идват около 30% от финансите, а остатъкът се набавя с банков кредит. В плановете на компанията се включват още два мола в сръбската столица и един в Подгорица, Черна гора.
Delta M е най-голямата група в Delta Holding, чиято дейност е силно диверсифицирана. Освен в търговията на едро и дребно Delta M Group e активна и в производство и дистрибуция на земеделски продукти. По данни от сайта на холдинга (www.deltayu.com) групата "Делта М" притежава изключителни права за внос и дистрибуция на сръбския пазар на продукти на редица автомобилни компании като Fiat, Honda, Renault и BMW. Холдингът развива също бизнес с недвижими имоти и предлага брокерски услуги.

Още планове

В по-дългосрочна перспектива плановете на Delta M включват и други балкански пазари като членките на ЕС Словения и Румъния и разположената в периферията на Балканите Молдова. От известно време компанията е в разговори за сливане с хърватската верига за търговия на дребно Konzum, собственост на хърватския гигант в търговията с храни Agrokor. Очаква се сливането, чиято цел е да заздрави позициите на двете компания в региона, да завърши до юни 2007 г.



В България - трудно

Успехът на бъдещото разширяване на Delta M вероятно ще е под въпрос в България, където присъстват вече подобни вериги от европейска величина като Billa, Hit и Кaufland, както и Metro Cash&Carry. Друга една балканска верига - турската Ramstore, обяви през 2006 г., че търси купувачи на магазините си в България. Медиите изтълкуваха това като сигнал, че веригата се изтегля от България, но от компанията обявиха, че не са били разбрани правилно. В началото на тази година германският дискаунтър Lidl обяви, че подновява плановете си за операции в България, а се очаква и влизането на френския гигант Carrefour.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nespresso отвори първия си магазин в България 5 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4341 прочитания

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 2192 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
НАТУРАлен риск за малките ВЕЦ

Екомрежата може да спре бума в строителството на водните централи

Още от Капитал
Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10