Един Absolut за четири млрд. евро, моля
Шведската водка изостря апетита на конкуренцията за придобиването й
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Приватизация
Освен приватизацията на Vin&Sprit шведското правителство обяви продажбата на държавни дялове в още пет компании. Сред тях са едни от най-големите местни компании като банката Nordea, борсовият оператор OMX, телекомът TeliaSonera, държавната фирма за недвижими имоти Vasakronan и ипотечната банка SBAB. Държавата прогнозира, че приходите от тези приватизационни сделки ще достигнат 150 млрд. шведски крони (16.2 млрд. евро) до 2009 г. Очаква се разпродажбата на държавни активи да продължи с включването на още фирми в списъка. Ще правим сделки, които имат бизнес смисъл, заяви министърът по финансовите пазари Матс Одел. Според него има известна идеологическа нотка в приватизацията, която дава началото на преструктурирането на шведския корпоративен сектор. Тези компании ще са много по-добре, ако техен собственик не е държавата, заяви Одел.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
По пазарен дял в света през 2005 г. тя е на трето място с около 2% след Smirnoff (5%) и украинската Nemiroff (2.3%), A POSLE
В момента водката държи 23% от продажбите на алкохол в света. Най-големите пазари за водка са в Русия и Източна Европа, твърдят от V&S.
NWSHTO NE MI STAVA YASNO NESHTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Няма нищо неясно - първото изречение се говори за отделни марки, а във второто - за водката като спиртна напитка изобщо.
И защо пък гневно???? Преди да се гневите, по-добре четете внимателно
#2
споделям объркването на #1. какво по-точно трябва да се разбира?
първи минофф с 5%, втори немирофф с 2.3% , трети - абсолют с два процента по-малко от смирнофф=3%. но в такъв случай класирането не пасва.
Уважаеми читатели #1 и #3, отново ви предлагам да прочетете внимателно. В долното изречение
"По пазарен дял в света през 2005 г. тя е на трето място с около 2% след Smirnoff (5%) и украинската Nemiroff (2.3%), показват данните на специализираното издание Euromonitor."
се говори за пазарния дял на различните марки в света.
А в това изречение се казва:
"В момента водката държи 23% от продажбите на алкохол в света. Най-големите пазари за водка са в Русия и Източна Европа, твърдят от V&S." Това означава, че от всички видове спиртни напитки в света - водка, уиски, ром, бренди и т. н. водката от всички марки заема 23% от продажбите.
Надявам се сега да е ясно.
А "с около 2% след Smirnoff (5%)" не означава 3%, означава си 2%, просто лошо изразяване на автора на статията...
Ето, така ясно ли е?
1. Smirnoff 5%
2. Nemiroff 2.3%
3. Absolut 2% и т. н.
Nomer 5: Suvsem qsno si e. Ako Absolut ima6e 3%, togava 6te6e da e: "s okolo 2 procentni punkta..."
Osven tova, gradyt kudeto e fabrikata se nari4a Охюс
Chudia se dali v Bg niakoga shte ima takova ispeshno upravlenie na darjavna firma?
аз пък се чудя кога хората, четящи по електронното сукно и коментиращи, ще започнат да четат преди да коментират. всъщност, май трябва да започнат да мислят...
поздрави на автора. и на коментиращите - и те са хора.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.