Малки коли, големи надежди

Партньорството с китайската компания Chery може да спаси изпадналия в криза Chrysler

Бихте ли си купили кола от Китай? Вероятно ще се замислите и по-скоро ще отхвърлите подобна идея като налудничава. Съвсем вероятно е обаче това да стане реалност, както тази трансформация се случи през последните 15 години при различни други стоки - компютрите, конфекцията, мобилните телефони и т.н.

В началото на март надзорният съвет на DaimlerChrysler одобри проекта за частично сътрудничество с китайския производител Chery Motor Company. Проектът касае разработката и производството на малка градска кола, която от 2009 г. да започне да се продава на северноамериканския и западноевропейския пазар. В САЩ и ЕС автомобилът може да бъде предлаган под марката Dodge. Целта е спешно да се намери начин за задоволяване на потребителския интерес към по-икономични, по-малки и най-вече по-изгодни автомобили. Бъдещето на проекта формално е в ръцете на китайското правителство, което трябва да одобри кооперацията до края на март. Ако това се случи, ще станем свидетели на малка революция. Партньорството между Chrysler и Chery ще позволи на китайския производител да получи директен достъп до американския пазар и дистрибуционната мрежа на Chrysler, а за американците това би означавало преструктуриране на компанията и навлизане в сегмента на масово произвежданите компактни автомобили. Преди 30 години японците пристигнаха в Америка с изгодни малки коли. Историята може отново да се повтори с тази малка разлика обаче, че днес американският пазар формира едва една четвърт от световните продажби и е просто елемент в глобалния пъзел, в който вече изпъкват също Индия и Китай.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Ivan Ivanov

    "може да спаси изпадналия в криза Chrysler" - Tam kadeto jiveia v momenta edin Chrysler C300 struva 60 000 a edna Toyota Aurion ili VW Passat - 45 000. Togava ne vijdam nishto chudno v tova che polojenieto ne e dobro. Vse pak Chrysler ne e Mercedes che da si spendvash izlishnite mangizi za kola.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Сашо Б.

    Сравнението Ви не е съвсем коректно. 300С е автомобил от горния среден клас, т.е. конкурира се с BMW 5-та серия, Audi A6 или Cadillac STS. Сравнете цената му с тях и да коментираме разликите. Ако ви се струва много да дадете 45к за Chrysler от горния клас, вероятно бихте били щастливи да дадете 30к за Golf? Бих разбрал избора ви, защото бихте били готови да платите малко повече за качество на изработка и имидж, макар и в по-долен клас.

    Това липсва на Chrysler като цяло.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Ivan Ivanov

    Kakva e razlikata mejdu "горния среден клас" i " в по-долен клас" VW Passat ili Toyota Aurion? Poneje osven v cenata ne vijdam nikakva druga razlika. E vij ako pishe 'Lexus Aurion' moje i da se kachi v gornia klas.
    I otdelno ot tova si mislia che Chrysler otdavna triabvashe da slezat "в по-долен клас" , tochno tova koeto se opitvat da napraviat v momenta.

    Нередност?
Нов коментар