С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 апр 2007, 0:00, 1004 прочитания

Пътят на една сделка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инициативата за всяка сделка идва от инвестиционния консултант Equest Partners Limited, обяснява управляващият партньор Георги Крумов.

За това е нужно единодушието на тримата партньори (виж графиката нa стр. 48). Прави се собствен дю дилиджънс, който е кратък. В случай че сделката се определи като перспективна, се прави и независим правен, финансов и данъчен дю дилиджънс. "Екуест" работи с кантората Gibson Dunn & Crutcher, която е една от най-големите адвокатски къщи.


След това предложенията се одобряват от борда на директорите. Бордът според Крумов задава въпроси на мениджърите за възвращаемостта на инвестицията, за развитието на купуваните активи и т.н. "За "Супер Боровец" ни питаха дори за глобалното затопляне", допълва Крумов.

Преди да бъдат отпуснати парите, всички условия по сделката отново се проверяват от т.нар. nominated advisor - фирма, която отговаря за спазването на ангажиментите към инвеститорите. Същинското финансиране се отпуска от банка депозитар, като купувач винаги е специално създадено за целта дружество (special purpose vehicle - SPV), което е регистрирано в офшорна зона. "Това се прави, защото след това възвращаемостта на инвестицията се връща обратно в офшорната зона, от която инвеститорите имат право да изберат къде да им бъде преведена печалбата. Много хора ни питат защо през офшорна зона. Абсолютно задължително е, така работи цялата индустрия, не ние", коментира Крумов.

Целият процес отнема около шест месеца, но в отделни случаи - като сделките с "Техномаркет" и за чистотата на София, подготовката на сделките е отнела близо година. По думите му близо 80% от проектите отпадат на някой от тези етапи заради проблеми в продаваното дружество или свръхвисоки цени.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 994 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 974 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Походът на "Екуест"

Историята на фонда, който купи боклука на София

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"