С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 20 апр 2007, 0:00, 1945 прочитания

Google затвърди позицията си в онлайн рекламата

"Майкрософт" и AT&T поискаха антитръстово дело срещу търсачката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google.bg?
Стъпването на Google в България е очаквано още откакто компанията обяви свободно място за местен консултант през 2006 г. Сега на сцената излиза дъщерното дружество Google Payment Limited. По данни на БНБ то има намерение да се занимава с електронни парични транзакции в страната. Най-вероятно тук ще бъде стартирана Google Checkout - система, позволяваща онлайн плащане в сайтовете - партньори на интернет гиганта. Toва е добра новина за желаещите да купуват през интернет - най-голямата подобна услуга PayPal не приема разплащания от България. Остава въпросът дали и кога Google ще се договори и с български интернет търговци.
Покупка
3.1 млрд. долара заплати Google за информационния масив и бизнеса на DoubleClick.


Google обяви придобиването на компанията за онлайн маркетинг DoubleClick за рекордната сума от 3.1 млрд. долара.

Фирмата е лидер в сферата на така наречения spyware - програми, които следят поведението на онлайн потребителите и създават профил на техните навици. Новината за самата покупка е по-скоро серия от други събития, първото от които беше реакцията на компании като Microsoft AT&T, които призоваха регулаторните органи да се намесят. Основният мотив е, че Google придобива огромен информационен масив за милиони потребители, който (в комбинация със собствените й данни) може да застраши сериозно личните им данни и сигурност, както и да направи търсачката монополист на пазара на онлайн реклама. Иронията, както отбелязва Australian IT, е че, и двете компании, които призовават да не се допусне създаването на нов монопол, са били ответници в две от трите най-големи антитръстови дела в модерната история на САЩ и сами знаят немалко неща за това колко сладко е да си доминиращ на даден пазар.


Покупката безспорно "отваря нов фронт" в битката на търсачката с другите два основни конкурента за непрестанно увеличаващите се приходи от онлайн реклама - Yahoo! и Microsoft. Двете компании са дали по-ниски оферти за DoubleClick, като според анализатори целта на Microsoft просто е била

Да вдигне мизата

за Google, с която отдавна е в полуобявена война.



Изпълнителният директор на Google Ерик Шмид побърза да отхвърли всички аргументи за намеса на регулаторните органи в сделката. "Мicrosoft? Microsoft ли казахте? Microsoft и AT&T? Коя година сме?

Те просто са се объркали

казва подигравателно той, цитиран в изданието eWeek. "Това е бързорастящ сегмент от рекламния пазар с голям брой възможности. Потребителите имат много повече избор, рекламодателите също имат голям избор", допълва Шмид.

Голяма част от компаниите с онлайн бизнес, които в момента си партнират с Google, обаче също са обезпокоени от обема информация, която Google може да придобие за бизнес модела им заедно с покупката на DoubleClick. Според Шмид една от многото опции, които могат да се приложат, е да не се обединяват двете системи за таргетиране на потребителите. Те и в основата си са доста различни като подход - дори софтуерът, който от Google предлагат за сваляне и инсталация, нерядко блокира cookies (малки файлове, които се "закачат" за компютъра), посредством които от DoubleClick следят поведението и навиците на различни потребители онлайн. Благодарение на това, че използват spyware методи, DoubleClick са в състояние да изготвят профили на аудитории, от които рекламодателите биха се заинтересували. Подходът на Google към рекламата е далеч по-открит, честен и по-малко плашещ. Човек получава заедно с търсените от него резултати и "спонсорирани" линкове, които също биха могли да му предложат нещо от това, което търси. Рекламодателите плащат на клик и дори са в състояние да определят цената, която плащат. Този максимално

Ясен и отворен към всички модел

изстреля акциите на търсачката до космически висини в рамките на година след листването на компанията като публично дружество. Така, вместо да следят потребителя "къде ходи", от Google просто питаха "какво търси" и отговорите бяха (и са) неочаквано добри за това, което рекламодателите биха искали да имат като профил на аудиторията. Сега основното притеснение е дали порасналата компания няма да се откаже от "Не прави зло" мотото си и ще обедини две огромни бази данни с отговори на въпросите къде и какво.

"Това придобиване оставя твърде много информация за всички нас в ръцете само на една компания", казва Джеф Честър, цитиран в ZDnet, основател и изпълнителен директор на Центъра за дигитална демокрация, което резюмира страховете нa повечето хора. Засега тези опасения изглеждат безпочвени, поне докато Ерик Шмид не промени виждането си за това, което декларира на всеослушание в последните дни: "Ако ние загубим подкрепата на рекламодателите или на потребителите, Google просто е загубена."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Строй се, преброй се

България е интересна за чуждите инвеститори заради млечната квота и растящия пазар

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10