Купи си сайт
Удвояването на рекламните приходи провокира окрупняване на българския онлайн пазар


Александър БОЙЧЕВ

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
100% е годишният прираст на инвестициите в онлайн реклама в България.
"В индустрия, която расте със 100% на година, не е важна печалбата, а позиционирането." Любомир Леков ръководи една от двете български интернет компании, листвани на Българската фондова борса - "Инвестор БГ".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Мога доста да поспоря по темата "Позициониране" :)) Пълен компот от страници и прекалено много "марки" ...това имат родните интернет компании... пазар има, сегментация доста слаба, иновативност почти нулева.
ord_traffic_on_ads_of_the_world
За да не съм голословен с радост споделям един простичък пример от вселената на Международната медиа - Интернет ...ето го http://adsoftheworld.com/
Сам самичък Ivan Raszl, Унгарец, живеещ в Бахрейн развива този бизнес от около 2 години и за десерт към него има още няколко портала, които също цепят мрака.
Как се цепи мрака? Така: http://adsoftheworld.com/blog/ivan/2007/mar/31/rec
ОХ, ама хайде вече някой да трие малоумните коментари, моля ви.
Бай дъ уей, нещо за Уеб 2.0 да са чували родните интернет инвеститори? Щото като гледам, не са ни чули, ни видели, милите.
Добра статия, но според мен авторите са пропуснали MSK http://mskeygroup.net/ . Мисля, че те също дават заявка да са един от водещите играчи на този пазар. http://www.sportal.bg/ http://www.friends.bg/ и http://www.insurance.bg са само малка част от сайтовете на групата. Като се прибави и партньорството с BTV заявката наистина става сериозна
Цифрите споменати в статията и в графиката са силно под въпрос? Истина е, че няма източник от където да се вземат и автора се е допитал до медиите, които от една страна, най-вероятно преувеличават, а от друга говорят или за рекламни бюджети или за приходи. Мониторинга и изчисленията показват съществени разлики. За щастие тези данни остават единствено за служебна употреба.
По-интересните данни са за аудиторията на сайтовете за които се споменава още по-малко, а реално определя техния потенциал като медии и като рекламни носители. Добрата страна тук е , че в Интернет тези показатели са отдавна измерими и на това се гради имиджа на интерактивните комуникационни канали. Лошото е, че в България това измерване все още не се прави, което определено не говори за сериозни намерения и за все още слаба култура в бранша.
Изключително се радвам за отделеното време и внимание по тази интересна за вече немалък кръг от хора тема - Интернет медии и Интернет реклама. Благодаря на автора, който не за първи път внася теми за размисъл сред хората от медийния и рекламен авангард.
Когато стане дума за анализи за Интернет капитал никога не са до край изчерпателни и обективни. Не знам защо така се получава, но е факт. Според мен се дължи основно не некомпетентност.
Конгломерацията е начин на защита! Изкупуването на интернет страници е недеклариран страх от загуба на позиции!
После се питате за сегментиране или ясно дефиниране на аудитория - това би било автогол за големите, които нямат интерес да го правят, защото ЩЕ СИ ПРОЛИЧАТ НЕБИВАЛИТЕ ИМПРЕСИИ; защото ще загубят бюджети и най-вече ще си проличи колко некомпентентни единици има в техните структури.
Пазара на онлайн рекламата се удвоява и заедно с него флегматичността на големите играчи,,, единствения им инструмент е придобиване, което без добра основа от своя страна гарантира тежко падане!!!
В този бизнес, за наше :) щастие, успеха се прави с добри идеи и здраво бачкане, а не от корпоративен лъж-вериж.
Viva web2.
Viva mindOPENsource.
Viva home coding :)
Непълен и не много добре структируран анализ. Съществени сайтове липсват: торентите (не казвам, дали са добри или лоши, но генерират чудовищен брой импресии), мобиле.бг и нищо, ама нито дума за кефче, сладур, елмаз и подобните сайтове? Нищо за останалите новинарски сайтове. Никакви трендове за краткосрочно/средносрочно развитие на трендовете. "всяка година ще расте с по 100%..." Що бе джанъм? А друг въпрос би бил с колко растат потребителите всяка година.
И един последен въпрос - защо не включвате в сметката за приходите от БГ онлайн реклама Гугъл. Вече при почти всяко търсене на Български Google ми показва текстови линкове на Български, които едва ли са безплатни!
И аз мисля че коментарите са доста по-изчерпателни от статията. Дори и в графиката която сте показали не е ясно защо липсва вашата собственна група Икономедия и колко пазарен дял държи.
Иначе не лоша консолидацията в бранша. А тези които бързат да продават сега със сигурност ще съжаляват до една-две години.
#до Владо
Абсолютно си прав че торентите генерират най-голяма посещаемост. И дори ще се увеличава тепърва.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.