Хора, пътища, милиарди

Българските пътностроителни фирми се обединяват в очакване на европейските пари

"Дори да си на прав път, ако стоиш на едно място, ще бъдеш прегазен"

Колко пъти сте чували и чели израза, че шансът на българските компании, за да бъдат конкурентни на чуждестранните гиганти, навлизащи на местния пазар, е в окрупняването? Отнася се и до пътностроителните фирми. Принципът е същият като навсякъде - от едната страна са компаниите с амбиции и пари (или поне идея как да ги намерят), а от другата - такива, които нямат шансове за сериозно финансиране, нито основания да се надяват, че ще получат крупни поръчки от клиентите си. Към картинката се добавят още три обстоятелства. Първо - възможните клиенти изобщо не са много - само държавата и общините. Второ - поръчките за строителство и ремонти на пътища ще се увеличават сериозно през следващите години. И трето - условията за участие в търговете за избор на изпълнител по тези поръчки фаворизират компаниите с опит и големи материални възможности (машини, съоръжения, персонал). При това положение нищо чудно, че в сектора започва консолидация, при която компании, броящи се на пръстите на едната ръка, се стремят към експанзия чрез изкупуване на по-малки участници на пазара или техни активи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    equinox85 avatar :-|
    Светослав

    Не успях да разбера какви са приходите и печалбите на тези фирми. Тези цифри какво са - милиона долара, хиляди лева или брой ябълки? Бъдете по-прецизни!

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    da
    • + 1

    а аз си мислех че вече е 2007 и сме в ЕС, а то кво стана пак - Васил Божков, Георги Илиев, Таке... Да ни е честита европейска България!

    Нередност?
  • хахахахаххаа

    мдааааа вижда се ясно отработената "схема" държавата да работи с "изисканите джентълмени-бизнесмени", за които се знае че държат всичко от наркотици през "легален" бизнес до инфраструктурни проекти, но нека .............................. АБСУРДИСТАН да живее !

    Нередност?
  • Пътник

    Как става така с обществените поръчки. Крайно време е държавата да спре да възлага обществени поръчки на съмнителни фирми с изявено криминално минало и съдружници ,които мястото им не е навън. Но стиска ли и на същата държава да стори това.
    Сугурно тази раздяла ще бъде много тежка, особенно преди изборите. Какво ли разбира В.Божков от пътища, пътно-строителни машини и персонал за изпълнението на поръчката.
    Ама то затова всичко ни е така, особенно пътищата. Наистинва да ни е честито в Европа....

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    В

    Само не ми е ясно как 10% отиват за заплати като знам, че вземат едни 300лв...

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Anton K

    Аз пък не разбирам защо хората се учудват, че сивият бизнес държи тези големи предприятия. Ако не е чужда фирма, кой друг?? Няма да допуснат сулю и пулю да строят пътищата я. Когати едните са на власт, определени фирми взимат големите проекти, когато другите са на власт, други фирми взимат същите проекти. Кой плаща за тези пътища, както и за мерцедесите и охраната на Таки? Ами българският данъкоплатец, разбира се. Честито и от мен.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    -

    Кинтите от отчетите на фирмите са в хил. лв., предполагам. Да?

    Нередност?
Нов коментар