Новият ред в БГ интернета

Две нови уебкомпании се присъединиха към системата за измерване на онлайн аудиторията в България, създадена от глобалната анализаторска фирма Nielsen Online. Инициативата стартира официално преди около месец и включва сайтове на "Нет инфо.БГ", "Инвестор.БГ", "Икономедиа", "Мейл.БГ", "Санома Блясък", "Уеб медия груп", "Дарик уеб" и "Атол медиа". Новите попълнения са Digital Media Group и Rezon Media. Те държат съответно страниците kaldata.com, uroci.net и imot.bg, mobile.bg и др. Благодарение на информацията, подадена от Nielsen Online, издателите на съдържание се надяват да привлекат повече средства в сферата на онлайн рекламата.

Nielsen Online заедно доставчиците на съдържание започва панелно изследване през следващата седмица. Неговата цел е да покаже средният демографски профил на тяхната онлайн аудитория. Досега системата на Nielsen Online не предоставяше подобни данни. Това беше и най-силният аргумент в арсенала на Веселин Ангелов, управител на конкурентния онлайн измерител Gemius. Сред неговите клиенти е българският онлайн портал "Дир.БГ", а от април тестове започва и сайтът на bTV. Епицентър на напрежение се оказа включването на vbox7.com (като собственост на "Нет инфо.БГ") в метриката на Nielsen Online, което се счита за недопустимо от Владимир Жеглов, изпълнителен директор на "Дир.БГ". В това той вижда опит за легализиране на страница с неуредени авторски права на видеосъдържанието, привличаща колосален трафик.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар