С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 апр 2008, 11:21, 1833 прочитания

Ще се задави ли Microsoft с Yahoo

Втората по големина интернет търсачка води тайни преговори за сливане с AOL

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отчаяните опити на онлайн портала Yahoo да се измъкне от стоманената прегръдка на Microsoft продължават. В стремежа си да предотврати враждебното поглъщане, подготвяно от редмънския софтуерен гигант, втората по големина интернет търсачка води тайни преговори с медийната корпорация Time Warner Inc. Според източник на информационната агенция Bloomberg, пожелал да остане анонимен, двете страни са много близко до споразумение, стана ясно в четвъртък.

Параметрите на подготвяната сделката са следните: Yahoo ще поеме контрол върху интернет търсачката AOL, която е подразделение на Time Warner. От своя страна медийната корпорация ще направи гигантска инвестиция в новосформираната интернет компания и ще получи 20% дял от нея. Вложението ще позволи на Yahoo да извърши обратно изкупуване на част от своите акции, което би трябвало да затрудни враждебното поглъщане от страна Microsoft. През изминалата седмица ръководството на интернет търсачката за втори път отхвърли като "твърде ниска" офертата на редмъндски софтуерен гигант на стойност 44.6 милиарда долара. Този ход ядоса изпълнителния директор на Microsoft Стив Балмър, който даде три седмици ултиматум на Yahoo да приеме условията, преди да се стигне до изкупуване на акции през борсата.


Причината за агресивните действия на Microsoft е, че компанията изостава в сферата на интернет търсенето и онлайн рекламата. Към момента този пазар се оценява на около 41 милиарда долара и е доминиран от базираната в Калифорния компания Google. По данни от февруари през нея минават 59.2% от интернет търсенията в САЩ, сочат данните на анализаторската агенция ComScore Inc. На второ място е Yahoo с 21.6%, следван от Microsoft (чрез своя портал MSN) с 9.6% и AOL с 4.9%. Така че евентуалното сливане на Yahoo и AOL няма да застраши първенството на Google, но все пак ще обедини втората и четвъртата по големина компания в сферата на интернет търсенето.

Отговорът на Microsoft също не закъсня. Според публикация на авторитетния всекидневник New York Times софуерният мастодонт води преговори с медийната групировка News Corp. на милиардера Рупърт Мърдок, която също може да се включи в наддаването за Yahoo. Става дума за евентуално бъдещо обединяване на софтуерните платформи на Yahoo, търсачката MSN на Microsoft и социалната мрежа MySpace, която е собственост на Рупърт Мърдок. Говорител на News Corp. е определил въпросната информация като спекулация, съобщaва агенция Bloomberg.

Коментарите на анализаторите за технологичната сапунена опера около съдбата на Yahoo са разнообразни. "Това ще е огромна битка, в която Microsoft ще възтържествува", смята Вим Зуаненбър от Bank Degroof Group, управляваща активи за 43 милиарда долара. И добавя: "AOL e провал през последните 5-6 години, Time Warner ще се радва да се отърве от търсачката, защото е "куцо пиле". "Microsoft ще трябва да вдигне залога", твърди пък Юрген Лукасер от австрийската Constantia Privatbank, оперираща с 20 милиарда долара, включително акции на редмънския софтуерен гигант.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1226 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестиции на къси разстояния

Все повече западни компании изнасят производства в близки държави. И България е на картата им

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10