С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 апр 2008, 12:30, 8187 прочитания

Mars сдъвква Wrigley

Чрез финансовата мощ на Уорън Бъфет се създава нов "сладък" гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво правят хората, когато светът е във финансова криза и всички са под напрежение. Ядат сладко. А после, разбира се, следва дъвка за здрави зъби. Mars Inc. (който произвежда Mars, Snickers и M&M) и Wrigley (дъвките Juicy Fruit, Orbit, Extra и Big Red) решиха да затворят този цикъл и решиха да се слеят в сделка за 23 млрд. долара, която става с подкрепата не на кого да е, а на самия финансов гуру Уорън Бъфет. Той обаче едва ли е търсил тази логика, а по-скоро добрите възможност да получи перспективен бизнес на безценица.

"Добър момент да се купи страхотен бизнес," заяви Бъфет пред телевизията CNBC. Той добави, че разбира дейността на Mars и Wrigley по-добре дори от балансите на големите банки. Което означава, че успехът на сделката е гарантиран, защото Бъфет никога не се хвърля с главата надолу в бизнес начинание. "Нищо не може да се провали при такива марки. Хората консумират все повече и повече техни продукти", коментира най-богатият човек на планетата, като в същото време уточни, че рецесията в американската икономика може да продължи по-дълго от очакванията на мнозина.


Инвестиционната компания на Бъфет Berkshire Hathaway, която разполага с 40 млрд. долара за придобивания, подпомогна офeртата на Mars с 4.4 млрд. долара. Срещу тази финансова помощ милиардерът ще получи "на безценица" дял от 19% в Wrigley за 2.1 млрд. долара. Председателят на Wrigley Бил Ригли обяви, че сам е поканил Бъфет да участва в сделката заради "мъдростта, опита и подкрепата му", но след това добави, че инвеститорът участва и заради дълбоките си джобове.

Една от многото теории за невероятния инвестиционен успех на Бъфет е, че той залага на хорската любов към захарта. Сред най-успешните му капиталовложения е придобиването на 7% в Coca-Cola през 1988 г. Днес състоянието на най-богатия човек на планетата се изчислява на 62 млрд. долара от дялове в компании като Coca-Cola, Kraft Foods, Johnson & Johnson, Tesco и в. Washington Post. Явно Wrigley ще се добави към "сладкото" портфолио на финансиста. "Обединението на тези марки икони ще създаде могъща група за иновации и растеж", не криеше задоволството си Бъфет. "Класика в стил Уорън Бъфет, който се въползва по най-добрия начин от ситуацията", така коментира сделката пред в. Times Джош Лърнър, преподавател по инвестиционно банкиране в Harvard Business School.

При успешно приключване на сливането обединената компания ще надмине британската Cadbury Schweppes като най-големия производител на захарни изделия в света. Продажбите на новата група ще достигнат 27 млрд. долара на година. Освен десертите и дъвките в портфолиото й ще влизат и марки като ориза Uncle Ben's и храните за домашни любимци Pedigree и Whiskas.



Mars е непублична компания и през цялата си 97-годишна история е била семейна собственост на фамилията Марс. Офертата е с 28% над борсовата цена на акциите на Wrigley на 25 април. Според условията на сделката след придобиването Wrigley ще бъде свалена от NYSE и ще стане независимо подразделение на Mars. Придобитата компания ще запази централата си в Чикаго, а Бил Ригли ще остане неин председател. След транзакцията семейство Ригли, което основава производителя през 1891 г., няма да държи дял в новата компания. "Не продаваме просто за много долари, а защото това е правилното решение, което ще осигури бъдещия растеж", заяви Бил Ригли.

Сливането увеличи слуховете за предстояща консолидация в бизнеса със захарни изделия. Очаква се скоро да започнат преговори за обединение между Cadbury Schweppes и американския производител Hershey. Двете компании бяха пред сливане през миналата година, но така и не стигнаха до споразумение. Производителите в сектора са притиснати и от увеличаването на цените на основните стоки като пшеница, млечни продукти и какао.

Служители
73 хиляди ще достигнат служителите на обединената компания, а 15 000 ще дойдат от Wrigley. Не се очакват големи съкращения в новия производител.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем

Компанията има възможност за строителство на още две подобни халета в бъдеще

22 авг 2019, 1365 прочитания

Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект

Компанията постигна целта си да разработи продукт, използващ изкуствения интелект

22 авг 2019, 707 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестиция за 5 млрд. евро - но срещу какво

Изискванията на Европейската комисия за ограничаване на въглеродните емисии могат да изместят новия завод извън ЕС

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда