Последната перла в короната на EMI

Звукозаписната компания залага на новият албум на Coldplay, за да оцелее в променящата се индустрия

Навремето, за да слушаш музика, трябваше да си купиш плоча. По-късно касета или диск. Сега е достатъчно да си платиш сметката за интернет. Така поне разсъждават все повече меломани, които предпочитат да си свалят няколко mp3-ки на ръба на закона, а често и отвъд него. Това е едно от нещата, които инвеститорът Гай Хендс не е отчел, когато през миналата година чрез управлявания от него фонд Тerra Firma купи британския звукозаписен гигант EMI за 6.4 млрд. долара. Другите са глобалната финансова криза и огромният дълг от 1.5 млрд. долара на музикалния лейбъл. И така десет месеца по-късно, вместо да се подобри, представянето на групата под ръководството на новия собственик се влошава и дори се предвижда съкращение на 2000 от общо 5000 служители на EMI. Спасителната сламка, в която се е вкопчил Хендс (компанията все още няма изпълнителен директор и повечето решения се взимат от Хендс) се казва Coldplay. Дори и добрите продажби на последния албум на хитовата група обаче едва ли ще решат основният проблем на EMI - това, че музикалният бизнес се променя


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал