Частен влак се композира

Конкурентните жп фирми увеличават своите пазарни дялове в товарните превози

Частните превозвачи инвестират с пълна пара<br />
Частните превозвачи инвестират с пълна пара<br />
Частните превозвачи инвестират с пълна пара<br />    ©  Велко Ангелов
Частните превозвачи инвестират с пълна пара<br />    ©  Велко Ангелов
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

До скоро представите за железопътните превози започваха и завършваха с Българските държавни железници. Държавната компания обаче от няколко години не е сама по релсите. И докато основният превозвач изпитва трудности, по-малките му частни конкуренти от година на година се развиват все по-добре.

Отварянето на пазара за частни фирми стана възможно след 2002 г., когато Националната компания "БДЖ" беше разделена на две - Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и "БДЖ" ЕАД. НКЖИ пое управлението на релсовите пътища и гарите, а за БДЖ останаха влаковите композиции и превозите на пътници и товари. Изваждането на инфраструктурата от държавното предприятие дава възможност на всеки, който има желание и възможност, да си закупи локомотиви и да получи лиценз, да започне подобен бизнес.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Свидетел

    В цяла България влаковете кръстосват празни! Композиции с по 5 вагона, в които се движат сумарно 30-40 души. Влакове-призраци. 90% от курсовете са на това дередже! Не ви ли прави впечатление тази работа и от какъв зор това безумие ще продължава още 15 години? Или може би, понеже е безумие, бързате да му бетонирате статута, преди някой по- във час да му сложи край?

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    петко

    Свидетел, я се върни и прочети заглавието отново ... че май статията не си я чел и за това говориш за пътнически превози

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    za

    За мен това е най-добрият вариант. Комбинация от няколко компании, които да бъдат по националната железопътна инфраструктура. БДЖ - държавна и да се дават лицензи на частници.

    Специално с приватизация на БДЖ не трябва да се бърза т.к. особен келипир не видяхме от приватизациите (е има изключения) а и може да има неприятни изненади.

    Нередност?
Нов коментар