С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 окт 2008, 13:25, 6434 прочитания

Китайското изкушение на Avon

Козметичната компанията започна вътрешно разследване за раздаване на подкупи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Когато изкушението са милиардите китайски потребители, а зад гърба на компанията зее пропастта на кризата, високите етични норми може да се окажат малко препятствие. В началото на седмицата най-голямата компания за директни продажби на козметични продукти в света - американската Avon Products, обяви, че е започнала вътрешно разследване по подозрения за подкупи, давани на държавен чиновник в Китай. Разследването е доброволно и е по американското законодателство, което забранява на местните компании или техни служители да дават подкупи, за да печелят сделки в чужбина, уточнява агенция Reuters. Неправомерните плащания са били предназначени за покриване на разходи за пътувания и развлечения на китайски държавен служител. Разследването е започнало през юни и все още е на ранен етап, така че подробности не се съобщават, но дори ограничената информация стана една от причините за рязкото поевтиняване на акциите на Avon в началото на седмицата.

Предпазливи реакции


Анализатори заявиха, че не очакват разследването за подкупи в Китай да окаже съществено влияние върху имиджа и резултатите на компанията. Анализаторът Уенди Никълсън от Citi Investment Research, част от Citigroup, запази препоръката си да се купуват акции на Avon, а Бил Шмиц от Deutsche Bank прогнозира, че разследването ще има по-скоро морални, отколкото материални последици, тъй като Китай представлява само малка част от общия бизнес на Avon. През 2007 г. в страната са реализирани едва 2.8% от продажбите на американската компания. В продължение на седем години Avon бе принудена да не използва в Китай характерния за нея модел на директни продажби. Той бе забранен от правителството в Пекин през 1998 г. с цел да се ограничат местните пирамидални схеми и Avon трябваше да предлага продуктите си в магазините и в специализираните бутиците. Забраната отпадна през 2006 г.

Малко след новината за разследването акциите на Avon загубиха 5% от стойността си, съобщи Reuters и коментира, че вероятната причина са притесненията на инвеститорите, че разкритията може да застрашат бизнеса на компанията на перспективния китайски пазар, където продажбите макар и малки, растат с високи темпове. През второто тримесечие на годината те са се увеличили с 20% спрямо същия период на 2007 г.

Директното начало



Компанията започва дейността си през 1886 г. Тогава тя продава предимно парфюми и се казва California Perfume Company. През 1906 г. публикува първата си цветна брошура, а през 1914 г. отваря първия си задграничен офис в Монреал. Следва бърза експанзия. През 1939 г. е преименувана на Avon Products, а малко след края на Втората световна война, през 1946 г., тя става публична и емитира акции на борсата. През 50-те години настъпва нова вълна на разрастване в чужбина, като постепенно покорява Латинска Америка, Куба и Европа. Осемдесетте години са период на разнообразяването на бизнеса. Фирмата инвестира в продукти за здравето, пуска каталози за деца и мъже. През 1990 г. след серия опити за сделки Avon се връща към корените си на компания за продукти за красота. Avon Products държи на имиджа си на лидер. Освен че е най-голямата в света компания за директни продажби на козметика, тя става и първата голяма козметична компания, която забранява опитите с нейни продукти върху животни.

През последното десетилетие Avon се впуска в активна международна експанзия, която я отвежда в Китай, Русия, Централна Европа. През 2001 г. стъпва в Гърция и Мароко. В наши дни компанията присъства в 143 държави (включително и в България) и разполага с над 5 милиона независими търговски представители по света.

През ноември 2005 г. Avon предприема амбициозен план за преструктуриране с цел активизиране на продажбите. Планът е на стойност 500 млн. долара и предвижда съкращения на персонал, премахване на управленски равнища, нова оценка на заводите си и прехвърляне на част от производствения процес в страни с ниски разходи за работна ръка. Процесът се очаква да завърши в края на 2011 г. Дори сега обаче
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Очаквам 25 млн. лв. нетни приходи от онлайн реклама през 2008 г.

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10