Голямата тройка е в ничия земя
Американските автопроизводители чакат Конгреса да реши оцеляването им
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Какъвто и да е изходът от кризата на американската автомобилна индустрия - фалит, продължителна агония или спасяване, последствията вече се чувстват по целия свят. Преките ефекти засягат дъщерните компании на голямата тройка от Детройт - такива като Volvo или Opel, доставчиците на части, дилърите, както и дългосрочните инвестиционни планове. Разбира се, най-глобалният ефект ще бъде спадът на производството поради намаленото търсене. Съдбата на Ford, Chrysler и GM засяга и България, където фирмите, свързани с автопроизводството, може да се окажат с много по-ограничени пазари, натиск за сваляне на цените и прекратяването на планираните разширения на заводите.
Европа се притеснява, че изсипването на пари в автомобилните производители неизбежно ще доведе до ответни действия, каза в средата на ноември шведският министър на външните работи Карл Билд. Европейската комисия вече обяви пакет от 40 млрд. евро помощи за европейските производители. "Ако започнем така, не знаем къде ще свършим", каза Билд за "Капитал".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Продължаващото наливане на пари в тези отдвнашни трупове GM,Ford i Chrysler е безплодна и насочена пряко срещу европейските производители на коли,които са най-добрите и диктуват отдвна световната мода.Европа трябва да реагира много остро на тези намерения за помощи,които ще изкривят пазара още повече и няма да променят нищо.
Бях изумен да прочета наскоро, една обява някъде из Англия на дилър на GM, че ако си купите кеш някаква американска кошница,получавате още една екстра...!Пазара ги е погребал отдавна,просто кацата няма дъно...
е чак да се твърди че това са икономически трупове е пресилено...а и по тази логика и ФИАТ и Рено, и СЕАТ, и Ситроен, та дори и БМВ през 60 -те години са били спасяване от фалит, специално Рено и ФИАТ поне няколко пъти и от държавата и отр банки(под натиск на държавата)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.