Hilton на морето
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hilton на морето

Hilton на морето

Световната компанията ще даде марката си на два хотела на Георги Велчев

Зорница Маркова
4749 прочитания

Hilton идва на българското Черноморие. Не става въпрос за скандалната наследничка Парис Хилтън, а за самата верига. Hilton Hotels Corporation дава марка от портфолиото си на два хотела в Златни пясъци. Първият от тях ще сложи емблемата на световноизвестната верига още през следващото лято. Собственик и на двата комплекса е Георги Велчев. Новината потвърдиха трима независими източници от туристическия бранш, които не са пряко свързани с договора между инвеститора и международната хотелска верига.

Единият от бъдещите хотели от групата Hilton и в момента съществува - това е четиризвездният "Хелиос Спа". Предстои собственикът Георги Велчев да направи ремонт, за да бъде готов за летния сезон с новата марка. Вторият хотел ще бъде на мястото на сегашния "Велико Търново" в курорта. Върху него ще се построи нова сграда, която трябва да е готова до 2010 г. Hilton подготвя разширението си на българския пазар от няколко години. Още със стъпването си в София през 2001 г. от веригата обявиха, че имат интерес да управляват и морски обект. По стечение на обстоятелствата дебютът ще се случи в момент, когато се очаква финансовата криза да се отрази на икономиката на страната и да засегне сериозно някои сектори, сред които и туризма.
Двата морски хотела на Hilton ще бъдат на франчайз. Договорът между Георги Велчев и веригата се очаква да бъде подписан до два месеца, съобщиха източници. Разговорите се водели от около година. Самият Велчев отказа коментар. Все още се уточняват детайлите по договора между българския инвеститор и Hilton, както и с кой точно бранд да влезе веригата. Двата обекта ще имат общо около 600 легла. За подобен капацитет е възможно компаниите да се споразумеят за една или две марки от портфолиото на Hilton Hotels Corporation. Сред обсъжданите варианти е подмарката Doubletree, която включва обекти в над 160 градски и курортни дестинации в света. Хотелите й са във високия сегмент. Затова и двата нови обекта от семейството на Hilton в България ще са с пет звезди. Те ще са позиционирани в най-високия ценови клас по Черноморието. При договора за франчайз собственикът на бранда предава своето ноу-хау и включва хотела към системата за резервации, през която се осигуряват туристи. Също така международната верига прави строги предписания за обслужването и качеството на продукта и следи за неговото отстояване. Ангажиментът на инвеститора е най-вече финансов. Той плаща първоначална такса, която зависи от големината на хотела. Според информацията на страницата на Hilton таксата конкретно за марката Doubletree е 75 хил. долара за първите 250 стаи и по 300 долара за всяка следваща. Отделно от това се плаща и определена сума на месец, която зависи от оборота на хотела и от броя на гостите, пристигнали чрез системата за резервации на Hilton. Подобна е схемата и на другите чужди вериги, които се развиват чрез франчайз. Според информация на хотелиери от Черноморието, когато има договор за франчайз, собственикът плаща на веригата между 400 и 1000 евро за стая на сезон. Предимството за хотелиера е, че може сам да определя ценовата политика, като вдига цените нагоре. Увеличението може да достигне и 75% спрямо хотелите, които не са част от известен бранд.

Стъпването на нова луксозна верига от ранга на Hilton в даден курорт се смята като добър знак за самата дестинация. До момента в Златни пясъци нямаше представител на световния луксозен хотелиерски бизнес, като изключим казуса с "Кемпински" (виж карето). Международната марка е една от предпоставките да се привличат и по-платежоспособни туристи.

Партньорът на Hilton

Бизнесът на Георги Велчев, брат на бившия финансов министър Милен Велчев, сега депутат и зам.-председател на НДСВ, е свързан най-вече с хотелиерството. Той има собствени хотели и също така е един от мениджърите на фонда за инвестиции в туризма Sigma Capital. Фондът има хотели по българското Черноморие с общо 3 хил. стаи. Всички те са част от испанската верига "Сол Мелиа", която влезе в България чрез смесено дружество именно със Sigma. Един от най-големите обекти в портфолиото на компанията е "Сол Мелиа Гранд Ермитаж" в Златни пясъци, който през първите две години от съществуването си беше част от друга международна верига - "Кемпински".

По-луксозни времена очакват Златни пясъци
 

Фотограф: BULPHOTO

Hilton идва на българското Черноморие. Не става въпрос за скандалната наследничка Парис Хилтън, а за самата верига. Hilton Hotels Corporation дава марка от портфолиото си на два хотела в Златни пясъци. Първият от тях ще сложи емблемата на световноизвестната верига още през следващото лято. Собственик и на двата комплекса е Георги Велчев. Новината потвърдиха трима независими източници от туристическия бранш, които не са пряко свързани с договора между инвеститора и международната хотелска верига.

Единият от бъдещите хотели от групата Hilton и в момента съществува - това е четиризвездният "Хелиос Спа". Предстои собственикът Георги Велчев да направи ремонт, за да бъде готов за летния сезон с новата марка. Вторият хотел ще бъде на мястото на сегашния "Велико Търново" в курорта. Върху него ще се построи нова сграда, която трябва да е готова до 2010 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    Avatar :-|
    Елен

    Хотелът на Велчев е един оазис във всеобщата гледка между Несебър и Равда. Останалото са зарязани строежи и сгради насред царевични ниви, които най-вероятно така и ще си останат. Улиците са 1. тесни 2. без тротоари и 3. без отводнявяне. При един дъж водата шурти към морето откъдето си намери път, често през заведенията. Критичен е проблемът с личните автомобили, 100% от които са по тротоарите. В София бършем колите по тротоарите всеки ден с дрехите си, не бих отишъл на място, където отново ще правя същото. Затова няма никога да отида да почивам в Поморие, новия Созопол, новия Несебър, Ахелой, в хотелите между Слънчев ден и Златните...Лятото обиколих тези селища по работа и мога да ги оприлича на един безбрежен паркинг на български и чужди таратайки. Така туризъм не се прави.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK