С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 12 дек 2008, 13:33, 8547 прочитания

Новият хит на "Хит"

Веригата отдава част от паркинга си на два други магазина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дворът е важна част от една къща. Някои го използват да си правят зеленчукови градинки, други - за басейн или барбекю. Трети го дават под наем и изкарват пари от това. Такъв е случаят на германската верига за храни "Хит". Компанията съвсем скоро ще има нови съседи до магазина си в столичния квартал "Младост". Те ще се настанят буквално в нейния двор. "Хит" вече намали паркинга си и започна да стори два нови търговски обекта върху него. Ще ги отдаде под наем на веригата за играчки "Хиполенд" и на мебелите Jysk. Така от обикновен хранителен магазин, "Хит" ще се превърне в мини търговски парк.

Строителството на новите магазини вече е започнало. Наемателите очакват да отворят обектите си през първите месеци на следващата година. Българската верига "Хиполенд" ще се разполага на 600 кв.м, а исландската Jysk - на 2 хил. кв.м. Мебелният магазин на исландците ще е и първият им обект в София, след като в края на 2005 г. стъпиха в Пловдив, а от изминалото лято заработиха и във Велико Търново.


"Младост" е колкото един малък град и кварталът е привлекателен за бизнес. "От дълго време търсим подходяща възможност да влезем там и затова идеята да сме наематели на "Хит" ни хареса", коментира мениджърът на "Хиполенд" Мариан Колев. "Нашето присъствие пък ще е полезно за германската компания, защото ще й привлича повече клиенти", добави той.

Печелиш ти, печеля аз

Схемата обещава нелош бизнес и за двете страни - наемателите и собствениците на земята. Първите имат само средносрочен финансов ангажимент към другата страната по договора, а в замяна получават обект на място, което в съзнанието на клиентите се е обособило като търговски район. Магазинът на "Хит" съществува от 2004 г. Сред другите преимущества за наемателите е, че ще стъпят в квартал, в който конкуренцията не е толкова голяма, за да покрие търсенето на потребителите. В "Младост" няма голям хипермаркет за играчки, а при мебелите има място за още нови играчи. Съвсем близо е и "Бизнес парк София", в който всеки ден идват стотици потенциални клиенти. Не на последно място двете търговски компании ще имат наем, по-нисък от този, който биха договорили в моловете например. "Хиполенд" ще плащат средно по 15 евро на кв.м. От Jysk не пожелаха да дадат информация, но е възможно сумата да е по-малка заради по-големия магазин, който наемат.



Схемата би трябвало да е успешна и за "Хит". Срещу неголяма инвестиция (строителството на магазин - конструкция, подова настилка и окачени тавани, е около 500 евро на кв.м) компанията получава сигурен приход на месец. А се лишава от паркинг, който и бездруго не се изпълва на пълен капацитет. "Хит" ще се възползва и от това, че на едно място ще има магазин за храни, играчки и мебели - различни причини, поради които клиентите биха дошли.

Мениджърът на "Хит" за България Бернд Краузе отказа да даде подробности около инициативата си.

Не за пръв път

Решението на "Хит" да покани стратегически наематели нямаше да е толкова любопитно, ако не се проследи развитието на веригата от момента, в който стъпи на българския пазар. В началото от компанията заявиха, че ще инвестират 50 млн. евро в 15 магазина. Развитието й обаче спря на втория. Вместо това за четирите изминали години германската компания на няколко пъти премисля бъдещето си на пазара у нас и променя стратегията си. Преди две години "Хит" намали площта на магазините си и отдаде част от тях на малки наематели - аптеки, химическо чистене, пекарна и др. През миналата година веригата преговаряше да продаде бизнеса си на сръбската "Делта" - собственик на "Пикадили". Информацията тогава потвърди изпълнителният директор на "Делта макси" - Драган Филипович. До сделка обаче не се стигна. "Гостите в двора" е новата концепция на "Хит" да остане конкурентна на пазара, следвайки мотото "Заедно можем повече".



За пръв път в София

С магазина си до "Хит" исландската верига Jysk стъпва за първи път в София. Това ще е третият й обект в страната. Веригата е собственост на исландската компания Lagerinn ehf., която държи правата на веригата за няколко страни в региона, сред които и България. В Румъния например същата верига има вече десет магазина. Концепцията на Jysk е да предлага смесен асортимент за дома - мебели, обзавеждане за кухни и бани, аксесоари. Според търговския регистър през 2006 г. дружеството "Юск бул", чрез което веригата оперира в България, има оборот от близо 3 млн. лв. (от магазина си в Пловдив). За миналата година няма данни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой взима летище София Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 3219 прочитания

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 4856 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Активна разпродажба

"Актавис" продава завода си в Разград, дистрибутора "Хигия" и софийската си сграда

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото