С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 12 дек 2008, 13:33, 8599 прочитания

Новият хит на "Хит"

Веригата отдава част от паркинга си на два други магазина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дворът е важна част от една къща. Някои го използват да си правят зеленчукови градинки, други - за басейн или барбекю. Трети го дават под наем и изкарват пари от това. Такъв е случаят на германската верига за храни "Хит". Компанията съвсем скоро ще има нови съседи до магазина си в столичния квартал "Младост". Те ще се настанят буквално в нейния двор. "Хит" вече намали паркинга си и започна да стори два нови търговски обекта върху него. Ще ги отдаде под наем на веригата за играчки "Хиполенд" и на мебелите Jysk. Така от обикновен хранителен магазин, "Хит" ще се превърне в мини търговски парк.

Строителството на новите магазини вече е започнало. Наемателите очакват да отворят обектите си през първите месеци на следващата година. Българската верига "Хиполенд" ще се разполага на 600 кв.м, а исландската Jysk - на 2 хил. кв.м. Мебелният магазин на исландците ще е и първият им обект в София, след като в края на 2005 г. стъпиха в Пловдив, а от изминалото лято заработиха и във Велико Търново.


"Младост" е колкото един малък град и кварталът е привлекателен за бизнес. "От дълго време търсим подходяща възможност да влезем там и затова идеята да сме наематели на "Хит" ни хареса", коментира мениджърът на "Хиполенд" Мариан Колев. "Нашето присъствие пък ще е полезно за германската компания, защото ще й привлича повече клиенти", добави той.

Печелиш ти, печеля аз

Схемата обещава нелош бизнес и за двете страни - наемателите и собствениците на земята. Първите имат само средносрочен финансов ангажимент към другата страната по договора, а в замяна получават обект на място, което в съзнанието на клиентите се е обособило като търговски район. Магазинът на "Хит" съществува от 2004 г. Сред другите преимущества за наемателите е, че ще стъпят в квартал, в който конкуренцията не е толкова голяма, за да покрие търсенето на потребителите. В "Младост" няма голям хипермаркет за играчки, а при мебелите има място за още нови играчи. Съвсем близо е и "Бизнес парк София", в който всеки ден идват стотици потенциални клиенти. Не на последно място двете търговски компании ще имат наем, по-нисък от този, който биха договорили в моловете например. "Хиполенд" ще плащат средно по 15 евро на кв.м. От Jysk не пожелаха да дадат информация, но е възможно сумата да е по-малка заради по-големия магазин, който наемат.



Схемата би трябвало да е успешна и за "Хит". Срещу неголяма инвестиция (строителството на магазин - конструкция, подова настилка и окачени тавани, е около 500 евро на кв.м) компанията получава сигурен приход на месец. А се лишава от паркинг, който и бездруго не се изпълва на пълен капацитет. "Хит" ще се възползва и от това, че на едно място ще има магазин за храни, играчки и мебели - различни причини, поради които клиентите биха дошли.

Мениджърът на "Хит" за България Бернд Краузе отказа да даде подробности около инициативата си.

Не за пръв път

Решението на "Хит" да покани стратегически наематели нямаше да е толкова любопитно, ако не се проследи развитието на веригата от момента, в който стъпи на българския пазар. В началото от компанията заявиха, че ще инвестират 50 млн. евро в 15 магазина. Развитието й обаче спря на втория. Вместо това за четирите изминали години германската компания на няколко пъти премисля бъдещето си на пазара у нас и променя стратегията си. Преди две години "Хит" намали площта на магазините си и отдаде част от тях на малки наематели - аптеки, химическо чистене, пекарна и др. През миналата година веригата преговаряше да продаде бизнеса си на сръбската "Делта" - собственик на "Пикадили". Информацията тогава потвърди изпълнителният директор на "Делта макси" - Драган Филипович. До сделка обаче не се стигна. "Гостите в двора" е новата концепция на "Хит" да остане конкурентна на пазара, следвайки мотото "Заедно можем повече".



За пръв път в София

С магазина си до "Хит" исландската верига Jysk стъпва за първи път в София. Това ще е третият й обект в страната. Веригата е собственост на исландската компания Lagerinn ehf., която държи правата на веригата за няколко страни в региона, сред които и България. В Румъния например същата верига има вече десет магазина. Концепцията на Jysk е да предлага смесен асортимент за дома - мебели, обзавеждане за кухни и бани, аксесоари. Според търговския регистър през 2006 г. дружеството "Юск бул", чрез което веригата оперира в България, има оборот от близо 3 млн. лв. (от магазина си в Пловдив). За миналата година няма данни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 112 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Активна разпродажба

"Актавис" продава завода си в Разград, дистрибутора "Хигия" и софийската си сграда

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10