Въпрос на метрика

Кой начин за отчитане на онлайн-аудиторията предпочитат българските медиа агенции

Българският интернет и телевизия си приличат по това, че аудиториите и на двете медии официално се проучват от по две агенции. Nielsen Online и Gemius анализират трафика към българските сайтове и предоставят на медиа агенциите свои данни за демографията на посетителите. Къде обаче е разликата с телевизията? Особеното при двете онлайн метрики е, че покриват различни парчета от българския интернет. Например "Дир.БГ" и MSKey Group, едни от най-големите издатели на българско онлайн съдържание, имат договори само с Gemius. От друга страна, единствено Nielsen Online изследва сайтовете на групата "Нет Инфо.БГ", сред които популярните abv.bg и vbox7.com. В същото време компании като "Инвестор.БГ", "Дарик" и "Икономедиа" (издател на в."Капитал") паралелно работят и с двете метрики.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    reklamist

    Докато на се включат arenabg.com, data.bg и zamunda.net в тези метрики, те са много неточни в частта им за аудиторията и пазарните дялове.

    Нередност?
Нов коментар