Голямото закотвяне

Концесиите на три дунавски пристанища заседнаха в съда и министерство на транспорта

Повече от година нито една от концесиите на Петър<br />
Мутафчиев не е финализирана
Повече от година нито една от концесиите на Петър<br />
Мутафчиев не е финализирана
Повече от година нито една от концесиите на Петър<br /> Мутафчиев не е финализирана    ©  Надежда Чипева
Повече от година нито една от концесиите на Петър<br /> Мутафчиев не е финализирана    ©  Надежда Чипева

Отдаването на пристанище на концесия напоследък е задача с повишена трудност за Министерството на транспорта. Процедурите се точат с години, а продължителните съдебните спорове около тях се приемат за нещо естествено и неизбежно. А в момента ведомството е в процес на избор на три частни оператора на пристанища по р. Дунав.

За капак освен всичките бюрократични и съдебни трудности се прибави и световната финансова криза, която принуждава компаниите да са все по-внимателни и трезви в желанията си да стопанисват и да инвестират в нещо за бъдещ дълъг период от време. И кандидатите логично спаднаха. В последната процедура за пристанище Сомовит бяха подадени само две оферти. Другите започнати неотдавна конкурси - за Видин и Лом, пък са на средата на неизвестното. Така трите дунавски обекта много вероятно ще се сдобият с нови стопани точно когато товарите, минаващи през тях, и съответно приходите за операторите намаляват драстично.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове