За основен ремонт
Автомобилната индустрия изпадна в криза, която ще отсее най-жизнеспособните производители
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Не знаем дали сме в началото на края или в края на началото." Тези думи на изпълнителния директор на Renault Nissan Карлос Гон изключително точно описват песимизма и усещането за несигурност в автомобилната индустрия.
Причината е невижданият срив на продажбите на автомобили през последните месеци. Миналата година световното производство се е понижило с 4% - от 68.9 млн. през 2007 г. до 66.2 млн., сочат данни на PricewaterhouseCoopers. През тази година се очаква то да падне с още 10%, или 7 млн. бройки. Голяма част от потъването се дължи на намалелите продажби в развитите страни - САЩ, Западна Европа и Япония. Забавяне на растежа има и на най-перспективните нововъзникващи пазари - Бразилия, Русия, Индия и Китай.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
44 коментара
А Европа и САЩ се мотаят и не разработват модели с комбинирани двигатели-ел-водородни като Нисан и Тойота.
Сутрин пътувам 20км до офиса а вечер-обратно пак толкова.
На паркингите мога да включвам батериите да се зареждат а в задръстванията
двигателя не работи и не хаби гориво. Устройва ме кола с ел.двигател.
Ще оцелеят ЯПОНЦИТЕ щото са умни!
В България ли живееш? Ако да, понятието "паркинг" е доста разтегливо. Дефакто става въпрос за тротоар или детска площадка. То асфалт няма отдолу, ти батерии ще зареждаш. За България проблемът е следният: последните 10 години средностатистическият българин / българска фирма инвестираха десетки милиарди евро в нови и употребявани коли, докато улиците и паркингите си останаха на нивото от 80-те години. Даже по-лошо: доста междублокови пространсва бяха презастроени. А тази площ, макар кал до колене, си се използваше от българския народ като паркинг, доколкото същият народ е на доста примитивно материално-битово ниво и няма особени претенции за чистота и хигиена. Така хора с коли по 100 бона паркират масово в калищака и по детските площадки, режат си гумите и си пълнят ауспусите със силиконова пяна. Пази боже, сляпо да прогледа. Пази боже, най-примитивните индивиди в Европа: българите, да си набавят автомобил!
Е, аз можех да си зареждам батериите на МПС-то и в гаража, и на работа. Вярно не е кола, а само мотопед, но поне в хубавото време е даже по-бързо придвижването с него...
Единственият проблем се оказа невъзможността да го регистрирам в КАТ. (~;
Не мога да я мисля автомобилната индустрия, вече 100 години ни продават една и съща технология и очакват че ще си сменяме колите всяка година, плюс това куцо и сакато стана автомобилен производител. Всеки си защитава автомобилната индустрия.
Да измислят нещо ново и да си продават продукцията ... ако не да фалират.
Който оцелее ще задоволява нуждите от автомобили.
Аз продадох старата си кола за 800 евро и с парите си купих ново холандско колело (Газела). По-рано ходех на работа за 15мин с кола когато няма задръстване, само че като никога не знам кога може да има задръстване, тръгвах 20-25 мин по-рано. Сега с холандското колело, пак ходя за 15 минути, само че съм сигурен че ще стигна и тръвам точно 15 мин по-рано. Освен това велосипедната лента минава през един парк.
Е, досещате се че не живея в София.
Проблемът с колите е, че те се купуват не само с разума, а и с голяма доза емоция. Поради това често хората си сменят колата с по-нова не защото старата не им върши работа, а защото искат да изпитат отново положителните емоции от придобиването на новата кола. Слава богу, че хората не могат да си сменят съпрузите със същата лекота с която си купуват нови коли, защото смяната на партньора носи още по-голям емоционален заряд от смяната на колата. Мисълта ми е, че поради тези емоционални причини във времена на парично изобилие, в които емоцията надделява над разума се получава свръхпроизводство на коли. Във времена на недоимък обаче, водени от инстинкт за самосъхранение разумът ни взема връх над емоцията и закупуването на нови коли, което в много случаи всъщност е купуване на положителната емоция от нейното придобиване, пада драстично.
Ясно е , че не може да се бълват всяка година милиони коли и да се мисли , че пазарът няма да се пренасити в един момент. Да си купуваш нова кола просто не е необходимост ако си доволен от старата.
ПС. Със своите скъпи коли по улиците, които са паркирани коя къде намери, (най-често в калта), на фона на порутени сгради, сергии с парцали, ръждясали будки, наклонени билбордове, хлопащи тротоарни плочки и капаци на шахти, разноцветни външни изолации по блоковете, бълващи черен пушек икаруси на градския транспорт...С тази гледка българските градове (на първо място София) представляват един
***ВЕЧЕН ДЕКОР ЗА ФИЛМИ НА КОСТУРИЦА*** !!!
Е голяма работа, като не живееш във София!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.